Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Jeg har også fåttt en fatal nedsmelting av kjernekraftverket. Heldigvis er det på kanten av kartet, slik at det ikke påvirker så mye. Har de-zona det som kan i rundt, og svært få blir syke av problemet. Får bare ta tiden til hjelp.

Imsvale, hva er ekstremt lang tid? Snakker vi flere in-game år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også fåttt en fatal nedsmelting av kjernekraftverket. Heldigvis er det på kanten av kartet, slik at det ikke påvirker så mye. Har de-zona det som kan i rundt, og svært få blir syke av problemet. Får bare ta tiden til hjelp.

Imsvale, hva er ekstremt lang tid? Snakker vi flere in-game år?

http://gaming.stackexchange.com/questions/108074/how-long-does-radiation-contamination-take-to-clean-up

Lenke til kommentar

Har nylig skaffet meg dette spillet og det virker hittil meget bra så langt :) Men merker at det kan være litt ensomt og spille det alene sånn som det er bygd opp nå, da jeg stadig har fulle lagre av diverse ting jeg poduserer. Føler at ting stopper litt opp egentlig. Har bygd ut alt jeg kan og har plass til, likevel så har jeg bare rundt 21-21 tusen innbyggere i byen min. Men jeg har en del villa strøk i byen min og ikke fult så mange høyblokker, siden jeg liker og plassere ut fine parker så byen blir finere og se på :p

Noe annet jeg opplever med denne byen min er at jeg stadig må rive forlatte fabrikker da de klager på for lite utdannet folk/arbeidere, selv om jeg nå har barneskole, høyskole og nå nylig videregående skole. Har ikke fått åpnet opp universitet enda, men det kommer vel det også med tiden, og ikke minst hvis jeg finner en plass til det i byen min xD

Lenke til kommentar

dersom du oppgraderer veiene dine så får du en høyere tetthet og dermed større boligblokker. men det kan være lurt å tre litt varsom fram i veioppgraderinga, ikke bare fordi det er dyrt, men plyutselig å exploderer det i beboere og da er det vanskelig å holde unna med brann, strøm, kloakk osv.

fulle lagre kan du exportere ut på det åpne markedet for cash. du trenger bare et handelsenter eller hva det nå heter. et tips der er å bygge det så nære motorveien som mulig så bilene ikke blir hindra av trafikken.

Lenke til kommentar

Har nylig skaffet meg dette spillet og det virker hittil meget bra så langt :) Men merker at det kan være litt ensomt og spille det alene sånn som det er bygd opp nå, da jeg stadig har fulle lagre av diverse ting jeg poduserer. Føler at ting stopper litt opp egentlig. Har bygd ut alt jeg kan og har plass til, likevel så har jeg bare rundt 21-21 tusen innbyggere i byen min. Men jeg har en del villa strøk i byen min og ikke fult så mange høyblokker, siden jeg liker og plassere ut fine parker så byen blir finere og se på :p

Noe annet jeg opplever med denne byen min er at jeg stadig må rive forlatte fabrikker da de klager på for lite utdannet folk/arbeidere, selv om jeg nå har barneskole, høyskole og nå nylig videregående skole. Har ikke fått åpnet opp universitet enda, men det kommer vel det også med tiden, og ikke minst hvis jeg finner en plass til det i byen min xD

Har du for mange arbeidsplasser? Kommer folk seg fram i trafikken?

Hjelper ikke å ha skoler hvis folk ikke kommer seg dit. Hjelper ikke å ha utdannede simmer hvis de ikke kommer seg på jobb i tide. God flyt i trafikken er helt grunnleggende.

Du må også se på hvor mange arbeidsplasser du har vs. hvor mange arbeidende simmer du har. Se nøye på tallene i oversikten. Ikke overdriv med industrien. Spesielt de større fabrikkene har fryktelig mange arbeidsplasser.

Lenke til kommentar

dersom du oppgraderer veiene dine så får du en høyere tetthet og dermed større boligblokker. men det kan være lurt å tre litt varsom fram i veioppgraderinga, ikke bare fordi det er dyrt, men plyutselig å exploderer det i beboere og da er det vanskelig å holde unna med brann, strøm, kloakk osv.

fulle lagre kan du exportere ut på det åpne markedet for cash. du trenger bare et handelsenter eller hva det nå heter. et tips der er å bygge det så nære motorveien som mulig så bilene ikke blir hindra av trafikken.

Har du for mange arbeidsplasser? Kommer folk seg fram i trafikken?

