Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble GMG til 314,- :)

 

Takk for tips. Det ble derfra på meg og :D

 

Liker generellt sett ikke preorders, men nå har jeg sett så mye gameplay videoer fra diverse folk fra Beta at jeg føler jeg har kontroll på hva jeg går til.

 

Så spørs det om det blir en ny "Error 37" på Fredag. Jeg tipper det...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det er nok inndeling ja, dessverre... og grunnen til at de segregerer oss er visstnok at butikker i forskjellige land fyller på hyllene på forskjellige dager eller noe slikt. Hvertfall den unskyldningen jeg har hørt noen ganger i forbindelse med flere forskjellige spill. Vanligvis er USA et par-tre dager tidligere ute.

 

Det lar seg vell enkelt fikse med VPN, proxy eller fiffige DNS-løsninger ala unblockus vil jeg tro? Da er jo det store spørsmålet hvorvidt det er samme tøvet med serverne, vil for eksempel amerikanere og europere ha tilgang til de samme serverne eller vil også dette bli inndelt i forskjellige bunker.

Lenke til kommentar

Faktisk litt skuffet over det de har vist i dagens stream. Det skulle liksom være en by det gikk skikkelig dårlig med, men de klarte ikke fucke opp økonomien uten å plassere ut masse ekstra energi, kasioner OG mer eller mindre skru av skatte inntektene. Med en gang de skrudde opp skatten til et noenlunde normalt nivå så gikk det greit igjen. Jeg liker at spillet passer for alle, men får intrykk av at det fortsatt kunne vært pittelitt vanskeligere å tjene penger. Ser ut som man mer eller mindre bare kan låne 200 tusen, kjøpe exbo-senter, kjøpe en event, også tjene drit fett nesten uten risiko.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

vil tro at det er vanskeligere å starte og etablere en by enn å rette på en man alt har brukt timesvis på og kjenner inn og ut. fikk ikke sett så mye før det datt ned. ser fremdeles at lamanene har overtatt city hall

Lenke til kommentar

vil tro at det er vanskeligere å starte og etablere en by enn å rette på en man alt har brukt timesvis på og kjenner inn og ut. fikk ikke sett så mye før det datt ned. ser fremdeles at lamanene har overtatt city hall

 

Men byen var jo laget spesifikt for at den skulle være fucket til denne videoen. Haha ja, morsom feilmelding det.

Lenke til kommentar

Det inntrykket har jeg også fått, spesielt etter å ha sett TotalBiscuit, Jesse Cox og Crendor spille for gud bedre du kan finne på mye rart uten at spillet straffer deg nevneverdig for det.

 

Syntes det forsåvidt er greit at spillet ikke er for streng med spilleren, her har jeg hørt mye om at Sim City 4 i sin tid var temmelig nådeløs og jeg ser ingen hensikt med å demoralisere spillerne fullstendig, men et snev av fare for å rævkjøre deg selv om du ikke klarer å få balanse i spillet burde det jo være.

Lenke til kommentar

Har mesteparten allerede lagt inn preorder på spillet, eller virker det bare slik?

 

Er det virkelig så få som er skeptiske til alltid online DRM'en som EA tvinger på kundene sine her? EA er jo også veldig effektive til å skru av online biten for spill etterhvert..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden de har leaderboards så kunne det vært interessant om de la til et hardcore mode med tilhørende leaderboards. Altså, sandbox, vanlig og hardcore i tillegg, - hvor det var mye lettere og gå konkurs og generelt ting gikk til helvete mye fortere.

Lenke til kommentar

Har mesteparten allerede lagt inn preorder på spillet, eller virker det bare slik?

 

Er det virkelig så få som er skeptiske til alltid online DRM'en som EA tvinger på kundene sine her? EA er jo også veldig effektive til å skru av online biten for spill etterhvert..

 

Jeg har hatt stor tro på spillet siden det ble anonsert i fjor vår rett før E3, og bestilte straks det var mulig omkring oktober i fjor høst. Troen på spillet ble ikke minsket ved å delta i betaene nå på nyåret.

 

Alltid online DRM - det er mange spill som har dette allerede, og gitt at spillet også bruker multiplayer som en sentral del av spillet, skulle vel noe annet bare mangle.

 

Ser ikke på det som et problem i det hele tatt.

 

 

 

 

Vi virker vel som en halvgal sekt eller ekstrem menighet i denne tråden, og folk må få tro hva de vil. Tviler på det er noen av de som er veldig aktive her som kommer til å angre uansett hva andre sier. :p

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Problemet oppstår når EA bestemmer seg for å slå av serverene en gang i fremtiden.

 

Det er tross alt fremdeles folk som spiller SimCity 4 (ca 10 år gammelt nå). Tviler på at dette SimCity får leve så lenge. Forhåpentligvis patcher de bort DRM før de gir opp støtten. (Men det er EA so who knows...)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Problemet oppstår når EA bestemmer seg for å slå av serverene en gang i fremtiden.

 

Det er tross alt fremdeles folk som spiller SimCity 4 (ca 10 år gammelt nå). Tviler på at dette SimCity får leve så lenge. Forhåpentligvis patcher de bort DRM før de gir opp støtten. (Men det er EA so who knows...)

 

Det er vel nettopp det, det er EA. Støtte kuttes for å tvinge forbrukerne over på 'den nye og forbedrede' versjonen.

 

Jeg har hatt stor tro på spillet siden det ble anonsert i fjor vår rett før E3, og bestilte straks det var mulig omkring oktober i fjor høst. Troen på spillet ble ikke minsket ved å delta i betaene nå på nyåret.

 

Alltid online DRM - det er mange spill som har dette allerede, og gitt at spillet også bruker multiplayer som en sentral del av spillet, skulle vel noe annet bare mangle.

 

Ser ikke på det som et problem i det hele tatt.

 

 

 

 

Vi virker vel som en halvgal sekt eller ekstrem menighet i denne tråden, og folk må få tro hva de vil. Tviler på det er noen av de som er veldig aktive her som kommer til å angre uansett hva andre sier. :p

 

De fleste ble vel veldig oppglødde da vi fikk vite at det kom et nytt SimCity spill, jeg og mine venner har ihvertfall veldig gode minner fra SC 2000, der vi satt flere stykk sammen og spillte på en data.

 

Som du sier er det jo flere spill som har online only DRM, men spørsmålet er vel, hvor akseptert er dette av den jevne spiller. Er ikke dette en uting at jeg som snart blir familiefar ikke skal kunne dra frem laptoppen når vi er på familiebesøk i gokk uten dekning?

Spillet er jo vistnok designet for multiplayer, men selv om dette er tilfellet så burde det jo være fullt mulig å ha en seperat offline modus.

 

Borderlands 1/2 kan også nytes i singleplayer, men spillene er jo helt klart laget for multiplayer, og det er der dem virkelig skinner.

 

Som vanlig ved nye spennende titler så krysser jeg fingrene for at spillet skal bli bra, gjorde det samme ved Diablo 3. Og se hvilken vei høna sparka der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der gikk det ned igjen... Hmm...

 

Jeg la merke til at frameraten i selve spillet gikk drastisk ned de siste minuttene - musepekeren hans hadde fin framerate, så det var ikke videostreamen, det var selve spillet som fikk en spike... Alt gikk i kun 3-4 FPS...

 

Mistenker at de må restarte spillet, og at det er derfor de stopper streamen. Håper ikke det blir et seriøst problem når det går live...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...