Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke motoren større områder, eller vil de på en måte presse oss til å utvikle regioner?

 

Som Brawler sier er det ikke motoren det står på, men minne. Windows bruker som regel 1GB. Bystørrelsen spiller kommer ut med drar 5-600MB. Spillet krever 2GB. Maxis sier de ønsker å lage større byer. Og de kan ikke ha unngått å ha lagt merke til dette folkekravet på forum, Facebook, beta feedback, Twitter osv.

 

Min "frykt" er vel at dette skal komme ut som betalings-DLC. Men det ville være verdt det, og det er litt finurlig fikling og testing involvert.

 

Jeg vil tippe det er 95% sjans for at vi får større byer enten i en utvidelsespakke, patch / nye regioner, eventuelt DLC som EA elsker... Sikkert 10$ for en region med 16 store byer eller no...

Lenke til kommentar

Enig, så enig. EA har hovedsakelig brukt Maxis som tenketank for nye IP'er. De hadde i det minste vett til å la dem lage dette spillet.

 

Ocean virker som en bra fyr. Og Maxis er veldig gode på å holde ting de lover. Til forskjell fra EA og mange andre store utviklere.

 

Ser egentlig ingen grunn til at de ikke skulle gi ut nye regioner med flere og større byer. Det er bare å legge til "NOTE: This region requires X gigabytes of memory."

 

Ved 2GB minne får man altså bystørrelse som i dag. Ved bare 4GB blir byene 5-6 ganger så store. Ser helst at de tar seg bryet med å lage enda større også. Helst med byer som står tett inntil hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

omnomnomnivore, bor du her på forumet? synes 2-5 hver post har ditt navn ;)

 

anyway, tror jeg vet maxis har hentet kjøremønsteret sitt fra. jeg bor ved siden av byens sportshall, og i dag har det vært kamp dag, og når jeg ser hvordan folk kjører og parkerer så kjenner jeg det rimelig godt ifra sim city betaen i helgen :mellow: på et tidspunkt sto det seks biler som sikla over samme parkeringsplass, før de alle snudde og kjørte vekk igjen... bare for å parkere langs siden og lage mer trafikkaos og farlige situasjoner :ninja:

Lenke til kommentar

Som Brawler sier er det ikke motoren det står på, men minne. Windows bruker som regel 1GB. Bystørrelsen spiller kommer ut med drar 5-600MB. Spillet krever 2GB. Maxis sier de ønsker å lage større byer. Og de kan ikke ha unngått å ha lagt merke til dette folkekravet på forum, Facebook, beta feedback, Twitter osv.

 

Min "frykt" er vel at dette skal komme ut som betalings-DLC. Men det ville være verdt det, og det er litt finurlig fikling og testing involvert.

 

Jeg vil tippe det er 95% sjans for at vi får større byer enten i en utvidelsespakke, patch / nye regioner, eventuelt DLC som EA elsker... Sikkert 10$ for en region med 16 store byer eller no...

Hvor har du dine tall fra? Hvis leser postinger på reddit f.eks, så vil du se at det motsatte er faktum.

 

Vil du ha store byer? Hva vil du ofre for å få det?

Lenke til kommentar

Hvor har du dine tall fra? Hvis leser postinger på reddit f.eks, så vil du se at det motsatte er faktum.

 

Vil du ha store byer? Hva vil du ofre for å få det?

 

Nøyaktig hva blir det 'motsatte'? At dette ikke er en minnebegrensning? I så fall skulle jeg likt å se en forklaring på det. Mine tall er basert på det at Windows i sine ymse former drar minst én gig, og at klienten drar omtrent like mye. En simulatoringeniør estimerte at byene i seg selv tok opp cirka 5-600MB minne.

Lenke til kommentar

Nøyaktig hva blir det 'motsatte'? At dette ikke er en minnebegrensning? I så fall skulle jeg likt å se en forklaring på det. Mine tall er basert på det at Windows i sine ymse former drar minst én gig, og at klienten drar omtrent like mye. En simulatoringeniør estimerte at byene i seg selv tok opp cirka 5-600MB minne.

