Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Enig med Omni. Ved vanlig surfing er det mange som holder øye med hva du driver med. Jeg personlig merket en økning av reklame på forumer og youtube for mamma-artikler og baby-stash da samboeren min gikk gravid som en direkte konsekvens av hennes surfevaner.. Origin, Steam og diverse er ikke noe verre..

 

Jepp. Facebook skreddersyr også ads basert på hva du sitter og skriver og poster på veggen din eller chatter med noen om. Litt ekkelt. Men det er ikke så nefarisk som det høres ut :)

 

Jeg hater Origin, Steam, R* Social Club, osv, osv, osv.

 

Alle spill som krever dette instalerer jeg fra piratkopi. Men hvis dette er online-only så må jeg sikkert bite i det sure eple og innstalere Origin. For noe dritt.

 

Samme her. Men Maxis forsøker å gjøre eplet så søtt som mulig. SimCity har alltid vært énspiller, men det er jo en del av funksjonene ved flerspiller og global play som er ganske morsomme og interessante. Jeg har hvertfall tenkt å lage en stor region med 16 spillere hvor jeg inviterer folk jeg kjenner til å bygge byer. Jeg antar at man i det minste får lov å lage et høyt eller nær uendelig antall regioner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt sett sjelden at jeg kjøper noen form for EA spill men jeg har noe imot origin sin TOS som er grunnen til at jeg unngår origin

Steam kan når som helst si opp kontoen din og slette alle spillene dine, og de trenger ikke gi deg en grunn til det engang. Men det godtar folk uten å nøle. Folk hater at vi må installere Origin, men at vi må installere Steam går helt greit. Har for lengst sluttet å prøve å forstå logikken til folk. ;)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Steam kan når som helst si opp kontoen din og slette alle spillene dine, og de trenger ikke gi deg en grunn til det engang. Men det godtar folk uten å nøle. Folk hater at vi må installere Origin, men at vi må installere Steam går helt greit. Har for lengst sluttet å prøve å forstå logikken til folk. ;)

 

Steam har klart å gjøre seg til kompis med mange gamere - der for er alt valve gjør kult og ålreit. De samme gamerne hater EA fordi EA bare er i bransjen for å tjene penger. Tiden er forbi hvor spillutviklerne lagde spill fordi de ville glede gamere (visstnok).

 

Personlig spiller det ingen stor rolle for meg om man trenger Steam ditt eller Origin datt - jeg er ikke akkurat i målgruppa dems uansett og reklamer og EULA'er påvirker meg fint lite da jeg i stor grad er beskyttet av norsk forbrukerlov..

Men jeg skjønner at det er litt trendy å hate EA for alt og ingenting og da detter Origin i samme bås. Allikevel kjøper folk spillene til EA i bøtter og hauger...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med Steam, og Valve generelt, er som du sier at de har klart å narre folk til å tro de er kompis med gamere. Straks folk begynte å bite på begynte Valve å utnytte dem for alt de er verdt. At folk ikke skjønner det er ganske skremmende i grunnen. Du så hva som skjedde med Microsoft. De begynte først sakte med å ha Windows installert på alle PCene, og folk godtok det. Deretter begynte de å ha flere og flere MS-programmer integrert i Windows, for å få folk til å kjøpe det. Resultatet ble at de prøvde å ha MS Office som en del av Windows, men endte opp med å bli saksøkt for å hindre at de skulle få monopol på Office-programmer. De tapte rettsaken så det sang, og ble nødt til å ha MS Office som et helt frittstående produkt som ikke har noe med Windows å gjøre. Ikke nok med det, men nå kan vi kjøpe en helt ny PC rett fra butikk uten å få Windows installert på forhånd. Tror hvor lenge det er til dette skjer med Valve? Straks flere folk får opp øynene kan Valve bli saksøkt pga de har innført Steam med tvang, og jeg er slettes ikke sikker på at Valve kommer til å vinne.

Lenke til kommentar

Hei folkens. Sist jeg sjekket var denne tråden død :p

 

Gikk jo selvfølgelig glipp av Beta-muligheten til pressfire. Tror dere noen andre sider kommer med noe lignende? Gamer var jo borte hos maxis, håper de drar et tilsvarende stunt :)

 

Dersom noen skulle ha en ekstra nøkkel og har lyst å gi vekk til en dedikert fan blir jeg veldig glad. Evt om dere vet om noen som skal dele ut nøkler :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til dette spillet! Må nok skaffe meg en litt kraftigere PC om jeg vil spille med god grafikk dog, sitter på en MacBook Pro som jeg ikke tror klarer kravene.

 

Er ikke sikker på om spillet er så krevende sånn sett, jeg skal i teorien kunne kjøre det på min macbook air (2012)

Lenke til kommentar

I følge den offisielle simcity siden så kan du opprette private regioner hvor kun du spiller eller venner som du har invitert dit:) Kanskje vi kunne fått i gang en gamer.no region når spillet kommer :)

Det hadde vært en kul ting å få til! Men når vi er inne på det, så er jeg virkelig spent på hvor store byene faktisk kan være. Det blir litt kjedelig med regioner fulle av små, firkanta byer.

Lenke til kommentar

Hm. Får se hvor utålmodig jeg blir. Frykter at det må bli en windows-versjon hvis OS X-versjonen kommer mange måneder etter.

 

 

Man kan spille på flere pcer med én kopi, dvs at man kan spille både på windows og osx. Men ikke samtidig, man logger seg bare på origin på den maskinen man vil spille, og vips :)

Lenke til kommentar

Specs (for de som ikke har fått med seg det):

 

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better / Intel Core 2 Duo Processor 2.0GHz or better

Operating system: Windows XP/Vista/7/OSX 10.6.4+

RAM: 4GB

Graphics card:

AMD HD2X000 or better*

nVidia 7800 or better*

Intel HD3000 or better*

(*Minimum of 256MB of on-board RAM and Shader 3.0 or better support)

 

Recommended Specs PC

Intel Core i5 CPU

4GB RAM

nVidia GTX 275 or better, or ATI 5850 or Better

 

eller:

http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/Requirements/simcity/11506?p=r

 

Jobblaptopen min failer akkurat - hmm... mulig jeg er såpass uheldig at jeg velter kaffekoppen min over laptopen til uka så jeg må få ny...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobblaptopen min failer akkurat - hmm... mulig jeg er såpass uheldig at jeg velter kaffekoppen min over laptopen til uka så jeg må få ny...

 

Det ville vært forferdelig synd. Og tilfeldigvis rett etter at du tok backup av alt innhold!

 

Jeg har en gammel maskin fra 2006, men jeg har til dags dato ikke møtt et spill jeg ikke greier å spille på ca medium innstillinger. Håper det går fint nå også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har så godt som null peiling på hva som er bedre enn de specsene der, da jeg har lite peiling på hardware. Så hvis noen som har litt mer peiling enn meg titter her under, tror dere at jeg kan kjøre spillet?

 

Var visst late 2011 jeg hadde, ikke early 2012.

skjermbilde20130120kl22.png

 

Rammen har jeg planer om å doble, til 8gb, siden jeg driver en del med foto. Men ellers?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...