slowmoris Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Har en skole pc der harddisken tok kvelden og har kjøpt med SSD corsair 120gb force. Har satt inn disken og har planer om å innstalere w7hp. Men får opp en melding om at den ikke finner disken og jeg veit den er satt inn. Har også satt inn win7cd 64 bit hp Har trykka på f9 der man kan velge boot muligheter, men der får jeg bare velge mellom harddisk og ethernet står det. Specs: HP compaq 6530b (gw688av) intel core 2 duo 2.40ghz Memory 2048 MB RAM (160gb hdd ) byttet ut med 120gb ssd Som sagt, det er en skole pc og jeg fant ut at det er noe administrator passord, dette er min skole pc og jeg fikk aldri no full lissens etter skole året var ferdig. Det jeg lurer på da,, er det mulig at fikse dette på en lett måte + kan jeg sette ssd-en inn i en annen pc og innstalere win7 på ssd uten noen som helt drivere.. bare sånn at os blir innstalert og deretter sette den over til skole pc--- vil det funke? Lenke til kommentar
bellduck Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Det skal fungere med disken du fikk da du kjøpte den. Det kan hende DVD-brenneren ikke er helt i form? Ville sjekket BIOS om den blir oppdaget der. Hvis ikke bør du prøve å ta den ut og inn; dette er veldig lett på disse maskinene. Jeg ville ellers tatt kontakt med de som har levert systemet, altså fylkeskommunen. Forøvrig er det du som eier både maskin og lisenser, selv om du ikke akkurat fikk en nøkkel utlevert. EDIT: Går ikke an å installere via en annen maskin, da det installeres drivere og andre tilpasninger for akkurat den maskinvaren du er på under installasjon. Endret 15. oktober 2012 av bellduck Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 ok. Kan prøve det bios greiene. men har en venn som har prikk lik skole pc og model nr. Hva om jeg innstalerer ssd disken der og deretter putter den over på min? Lenke til kommentar
bellduck Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Det kan gå, eventuelt kan du prøve å låne hans brenner under installasjon. Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Oppdater BIOS. Om du er fra akershus fylkeskommune så har jeg BIOS-passordet om det er låst http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=no&cc=no&prodNameId=3687447&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3687446&lang=no&cc=no Prøv å få lag GPT-disk slik at du får brukt UEFI. Tror den vil starte litt raskere da. Har samme PC og vet det meste som er å vite om den. Si fra om du trenger mer hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå