Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

 

 

Fire ganger økning er et absolutt minimum, spør du meg, dvs. dobling begge veier. Terraforming må også tilbake, slik at vi også kan få kontroll på bruer og tunneler. I det hele tatt må vi få tilbake alt av funksjonalitet som var i SimCity 4 som mangler i det nye. Og SÅ kan man begynne å tenke på veien videre. Det burde ikke være nødvendig å si det engang. Når man lager en ny motor, så er det der man må starte.

 

En helt annen sak er hvordan nåværende motor vil reagere med større byer, når vi ser visse problemer (strøm, vann, kloakk) allerede med gjeldende bystørrelse. Dette er et helt fundamentalt designproblem, som må løses dersom større byer skal være spillbare.

 

Jeg forstår at denne simuleringen er krevende, så litt rimelig skal jeg være (selv om de har malt seg litt inn i et hjørne med keiserens nye klær, som nevnt – de har nå en gang gått for denne typen simulering). Men prosessorkraft er dessverre ikke det mest fremtredende problemet, så de får vær så god og la være å bruke det som unnskyldning inntil videre. Det er dessuten noe fjas som bare er relevant for flerspiller-synkronisering. Og jeg har spilt sanntidsstrategispill for mange år siden, der noen spillere hang minutter etter, pga. dårligere pc, uten at det ødela altfor mye. SimCity er ikke mye avhengig av respons i sanntid fra andre spillere – og i den grad det prøver, så lykkes det dårlig.

 

Kartene nå er alt for små, men 4 ganger økning resulterer i et kart på 64km^2. Noe som tilsvarer 16 stykk av dagens kart satt i hop. Slik spillet er bygd opp fra bunnen av i dag vil ikke dette være mulig. Da må de frem med ny kjerne, osv.

 

Det jeg ønsker at de gjør er at de heller lager dobbelt så store kart(16km^2) der kartene sitter nesten helt inn at hverandre. De kunne da hatt 4 slike clusters på hvert kart. Dette kunne skapt et bedre bymiljø enn før. Muligheter for streetcars osv. mellom disse lokale clusterne burde også da bli mulig. Problemet her er at de har så mange underliggende problemer fra før av som må fikses. Jeg tror de slipper billigere unna ved å lage et helt nytt spill bygd rundt store byer og droppet det ekstreme sosiale aspektet ved spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kartene nå er alt for små, men 4 ganger økning resulterer i et kart på 64km^2. Noe som tilsvarer 16 stykk av dagens kart satt i hop.

 

Firedobling av dagens 4 km2er 16 km2. Jeg spesifiserte til og med at det var en dobling begge veier, altså fra 2048 m til 4096 m i hver retning, for å unngå nettopp denne misforståelsen. :p

 

Det jeg ønsker at de gjør er at de heller lager dobbelt så store kart(16km^2)

 

:p

 

der kartene sitter nesten helt inn at hverandre. De kunne da hatt 4 slike clusters på hvert kart. Dette kunne skapt et bedre bymiljø enn før. Muligheter for streetcars osv. mellom disse lokale clusterne burde også da bli mulig.

 

Jau. Langt på vei som i SimCity 4 altså, men fremdeles med clustering. Vet ikke om jeg liker clusters, når de like gjerne kunne (og kanskje burde) hatt sømløs bygging som i SC4.

 

Problemet her er at de har så mange underliggende problemer fra før av som må fikses.

 

My point exactly.

 

Jeg tror de slipper billigere unna ved å lage et helt nytt spill bygd rundt store byer og droppet det ekstreme sosiale aspektet ved spillet.

 

Mulig. Tror det når jeg ser det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen alle sammen! hehe jeg var en av de som skulle kjøpe spillet når det kom ut, og digga betaen, men jeg kjøpte det aldri grunnet alt server tullet. Derimot testa jeg den "gratis" versjonen jeg "fant" på piratbukta, og både jeg og kjæresten ble helt hekta..så når jeg fant det til 140 kr måtte jeg slå til www.kinguin.net/simcity/simcity-ea-origin-key.html

Så hvordan er ståaa her nå? Er det noe gamer.no region?

Lenke til kommentar

Virker som de fleste har gitt opp pg.a. alle problemene som var, og at EA fortsatt ikke har gitt ut større kart.

Blir bare oppgitt, du bruker kanskje 1 time eller to å lage en by, så innser du at det ikke er mer plass igjen å bygge på selvom det er masse du kunne tenkt deg å ha i byen.

Så må du begynne på en ny by igjen i regionen og vice versa... Er ganske kjedelige maps også, ikke nok med at det er trangt, men næringene i byene er elendig plassert, f.eks. olje blir plassert midt i sentrum av byen eller rett ved inngangen til byen, så skal du liksom ha en fin by som ikke forurenserer der folk bor...

Gøy i begynnelsen så går du lei du også :p

Endret av Iceman22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som de fleste har gitt opp pg.a. alle problemene som var, og at EA fortsatt ikke har gitt ut større kart.

Blir bare oppgitt, du bruker kanskje 1 time eller to å lage en by, så innser du at det ikke er mer plass igjen å bygge på selvom det er masse du kunne tenkt deg å ha i byen.

