Gå til innhold

iOS forbi Android hos NetCom

Anbefalte innlegg

Så den vanlige forbruker må sette seg inn i ting før han eller hun kjøper apps?

Det gjør som regel ikke den jevne forbruker, de vil bare ha appen og trykker seg ukritisk gjennom div. "OK-skjermer" litt som på Windows der slike brukere gjerne har to-tre forskjellige "search bars" og samtidig klager over at maskinen er blitt så treg.

Det blir som regel opprydding på slektas maskiner når man er på ferie :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Jeg ville nå påstå at en bruker burde sjekke ut apper han laster ned på Apple AppStore også. Vi har ingen garantier for at Apples algoritmer for å finne skadelig programvare er gode nok (og vi kan nok være sikre på at kriminelle gjør en innsats for å finne svakheter her hele tida). Det virker som om Apple foreløpig har god kontroll, men det betyr ikke at man ikke burde bruke ti minutt på å sjekke noe man legger inn på samme enhet som har direkte tilgang til mobilregningen din...

Og selv om appen er "lovlig" og kun gjør det den sier den skal gjøre, lønner det seg ofte å lese hele beskrivelsen og kommentarer før en laster ned. Noe av det den sier den skal gjøre kan nemlig være svært uønsket for mange.

Lenke til kommentar

Så den vanlige forbruker må sette seg inn i ting før han eller hun kjøper apps?

Det gjør som regel ikke den jevne forbruker, de vil bare ha appen og trykker seg ukritisk gjennom div. "OK-skjermer" litt som på Windows der slike brukere gjerne har to-tre forskjellige "search bars" og samtidig klager over at maskinen er blitt så treg.

Det blir som regel opprydding på slektas maskiner når man er på ferie :)

Ja, om man ønsker å benytte en såkalt smartmobil mener jeg at man bør være i stand til å lese de relativt få linjene (i stikkordsform) som dukker opp ved installering av en app. På nøyaktig samme måte som man ikke installerer ukritisk fra App Store, men kaster et blikk på rating og kommentarer for å få et inntrykk av at appen er det den utgir seg for. F.eks den appen PingEnt sikter til.

Det er jo det samme på pc. Uansett nivå på brukeren er det greit å være klar over at man ikke skal klikke ukritisk rundt på alt av bannere og reklame. Jeg har vært hjemme hos slekt (fjern slekt :)) med "virus" fordi et banner har teksten "du har virus" på en nettside. Da må man lære de opp litt eller be dem slutte å bruke internett.

Lenke til kommentar
Vi bryr oss egenlig ikke om hva dere kjøper...

Du snakker på vegne av mange, med andre ord. Nok om det.

Jeg mener de her som ikke liker Apple så godt, og de som liker Apple godt (som egentlig ikke har mer peiling enn iPhone)

Poenget er at du snakker kun for deg selv, så du kan kutte ut bruken av "vi". Når du svarer til én person heter det "du", ikke "dere". Det er vanlig norsk, og vanlig folkeskikk.

Jev vet ikke hvem du er som bestemmer hvem jeg ikke kan snakke for (men ok, la meg snakke for meg selv - og ordene jeg brukte er vanlig norsk det også, og kan ikke huske sist det var respektløst å snakke på vegne av andre). Ok, nok om det.

Men poenget mitt er at hver gang Apple lanserer en ny iPhone så tror alle som iSheepsa at det er helt ny teknologi. Selv om det ikke er det. Og når det viser seg at den nye iPhonen er kåret bak en rekke Android mobiler så hører jeg folk som sier at testene lyver, gjelder ikke alle, men virkelig?

- Se hele :)
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...