Hjelper ikke å ha skoler hvis folk ikke kommer seg dit. Hjelper ikke å ha utdannede simmer hvis de ikke kommer seg på jobb i tide. God flyt i trafikken er helt grunnleggende.

Du må også se på hvor mange arbeidsplasser du har vs. hvor mange arbeidende simmer du har. Se nøye på tallene i oversikten. Ikke overdriv med industrien. Spesielt de større fabrikkene har fryktelig mange arbeidsplasser.

Vel når jeg er eneste spiller så er det ikke noe globalt marked :p Så lagrene/handlesenteret blir fort fulle xD

Det jeg gjorde med denne byen min nå var at jeg startet med og bygge sånne Alleer sånn at jeg kan oppgradere dem til trikke alleer seinere, isteden for disse små veiene :p Men ja har merket meg at jeg er stadig i mindretall når det gjelder folk i forhold til arbeidsplasser :p Skal ikke se bort ifra at jeg gjør den feilen med at jeg bygger for mye med en gang ;S Ofte hoper trafikken seg opp også, selv om jeg har de beste veiene, pluss busser og trikker.

Men denne byen er konk den nå, har tre store lån og jeg går i minus hele tiden for ikke ha for høye skatter sånn at folkene i byen flytter og fabrikkene stenger :p

Så tror jeg heller får starte på nytt og denne gang i ett litt roligere tempo :)

Lenke til kommentar

Men ja har merket meg at jeg er stadig i mindretall når det gjelder folk i forhold til arbeidsplasser :p

Helt typisk feil dette. Vi har alle slitt med det. Man må pent se på tallene, og aktivt justere deretter. Blir ikke lettere av at forholdet mellom arbeidsplasser og boliger er forskjellig for ulike tettheter.

Ta det rolig, og ikke bli for ivrig i oppgraderingen. I verste fall kollapser økonomien totalt fordi kapasiteten i veinettet blir sprengt når folketallet vokser for fort. Ingen kommer seg noe sted, og alt går til helvete. :p

På toppen av det hele får du masse ekstra trafikk inn/ut av byen (fra/til andre byer) når det er for mange arbeidsplasser vs. folk eller motsatt. Og det er lite som dreper trafikkflyten raskere enn plutselig og massiv økning i antall pendlere. Det beste er at de aller fleste finner arbeid rett rundt hjørnet. Med god design kan du få de aller fleste til å spasere til jobb – tro det eller ei. :)

Lenke til kommentar

Hmm har merket meg dette ja med at det voldsomme bilkøer ut og inn av byen ved avkjørselen til motorveien som fører inn til byen min. Dette fører ofte opp at masse av trafikken stopper helt opp ;S Og det blir meget lange køer gjennom hele veinettet.

Men jeg har også pleid og legge fabrikkene litt uten for selve boligområdet med tanke på all den forurensningen som fabrikkene fører med seg. Så de kan ikke akkurat gå til jobben hos meg :p Men butikkene legger jeg ofte ved selve boligområdet da de passer godt sammen.

Men trenger noe tips her til hvilke veier som er best og bruke, da jeg brukte sånne alleer nesten overalt på denne siste byen min, for jeg syntes de er bedre med tanke på trikketilgang osv.. Men de veiene er jo også mye dyrere en de vanlige veiene, som igjen da har mindre tetthet osv...

For jeg er redd jeg må starte og rive mange hus/butikker/fabrikker hvis jeg skal oppgradere seinere og legge til trikke veier isteden for de vanlige veiene.

Lenke til kommentar

Jovisst kan du selge på markedet, selv om du spiller alene! Bygg en Trade Depot. Du finner det under City Specialization. På venne bygger du forskjellige typer lagre avhengig av hvilke ressurser du henter ut av området ditt.

Velg at du vil eksportere disse, slik at du tjener på å hente ut råvarene. Jobber du målrettet kan du avansere, og bearbeidde det du henter ut, for å lage drivstoff, plastikk, aluminium, prosessorer og elektronikk.

dElaS283.jpeg

Lenke til kommentar

Har sett en del videoer som går ut på å bygge, sprenge, bygge, sprenge, bygge sprenge, men veit liksom ikke helt om det er sånn jeg liker å spille. Jeg liker liksom å følge utviklinga på nabolag jeg bygger opp.

Det jeg sliter mest med (foruten at jeg bygger ut byen på en liten time eller to) er hvor avhengig man er av parker for å få folk til å flytte inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...