Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du finner nok noen som er gratis, men dersom man må laste ned en del via VPN blir det vanskelig.

Mange spekulerer i at IP-kontrollen skjer når man logger seg inn i origin, dvs at man kan slå av VPN etter man har logget inn for å få gode hastigheter på nedlastingen

Lenke til kommentar

Du finner nok noen som er gratis, men dersom man må laste ned en del via VPN blir det vanskelig.

Mange spekulerer i at IP-kontrollen skjer når man logger seg inn i origin, dvs at man kan slå av VPN etter man har logget inn for å få gode hastigheter på nedlastingen

 

Det jeg satser på, var slik med BF3:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Jøss, det er noen som tar seg nær av at enkelte klager. Er du misfornøyd med min kommentar, så lar du være å svare (ser du ironien, kanskje?).

 

SimCity er ikke et MMO-spill, enkelt og greit. Alltid-online er der ene og alene for DRM. Med det eliminerer de friheten til å spille når og hvor man vil, og mange som ellers gjerne ville spilt på hytta, tog, buss, bil og andre steder man ennå ikke har internett (og SimCity har alltid vært et typisk spill for denne bruken), står uten denne muligheten når de så enkelt kunne ha åpnet for dette. De aller, aller fleste ikke-MMO-spill med multiplayer har ennå singleplayer-modus hvor det er en selvfølge at man ikke behøver å være på nett. Selv Steam har en offline-modus. Det er derfor prinsipielt unødvendig, og som rettighetsvar forbruker reagerer jeg på denne innskrenkingen av friheten til å bruke et produkt på egne vilkår etter kjøp. Som forbruker i Norge liker man generelt ikke å bli overkjørt på denne måten.

 

Og så sitter du der og kjefter fordi jeg helt rettmessig klager? Hva bryr det egentlig deg uansett?

 

Eat shit.

 

Jeg har sett flere som klager over dette, og jeg mener at dersom dette er en så stor dealbraker så la vær å kjøp spillet. Selv har jeg ingenting imot denne formen for drm, stort sett er jeg på nett uansett. Og alltid på kreves jo også av en del andre nettbaserte tjenester. Og for å være pirkete så står det vel også i eula'en At du bare leier lisens til softwaren og at ea kan når som helst stoppe denne

Lenke til kommentar

Jøss, det er noen som tar seg nær av at enkelte klager. Er du misfornøyd med min kommentar, så lar du være å svare (ser du ironien, kanskje?).

 

SimCity er ikke et MMO-spill, enkelt og greit. Alltid-online er der ene og alene for DRM. Med det eliminerer de friheten til å spille når og hvor man vil, og mange som ellers gjerne ville spilt på hytta, tog, buss, bil og andre steder man ennå ikke har internett (og SimCity har alltid vært et typisk spill for denne bruken), står uten denne muligheten når de så enkelt kunne ha åpnet for dette. De aller, aller fleste ikke-MMO-spill med multiplayer har ennå singleplayer-modus hvor det er en selvfølge at man ikke behøver å være på nett. Selv Steam har en offline-modus. Det er derfor prinsipielt unødvendig, og som rettighetsvar forbruker reagerer jeg på denne innskrenkingen av friheten til å bruke et produkt på egne vilkår etter kjøp. Som forbruker i Norge liker man generelt ikke å bli overkjørt på denne måten.

 

Og så sitter du der og kjefter fordi jeg helt rettmessig klager? Hva bryr det egentlig deg uansett?

 

Eat shit.

 

1. Dette hytte/tog/buss argumentet begynner å bli gammelt. For det første kan jeg aldri huske jeg noensinne har sett noen som har dratt opp en PC og spilt på verken buss/fly/tog, så dette må gjelde 0,001 % av befolkningen isåfall. Dessuten er dette Norge, ikke Somalia, så hvis behovet for å gjøre dette er så stort(noe jeg tviler sterkt på at det er), er det fullt mulig å skaffe seg internett på buss og tog også, de fleste har faktisk begynt å få internett på hytta i dag også.

 

2. Jeg er heller ikke for å tvangsinnlegge "always online" konseptet når det ikke gir mening(slik som Ubisoft har gjort tidligere), men i Sim City har de faktisk gitt det mening, uannsett om det kunne vært mulig og laget online og offline modus, så har de gode argumenter for at spillet skal være online.

 

Jeg er ikke 100 % for "always online" konseptet jeg heller, men å klage i 2012 på at man ikke klarer å skaffe seg internett, det blir for latterlig. Det er negative, men flest positive sider med online delen i Sim City, men det som er helt klart er ihvertfall at de kommer til å forhindre mer tapte penger i piratkopiering ved å gjøre det på den måten, enn tapte penger de ikke får av de få "always online" haterne.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Prisen for spillet i USA er 344 kroner kontra prisen i Norge som er 499. Forholdsvis latterlig prising. Noe som tilsier en 27$ prisforskjell. Det er faen meg verre enn Steam. Noe som ikke burde være mulig.

 

Greenmangaming.com, med 20% rabattkode (koden står på siden deres når du søker på simcity) = ~311kr for simcity.

 

 

Og for ordens skyld, det er ikke Valve/steam som setter prisene på spillene på Steam, det er publisher. Så å skylde på Steam blir feil. Det er en god grunn til at noen spill har differensiert pris basert på valuta og at andre kjører 1$ = 1€ tullet.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Når man forhåndsbestiller fra amazon for å få koden den 5 mars må man skrive inn adresse i usa eller går det bra å skrives norsk adresse?

 

Trenger svar kjapt!!

 

Takk på forhånd!

Du vil få en feilmedling om du prøver med norsk adresse.

Tror det skal fungere med en fra USA, men min ordre ble kansellert av systemet fikk jeg beskjed om. Vet ikke om det har noe med adressen å gjøre.

Lenke til kommentar

Tør dere styre med VPN greier? EA kan vel slå med banhammeren så mister dere hele origin accen...

 

Jeg kan ikke se at jeg har gjort noe galt. Jeg har betalt full pris(norsk) for et spill. Jeg ønsker å spille spillet så tidlig som mulig. Jeg finner ingen steder der EA sier at dette vil de ikke ha noe av.

 

EDIT:

Søkte på VPN på Origin.com. Ingen treff. Lest igjennom brukeravtalene. Står ingenting om VPN eller noe som helst relatert til å benytte seg av en VPN. Ergo = Det er ikke ulovlig

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Du vil få en feilmedling om du prøver med norsk adresse.

Tror det skal fungere med en fra USA, men min ordre ble kansellert av systemet fikk jeg beskjed om. Vet ikke om det har noe med adressen å gjøre.

 

Ja skjønner, så du prøvde med norsk adresse da?

 

Får prøve med adresse fra usa jeg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...