Clint Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hei. Vil kjøpe dette HK for å oppgradere systemet mitt litt, men hovedsakelig for å få en optisk lydutgang slik at jeg kan få nytte av mitt relativt nyinnkjøpte Logitech Z-680 høytalersystem. Har bare to digitale lydinnganger på systemet, og jeg bruker den ene fra DVD spilleren min(Digital coaxial). Jeg har derfor følgende spørsmål som jeg inderlig håper at noen kan og gidder å svare meg på: 1)Er det noen som benytter optisk ut på dette kortet, og fungerer det i så fall bra? Jeg har aldri brukt optiske kabler før. Passer de optiske kablene de f.eks selger på www.clasohlson.no (varenummer 32-8574)? 2)Jeg har et GF4 TI4600 med en påmontert Zalman kjøleribbe, ZM80-AHP. Vil dette passe inn, eller får jeg konflikt med RAM-slottene?(jeg har lest i tester at det er relativt trangt der...) 3)Jeg har lyst til å fjerne chipsettvifta, for så å påmontere en kjøleribbe fra Zalman:ZMNB47J( http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet585.htm ). Er det hull rundt chipsettet, slik at jeg slipper å lime kjøleren fast? Passer den? 4) Jeg skal ha ny prosessor, tenker at det blir en XP 2500 Barton. Har også 2*512 MB RAM, PC 2100 266MHZ, CL 2.5 liggende. Dette er vel ikke optimalt, men det passer vel? Takker for alle svar! (håper det blir noen slik at jeg kan iverksette kjøp!) Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 3. ja, det er hull ved cipsettet 4. ja, det passer . Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Rammen din kan få problemer med og kjøre på 166 fsb :/ Du kan jo sette ned prossesoren fra 166 til 133 som rammen er. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Da er jo 50% av problemene løst i løpet av 14 minutter! Takker for den Zink! Lenke til kommentar
Clint Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Trodde det var mulig å kjøre FSB og RAM asynkront jeg? Men jeg har ikke videre peiling da... Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Trodde det var mulig å kjøre FSB og RAM asynkront jeg? Men jeg har ikke videre peiling da... Du har rett The_Creator tar feil. Jeg sitter her med et sånt hovedkort sjøl. Kjører RAM på 266MHz, og CPU på 400MHz FSB. Så enkelt at det nesten er litt kjedlig ^^Har faktisk den chipsetkjølern der liggende på posten nå, henter den i neste uke en gang, så da skal jeg prøve og montere den selv. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Kan du det ved å sette cpu fsb/dram ratio i skala fra 3/6 ti 6/3 - tiitter i manualen s4-4: -> you can choose the devider you want f.ex. the setting 4/6, the memory clock will be the processor FSB clock devided by 4 and times 6. <- ang. pkt. 2 ( gf4 ti4600 ) og evt. konflikt med ram/ lange skjermkort, så løses det med å sette i ram før skjermkortet. ang. pkt. 1. - de fleste foretrekker coaxial kabel framfor optisk ( sjekk i tidligere poster ) . Lenke til kommentar
Clint Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Sorry for dobbeltpost over. Vet ikke helt om jeg skal skylde på heng på nettet eller en "triggerhappy" pekefinger... Da mangler jeg bare tilbakemelding på om optisk er velfungerende. Jeg ville også ha benyttet coaxial(spdif), men jeg har ingen inngang ledig på Z-680. Og det er ingen som så langt har svart meg på om det er mulig å bruke en coaxialsplitter e.l.( http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...d3d8fc3645fe51b )så jeg regner med at eneste løsning er optisk... Jeg takker så mye for bra svar og respons på denne tråden, og setter pris på tilbakemelding om den chipsettkjøleren MrMarbles! Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Sorry for dobbeltpost over. Vet ikke helt om jeg skal skylde på heng på nettet eller en "triggerhappy" pekefinger... Da mangler jeg bare tilbakemelding på om optisk er velfungerende. Jeg ville også ha benyttet coaxial(spdif), men jeg har ingen inngang ledig på Z-680. Og det er ingen som så langt har svart meg på om det er mulig å bruke en coaxialsplitter e.l.( http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...d3d8fc3645fe51b )så jeg regner med at eneste løsning er optisk... Jeg takker så mye for bra svar og respons på denne tråden, og setter pris på tilbakemelding om den chipsettkjøleren MrMarbles! Optisk er bedre en coaxial så det burde bli meget bra , jeg har koblet det til min forsterker med en optisk kabel . Lenke til kommentar
Clint Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Mywar: Så det funker bra da altså? Ikke noen problemer med lyden ved bruk av optisk? Vet ikke om du har hva slags type forsterker du har, men kjører du Dolby Digital(AC3)? Og i så fall fungerer det bra? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Mywar: Så det funker bra da altså? Ikke noen problemer med lyden ved bruk av optisk? Vet ikke om du har hva slags type forsterker du har, men kjører du Dolby Digital(AC3)? Og i så fall fungerer det bra? Jeg har en Denon AVR 2700 Dolby Digital forsterker og den funker fint med soundstorm lydkortet på NF7-S v2 (kjører AC3). Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 wops, tenkte litt koffert i det øyeblikket Jaja, godt at noen rettet meg Svarte sikkert slik fordi jeg kjører synkront nå Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har et Gainward GF4 Ti4600 på mitt NF-7S. Det er jo et ganske stort kort og det står litt i veien for ramslots. Det er bare det at du må ta ut grafikkortet før du tar ut/setter inn ram. ikke noe stort problem. Det med fsb er vel blitt forklart og er ikke noe problem. det er dividere på kortet Lenke til kommentar
Clint Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Da har jeg bestilt ABIT hovedkortet. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå