Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, trengte ikke EA`s super-server utregninger for å behandle den avanserte simulatoren alikevel nei.

Uansett, kan dette åpne noen muligheter for større byareal? Så også at Maxis har fokus på å gjøre spillet moddbart så burde vel være en sjanse for det da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

SimCity 5 kan nok leve mye lenger med offline-modus og påfølgende (mye) mer brukerinnhold. Det er tross alt dette som har holdt SC4 i live så lenge. Avhengig av hvor mye som kan endres, fikses på, og hackes til så det blir slik hver enkelt vil ha det, så er dette gode eller veldig, veldig gode nyheter (omsider). Det kommer an på hvilke sperrer de eventuelt setter opp for å beskytte flerspillermodusen, hvis man ser vekk ifra helt fundamentale ting som neppe kan ordnes opp i (agentsimulering av strøm, vann og kloakk var f.eks. helt unødvendig).

EA og Maxis (nærmere bestemt de enkelte det angår) kan råtne en viss plass for de åpenbare løgnene de har servert oss i forbindelse med og etter lanseringen, men de får ikke tatt livet av serien riktig så lett. Det er mange kompetente mennesker der ute som elsker denne serien, og som vil gjøre det de kan for å rette ut flokene. Hvis ikke kan vi alltids håpe på et noe mindre katastrofalt SimCity 6, med færre fundamentale designtabber, og mer vennlighet overfor brukerinnhold fra starten av.

Lenke til kommentar

Godnyhet jeg leste i dag. Tenkte å kjøpe det ved lansering, skulle til utlandet uten nett. Ble sykt irritert, totalt unødvendig. Lot være da jeg kom hjem også av selve prinsippet. Ikke uten grunn til at de lot det være nettbasert, også kommer de med dårlige unnskyldninger. Lame

Noen som vet datoen spillet blir patchet?

Lenke til kommentar

whatever, spillet blir ikke et døyt morsommere av å spille offline uansett..

Kan ikke si at jeg har store håp nei.

SimCity 5 kan nok leve mye lenger med offline-modus og påfølgende (mye) mer brukerinnhold. Det er tross alt dette som har holdt SC4 i live så lenge. Avhengig av hvor mye som kan endres, fikses på, og hackes til så det blir slik hver enkelt vil ha det, så er dette gode eller veldig, veldig gode nyheter (omsider). Det kommer an på hvilke sperrer de eventuelt setter opp for å beskytte flerspillermodusen, hvis man ser vekk ifra helt fundamentale ting som neppe kan ordnes opp i (agentsimulering av strøm, vann og kloakk var f.eks. helt unødvendig).

EA og Maxis (nærmere bestemt de enkelte det angår) kan råtne en viss plass for de åpenbare løgnene de har servert oss i forbindelse med og etter lanseringen, men de får ikke tatt livet av serien riktig så lett. Det er mange kompetente mennesker der ute som elsker denne serien, og som vil gjøre det de kan for å rette ut flokene. Hvis ikke kan vi alltids håpe på et noe mindre katastrofalt SimCity 6, med færre fundamentale designtabber, og mer vennlighet overfor brukerinnhold fra starten av.

Fra hva jeg har hørt så er det utrolig strenge regler på hva som kan moddes. Så strenge at TotalBiscuit og de andre på podcasten jeg hørte på mente at det så og si var umulig å få kommet med noen sikkerlige gode mods.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste folk er interessert i er vel om man kan få løsnet litt på by størrelse restriksjonene samt om man kan få velge fritt hvor på kartet man kan starte å bygge.

Noen som har peiling på om dette kan la seg gjøre nå som det blir offline og moddbart? Syntes faktisk spillet har kommet i mål sånn ellers.

Lenke til kommentar

Fra hva jeg har hørt så er det utrolig strenge regler på hva som kan moddes. Så strenge at TotalBiscuit og de andre på podcasten jeg hørte på mente at det så og si var umulig å få kommet med noen sikkerlige gode mods.

Det er bare tåpelig så lenge vi snakker utelukkende om spilling offline. Her har de en gyllen mulighet til å redde litt ansikt, og den bør de ta vare på.

Når det gjelder mods til flerspillerdelen, så er det noe ganske annet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...