Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig begynt å spille igjen etter nøyaktig 1 år siden jeg startet opp spillet. Dette blir jaggu gøy :hmm::new_woot:

blir gøy å bygge en by i 2 timer, så er det ikke plass til mer...jadda dette var jaggu gøy

Hehe, altså fra mine tidligere erfaringer klarer jeg ikke bygge noe særlig bra uanset... (N)

ja okey, men hvis du klarer å kose deg med spillet så er det jo flott :) men er desverre ganske få som klarer det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig begynt å spille igjen etter nøyaktig 1 år siden jeg startet opp spillet. Dette blir jaggu gøy :hmm::new_woot:

blir gøy å bygge en by i 2 timer, så er det ikke plass til mer...jadda dette var jaggu gøy

Hehe, altså fra mine tidligere erfaringer klarer jeg ikke bygge noe særlig bra uanset... (N)

ja okey, men hvis du klarer å kose deg med spillet så er det jo flott :) men er desverre ganske få som klarer det.

Koste meg i 30minutter med noen russere før det ble vedlikehold. Men ja, er enig i at kartene er alt for små altså :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg bare en ting å si: RIP Sim City 5.

Ikke noe nytt i grunn. Agentsimuleringen er og blir en gimmick. Det krever for mye av pc-en, og resultatet er at de må sette lave timeouts på levering av strøm, vann og kloakk for å gjøre det spillbart. Da takler ikke spillmotoren mer enn de bystørrelsene vi fikk servert (og knapt det). Hvem vet hva slags andre problemer de støtte på da de formodentlig testet dette med enda større byer.

Fancy, helt unødvendig, og som det skulle vise seg, fullstendig ødeleggende for de mange som ønsket seg et ordentlig SimCity.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå sto det jo i releasen om den nye "offline"-patchen at spillet ville bli noe modbart, men med restriksjoner for hva som kan moddes.

Er sikkert bare snakk om å bytte ut bygninger og slikt, ikke modde så man kan ha uendelig stor by f.eks. da dette må endre hele koden fullstendig.

Vel, de viste ganske tidlig at det var relativt enkelt å fjerne bygrensene med en liten hack. Så er spørsmålet hvor glitchy spillet blir hvis man prøver å spille slik, og faktisk bygge utenfor disse områdene. Og hva med kameraet – kan du få flyttet det ut fra kjerneområdet slik at det blir spillbart? Det er mulig det var knyttet til bygrensene også, men da bør man definere en ny kameragrense utenfor regionen, ellers kan man få en uventet krasj. Eventuelt fortsette ut i det uendelige, og det er heller ikke bra. :p

Det ville vært flott om man kunne bygge fritt i alle områder av regionene uten å måtte laste på nytt. Jeg frykter dog at motoren knekker fullstendig sammen lenge før du får fylt opp selv de minste regionene (de små øyene med 7 bybokser?). Den mye større avstanden og kraftig økte kompleksiteten i veinettet vil sørge for det. (Med nok veier selv i de gjeldende små byboksene, skulle det ikke mye til før systemet kollapset.)

De må nok gå tilbake til den gamle typen simulering hvis vi igjen skal få bygging i storskala som i SC4. Agentsimuleringen er ikke laget for slikt; det blir altfor mye detaljsimulering med flust av problemer knyttet til slikt. Dessuten er det helt unødvendig – ærlig talt mest gimmicky.

Hvor kan jeg lese mer om agent simuleringen? skulle likt å vist hva det er med det som gjør at det er så vanskelig å utvide by grensen

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg lese mer om agent simuleringen? skulle likt å vist hva det er med det som gjør at det er så vanskelig å utvide by grensen

Det var et antall videoer på Youtube som forklarte Glassbox-motoren, mener jeg, selv om halvparten sikkert var ren markedsføring. Noe står det også på SimCity-bloggen. Ellers er vel Reddit et greit sted å begynne; mye god info der fra uavhengige.

Problemet jeg stadig irriterte meg over var kollapsen i levering av strøm, vann og/eller kloakk (som også er agenter, slik som simmene) når veinettet nådde en viss kompleksitet eller lengde. Og det var aldeles ikke noe urimelig jeg holdt på med. Maxis så seg nok tvunget til å gjøre pathfindingen smartere for å få det spillbart, men det igjen gikk for hardt ut over ytelsen. De hadde allerede malt seg inn i et hjørne, enkelt og greit. Vi får ikke større byer fordi de absolutt skulle ha denne fancy simuleringen over hele fjøla.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

hei jeg startet opp en la oss spille av dette spillet som dere kan finn på: https://www.youtube.com/watch?v=uHloCze1XP4

Send meg gjerne en pm om hva dere mener! :)

tror ikke det er så mange som spiller det lenger altså. synd, hadde det bare hatt større byer så kunne spillet vært gøy

det er absolutt sant. Spillet hadde et veldig godt potensiale og rykte fra tidligere, men som EA kan best så er det mulig med en dårlig release og funksjoner så kan en ødelegge noe stort.

ja det er kanskje noe begrenset sant, noe som det ikke var i 4ern :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Fant ut jeg skulle spille litt etter ganske lang tid nå. men etter en liten stund så får jeg en melding opp som sier:

Byen din ser ut til å ha problmemer, vi vil gjerne prøve å fikse den. Denne prossesen tar deg tilbake til hovedmenyen.  

Hva menes med dette??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Fant ut jeg skulle spille litt etter ganske lang tid nå. men etter en liten stund så får jeg en melding opp som sier:

Byen din ser ut til å ha problmemer, vi vil gjerne prøve å fikse den. Denne prossesen tar deg tilbake til hovedmenyen.  

Hva menes med dette??

Før så skyldtes det at man mistet kontakt med serveren. Men spilte du off eller online når dette skjedde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...