Etter det jeg har lest er det de færreste som blir begrenset av 2gb ram og 32bit os i dag. Man vet jo ikke hva EA tenker her, men jeg ville ikke begrenset spillet for en liten del av kundene mine.
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe de sitter på ganske gode tall om hva slags flesteparten av spillerne deres har. De regner nok med at folk som spiller denne typen spill har dårligere maskinvare. Kanskje de fikk seg en aha-opplevelse i beta?

 

De har fullt fokus på launch, så det er jo greit å ha en uniform plattform slik sett, men som du sier er det stor forskjell på maskinvaren til folk. Sitter på 16GB selv og skulle derfor gjerne hatt byer som var 30 ganger så store :)

 

Min fikse idé for å løse dette er rett og slett å lage nye regioner og markere dem klart og tydelig med et minnekrav, og under vise hvor mange GB fysisk minne maskinen har.

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt er at det er som nortridge sier, at spillet er utviklet for/gjennom 32bit, og da er det en begrensning som gjør at selve spillet ikke kan bruke mer enn 2GB ram.

 

Hva følgene hadde blitt av å lage spillet i 64bit (Det er vel det som er løsningen?) aner jeg ikke, men jeg tviler på at det er så få som hadde kunne brukt det som EA skal ha det til. Men de tenker vel penger.

 

 

Hvordan er løsningene på Mac/OS X da? Er det samme problemet der? Jeg aner ikke hvordan OSet funker, selv om jeg sitter og bruker det nå.

Lenke til kommentar

Har sett en del Cities XL 2012 videoer på YouTube i det siste og ja, jeg vil ha større byer til SimCity...!

 

Ellers vet jeg ikke om jeg synes Cities XL er noe særlig bedre. Joda, det er kanskje bedre når det gjelder hvor dypt det går og hvor detaljert det er, men jeg liker det litt mer cartoonish stilen i SimCity og at lys er bedre. Simmene er også bedre simulert.

 

Gleder meg uansett. :)

Lenke til kommentar

CitiesXL serien har vært en gedigen skuffelse hele veien.

 

Dårlig optimalisert spillmotor, store utfordringer med ytelsen selv på relativt kraftig maskin, dårlig utnyttelse av ressursene som er tilgjengelig i maskinvare, og jo større byen blir, desto dårligere kjører spillet. Syns også det virker veldig platt i forhold til massetranaport.

 

De første to spillene i serien var massetranaport låst til de som betalte en månedlig MMO-aktig avgift, for spillet åpnet for å kunne besøke hverandres byer - og denne serverdriften måtte de jo tjene på.

 

Etter plenty klager ble dette åpnet i den siste versjonen av spillet, og det virker som at det er alt de har gjort, samtidig som de satte et nytt årstall i navnet. Resten er identisk. Fra maps til grafikk til muligheter og (ræva) ytelse.

 

Jeg tar mindre byer og god ytelse og gameplay når som helst over ukontrollerbart svære byer som gjør sitt innhogg på irritasjonsnerven.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i alle argumentene, men det er noe ekstra å se en stoooor by fra avstand. Det er et spesielt skue jeg liker veldig godt. Det er vel litt derfor jeg nå gleder meg til SimCity og å få bygge min egen by, min egen skyline og også derfor jeg skulle ønske byene i SimCity kunne vært litt større. :)

Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på en ting når det gjelder zoning og hvordan de har andre litt på det så man kan se hvor stor plass som trengs...

 

Hadde det ikke vært bedre å hatt den tynne streken i hvitt, eller et veldig lyst felt ved siden av veien, som viste hvordan utnyttelsen var? Det ville gjort det veldig mye lettere å se hvor langt fra hverandre man måtte ha veiene for å få full utnyttelse av arealet, om man ville det...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...