Så må du begynne på en ny by igjen i regionen og vice versa... Er ganske kjedelige maps også, ikke nok med at det er trangt, men næringene i byene er elendig plassert, f.eks. olje blir plassert midt i sentrum av byen eller rett ved inngangen til byen, så skal du liksom ha en fin by som ikke forurenserer der folk bor...

Gøy i begynnelsen så går du lei du også :p

 

Merker det alt nå, men er nok gøy en stund. Satser på større maps etterhvert. :)

 

Jeg har også merka et problem, jeg har en by som fokuserer på utdanning, med universitet osv, og en annen by med industri, men byen med industri "merker" ikke at jeg utdanner folk i den andre byen, og maser om lavt utdanna arbeidere osv... Og i en fjerde by merkes det ikke at jeg bygger hovedflyplass...

Lenke til kommentar

Merker det alt nå, men er nok gøy en stund. Satser på større maps etterhvert. :)

 

Jeg har også merka et problem, jeg har en by som fokuserer på utdanning, med universitet osv, og en annen by med industri, men byen med industri "merker" ikke at jeg utdanner folk i den andre byen, og maser om lavt utdanna arbeidere osv... Og i en fjerde by merkes det ikke at jeg bygger hovedflyplass...

 

Det er førstemann til mølla når det gjelder arbeidsplasser. Selv om du har god utdanning i nabobyen, så hjelper det vel ikke om byens egne, uutdannede innbyggere kommer til jobben først. På den andre siden burde studentene dra til nabobyen, ta utdanning og øke utdanningsnivået i industribyen. Sjekk datakartet, og se om studentene forlater byen.

 

Utover det så er det gjerne en del forsinkelse (oh joy) før en by registrerer ting som nylig er skjedd hos naboene.

Lenke til kommentar

Det er førstemann til mølla når det gjelder arbeidsplasser. Selv om du har god utdanning i nabobyen, så hjelper det vel ikke om byens egne, uutdannede innbyggere kommer til jobben først. På den andre siden burde studentene dra til nabobyen, ta utdanning og øke utdanningsnivået i industribyen. Sjekk datakartet, og se om studentene forlater byen.

 

Utover det så er det gjerne en del forsinkelse (oh joy) før en by registrerer ting som nylig er skjedd hos naboene.

Så for at skal funke må jeg fjerne alle boliger i den byen, og bare ha industri?

Lenke til kommentar

Merker det alt nå, men er nok gøy en stund. Satser på større maps etterhvert. :)

 

Jeg har også merka et problem, jeg har en by som fokuserer på utdanning, med universitet osv, og en annen by med industri, men byen med industri "merker" ikke at jeg utdanner folk i den andre byen, og maser om lavt utdanna arbeidere osv... Og i en fjerde by merkes det ikke at jeg bygger hovedflyplass...

 

Jeg tror det er en bug. Nå er det en stund siden jeg har spilt, men har i alle fal opplevd flere ganger at jeg har et stort universitet OG college i SAMME BYEN, men fortsatt så skriker kraftverket og mine 3 industribygninger om at det ikke er nok folk med utdannelse. Håpløst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dem jobber visst med muligheten for å lage forhøyninger på veiene, slik at man kan lage egne tuneller og fleretasjes-kryss.

 

New: Brand new tool to create bridges, overpasses, and tunnels when you draw your roads.

 

When building your road, pressing the , key or . key will lower or raise the road accordingly creating overpasses, bridges and tunnels.

Note: Existing road layouts cannot be raised or lowered

New: Improvements for Traffic behavior to make it smarter. This should reduce the number of lines formed by all available vehicles converging on a single spot. This affects all vehicles including Police, Fire Trucks, Moving Trucks, Garbage Trucks, Recycling Trucks, Resource Trucks, Buses, Ambulances, and Civilian vehicles going home, to work, or shopping.

New: Tree tools – Place individual trees around your city. These tools are located at the end of the Nature Parks palette.

Terrain: Fixes an issue some player’s see where terrain covers sections of roads while the camera is zoomed out.

Fixed an issue where the fire animation would sometimes continue when fire was extinguished.

Parks: Sports parks are now accepting Sims 24 hours a day.

Airship: The number of Airship passenger trips should now be correct over multiple days.

Vehicles: Vehicles now accelerate and decelerate faster, allowing them to leave buildings and go through intersections more efficiently.

Freight: Freight trucks now only leave factories if they have a valid delivery destination.

Gifting: Money gifting should be more reliable.

Lenke til kommentar

Hei igjen alle sammen! hehe jeg var en av de som skulle kjøpe spillet når det kom ut, og digga betaen, men jeg kjøpte det aldri grunnet alt server tullet. Derimot testa jeg den "gratis" versjonen jeg "fant" på piratbukta, og både jeg og kjæresten ble helt hekta..så når jeg fant det til 140 kr måtte jeg slå til www.kinguin.net/simcity/simcity-ea-origin-key.html

Så hvordan er ståaa her nå? Er det noe gamer.no region?

 

? spillet suger jo..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har great works alltid vært så ustabilt? Har endelig fått tid til å sitte litt med et par byer som skulle samarbeide om ressursene for å bygge en "solar farm" for å spare mye plass på kraftverk.

 

I èn by fikk jeg satt i gang sirkuset, og den sender nå noen ressurser. Mens de andre byene ikke en gang ser at det er et great work prosjekt på gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...