Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Der gikk det ned igjen... Hmm...

 

Jeg la merke til at frameraten i selve spillet gikk drastisk ned de siste minuttene - musepekeren hans hadde fin framerate, så det var ikke videostreamen, det var selve spillet som fikk en spike... Alt gikk i kun 3-4 FPS...

 

Mistenker at de må restarte spillet, og at det er derfor de stopper streamen. Håper ikke det blir et seriøst problem når det går live...

 

ingame server overload :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

men, klør i fingrene etter å få tak i dette nå. spm blir skole, eller ikke skole på torsdag... rekker et par timer før skolen, men er rimelig sikker de 2 siste med nynorsk blir trege...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

denne såkalte oppgraderinspakka koster 199kr alene... for et par ekstra bygninger og skins. hvordan kommer da større byer til å bli? men over på pluss siden, bare 4 dager igjen

Lenke til kommentar

Som du sier er det jo flere spill som har online only DRM, men spørsmålet er vel, hvor akseptert er dette av den jevne spiller. Er ikke dette en uting at jeg som snart blir familiefar ikke skal kunne dra frem laptoppen når vi er på familiebesøk i gokk uten dekning?

Spillet er jo vistnok designet for multiplayer, men selv om dette er tilfellet så burde det jo være fullt mulig å ha en seperat offline modus.

 

Det morsomme er at de har en sandkassemodus. Etter det jeg har skjønt, så kan du ikke ta del i det globale markedet fra sandkassen. Med andre ord: De har allerede en modus som ikke benytter seg av online-funksjonalitet. Hvis det var så vanskelig å få til med den vanlige modusen, så hadde jo denne egnet seg ypperlig som offline-modus. Men nei da.

 

Er nok ikke de tekniske mulighetene det står på. Og nei, jeg kjøper heller ikke argumentet med simuleringene som «må» gjøres server-side. Dette er et designvalg, ikke en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det morsomme er at de har en sandkassemodus. Etter det jeg har skjønt, så kan du ikke ta del i det globale markedet fra sandkassen. Med andre ord: De har allerede en modus som ikke benytter seg av online-funksjonalitet. Hvis det var så vanskelig å få til med den vanlige modusen, så hadde jo denne egnet seg ypperlig som offline-modus. Men nei da.

 

Er nok ikke de tekniske mulighetene det står på. Og nei, jeg kjøper heller ikke argumentet med simuleringene som «må» gjøres server-side. Dette er et designvalg, ikke en nødvendighet.

 

er du missfornøyd med produktet, la vær å kjøp det! er vel ikke slik at du har representanter fra EA hjemme hos deg som truer deg til å kjøpe det? og ps!: har du noen gang spilt et mmo spill? der er det også alltid online og hører man folk klage over det?

Lenke til kommentar

Selv om jeg er enig at alltid online DRM er en uting så lever vi tross alt i 2013 hvor Internettilgang og netthastigheter ikke akkurat er et voldsomt stort problem, og for Electronic Arts sin del så tror jeg regnestykke på hvorvidt de tjener eller taper penger på å kjøre alltid online DRM (hvor mange som da ender opp med å kjøp spillet kontra å laste det ned vs de som da boikotter spillet) er ganske så positivt for dem.

 

Det er vell også slik at det meste kjøres lokalt på maskinen, bare at offline byer simuleres på serverne til EA og at du sjekker opp mot serverne hvert tiende minutt for å bekrefte at du kjører en lovlig versjon som ergo betyr at du verken trenger mye til båndbredde ei heller trenger noen spesielt oppegående nettlinje i det hele tatt da dette ikke burde stille mye krav til verken responstid eller noe annet. Her tror jeg en litt på kanten dårlig mobil bredbånd løsning på hytta faktisk vil holde.

 

 

Sier jo dog ikke at det ikke har negative sider, noen ganger faller nettet ut, andre ganger kan det være at du vil spille på steder hvor du rett og slett ikke har nettilgang lett tilgjengelig osv.. Men fakta er jo at slike tilfeller høres til sjeldenhetene i 2013 og som med blant annet Diablo 3 så viste jo både salgstall og antal spilletimer at alltid online DRM aldri var noe reelt problem for brorparten av spillerne eller Blizzard selv.

 

Ettersom offline simulering av byer er en såpass stor del av SimCity (5) så er det jo desto viktigere å ha påkrevd nettilgang eller så kunne jo hvem som helst ha exploitet nærliggende byer til tusen ved å bare opprette en by med bunsj av strøm, en by med bunsj av sewage og dumpsters, en by fult av politi osv i nærheten av sin virkelig by og dermed bli boostet til tusen av ikke-fungerende byer som ikke blir simulert av EA sine servere.

 

 

 

Det aller mest negative med alltid online er at det nesten garantert vil bli trøbbel ved release, jeg forventer ingen stabil spilling før midten av mars.. Og slike problemer syntes jeg er for dårlig når utgiver selv skal insistere på alltid online i spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ettersom offline simulering av byer er en såpass stor del av SimCity (5) så er det jo desto viktigere å ha påkrevd nettilgang eller så kunne jo hvem som helst ha exploitet nærliggende byer til tusen ved å bare opprette en by med bunsj av strøm, en by med bunsj av sewage og dumpsters, en by fult av politi osv i nærheten av sin virkelig by og dermed bli boostet til tusen av ikke-fungerende byer som ikke blir simulert av EA sine servere.
Er ikke en exploit, men en del av spillet. (Om ikke hovedfunksjonen til spillet).

 

Om jeg forsto deg rett?

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

spm er vel egentlig hvor mye load login serveren tåler. det er som oftest her det feiler ved oppstart av spill/software som krever en form for nett innloging

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...