omnomnomnivore Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Intuitivt er akkurat riktig ord. Grafikken er fargerik og interessant og animasjonene er morsomme og underholdende. Noen vil gjøre likhetstegn mellom intuitivitet og overforenkling, men selv et avansert system trenger et grensesnitt som er enkelt å bruke, og her føler jeg at SimCity virkelig skinner. Spillet er vakrere enn Societies, og mye, mye, mye dypere og mer detaljert enn SC4. Det eneste jeg savner er bystørrelse, terraforming, og single player (inkludert evnen til å lage et ubegrenset antall regioner). Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Jeg må virkelig slutte og lese den tråden her... *abstinenser* Det er lenge siden jeg har gleda meg så mye til et spill kommer ut. Og at det skulle vise seg å være SimCity det gjelder er en enda større overraskelse. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Skjønner hva du mener... beta igjen om en uke. Samme opplegg dog, jeg hadde håpet de ville åpne opp mer Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Tror jeg jaggu må spørre foreldrene mine om et lite lån, for å få spilt SimCity i Mars, da husleien øker med litt over 2'000 kr i Mars. Ikke greit å ha dårlig råd. Skulle egentlig ønske at jeg hadde full jobb, med bedre inntekt enn det jeg får fra NAV. Jeg gleder meg mer og mer, og håper at jeg blir invitert til neste beta helg. Er det forresten planer om en Gamer.no/diskusjon.no region? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Alle som har forhåndsbestilt skal få beta. Ihvertfall det som står i FAQen. Håper vi får til en gamer.no region. Regner nesten med det Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hvordan kan husleien øke med 2k på én måned? :O Finnes det ikke regler for slikt? Eller går det bare på varslingstid? Vi er hvertfall en 5+ stykk som har gitt uttrykk for at vi ønsker en Gamer region. Jeg foreslår at vi velger den største regionen, så vi kan få med flest mulig folk. Hvem som vil ha hvilken by osv. må da diskuteres og avgjøres av personen som "eier" Gamer regionen regner jeg med Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 2000 økning i husleien hørtes drøyt ut spør du meg. Er vel regler for at det prosentvis og "innen rimelighetens grenser" kan økes, da i form av noen hundrelapper per år? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Husleiediskusjonen bør tas i en annen tråd, men jeg kan jo nevne at dersom man har tidsbestemt husleiekontrakt på f.eks. ett år, fordi man deler inngang m.m. med huseier, så kan man øke husleien akkurat så mye man vil når kontrakten går ut, og det må skrives ny. Ellers er det veldig strenge regler på dette med husleieøkningen, ja. Tilbake til topic? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Gamer region blir nok eneste multiplayer regionen på meg. Kjipt at de begrenser det til 10 regioner per person. Jeg er en typisk "completionist", men uten hastverk. Kommer spillet med 10 eller fler regioner så blir jo det umulig. Har lyst til å prøve alle regionene, og dermed alle kartene, selv de som bare har 2 eller 4 byer for å oppleve alle regionene og kartene og deres forskjeller. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 For de som sitter med for store abstinenser nå, så kom CitiesXL Platinum ut igår, stort sett likt som 2011/2012. Men det koster bare 20kr for de som eier enten 2011/2012 utgaven. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 CXL Platinum så ikke ut til å være store greiene, 50 nye bygg, støtte for 3DS Max 2012 (3D modellerings program), og en del små bugfixes, riktignok ikke de store som dreper spillet. Men on-topic: Ser betaen nå skal bli tilgjengelig for alle som har forhåndsbestilt gjennom Origin, er vel lite håp for oss som har bestilt på feks Amazon eller Green Man Gaming? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Men on-topic: Ser betaen nå skal bli tilgjengelig for alle som har forhåndsbestilt gjennom Origin, er vel lite håp for oss som har bestilt på feks Amazon eller Green Man Gaming? Jeg tror alle som forhåndsbestilte gjennom bla. Amazon fikk kode forrige gang. Vi får alle følge med denne uken og se om noen gir ut koder også Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Å fy faen for noe dritt. Håper ikke de prøver å lage sims-sim city her. Det jeg likte best med de gamle spillene var at de var realistiske (med unntakt av "katastrofene"). Jeg ønsker å bygge en ekte by, og støtten for mods for SimCity 4 var fantastisk, håper de åpner for det etterhvert. 2 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Å fy faen for noe dritt. Håper ikke de prøver å lage sims-sim city her. Det jeg likte best med de gamle spillene var at de var realistiske (med unntakt av "katastrofene"). Jeg ønsker å bygge en ekte by, og støtten for mods for SimCity 4 var fantastisk, håper de åpner for det etterhvert. Du må ikke bruke disse karakterene om du ikke vil. De dukker bare opp når du plopper hovedkvarterene deres inn. Jeg er selv usikker i hvilken grad jeg vil bruke dem. Men ting blir én dag kjedelige, og da kan det jo være morro å se disse to krige gjennom byen din Jeg trodde ikke mods ville være mulig pga. online only funksjonaliteten, men Maxis har nå sagt at de er i debatt med en del SC-moddere og at dette er noe de vil forsøke å få til. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Uten mods er SC4 ganske døll, med mods kan det bli akuratt det by-simulator spillet du vill, det er helt utrolig hva disse karene får til. Det ville vært dumt av Maxis og ikke se muligheten, men det kan tenkes at de gjør som med SC4 og gjør mods mulig med en expansion (rush hour). 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Kjeder meg om dagen med tanke på spill. Utrolig kjipt at de ikke åpner noe nytt i beta. Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) Fins det en mod til simcity 4 som gjør at bilene ikke bare "forsvinner" i løse lufta? Det synes jeg virker litt dårlig med det, går det ann å fjerne det? Hadde lyst å spille det mens jeg ventet på simcity. Endret 12. februar 2013 av PcAj Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Får jeg beta-tilgang om jeg forhåndsbestiller hardcopy? Og hvor er billigst for tiden? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Får jeg beta-tilgang om jeg forhåndsbestiller hardcopy? Og hvor er billigst for tiden? Usikkert. Forrige betahelg gav hvertfall Amazon-kjøp tilgang. Komplett hadde det sist jeg sjekket til 359kr (+30 porto tror jeg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå