Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Strøm, vann og kloakk klarer ikke komme fram i tide om det blir for lange avstander langs vei, eller for mange kryss (f.eks. rutenett-layout). Dette kan man se allerede med nåværende bystørrelser, så det er ikke aktuelt å øke størrelsen på byene før de utvikler en ny løsning for disse mekanismene. Hadde de økt størrelsen på byene nå, så hadde disse problemene blitt desto lettere å støte på, og det ville blitt enda en flause på toppen av resten.

Det er nå én årsak iallfall.

 

Bare å øke kapasiteten og rekkevidden det? Og det er vel bare noen få tall man endrer på vil jeg tippe.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strøm, vann og kloakk klarer ikke komme fram i tide om det blir for lange avstander langs vei, eller for mange kryss (f.eks. rutenett-layout). Dette kan man se allerede med nåværende bystørrelser, så det er ikke aktuelt å øke størrelsen på byene før de utvikler en ny løsning for disse mekanismene. Hadde de økt størrelsen på byene nå, så hadde disse problemene blitt desto lettere å støte på, og det ville blitt enda en flause på toppen av resten.

 

Det er nå én årsak iallfall.

 

Jeg er ikke helt sikker på om du tøyser eller ei, men at strøm, vann og kloakk ikke skulle klare å komme frem i tide skulle være en grunn til å ikke tilby folk større landområder å boltre seg på er absurd. Det er et dataspill. Man ser brune klumper på en skjerm som representerer kloakk, og gule og blå klumper som representerer strøm og vann. Hvorvidt disse klumpene reiser 4 liksomkilometer eller 4000 liksomkilometer er likegyldig.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på om du tøyser eller ei, men at strøm, vann og kloakk ikke skulle klare å komme frem i tide skulle være en grunn til å ikke tilby folk større landområder å boltre seg på er absurd. Det er et dataspill. Man ser brune klumper på en skjerm som representerer kloakk, og gule og blå klumper som representerer strøm og vann. Hvorvidt disse klumpene reiser 4 liksomkilometer eller 4000 liksomkilometer er likegyldig.

 

Det er i såfall jævlig trist oppbygning av et spill om det stemmer, men som han sier så har jeg faktisk erfart selv at spesielt kloakk får store problemer med å navigere veinettverket når hele kartet er bygd ut. Man må som regel ha dobbelkapasitet på renseannlegget enn det faktiske behovet fordi kloakken konstant stopper opp og starter igjen pga tettning.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på om du tøyser eller ei, men at strøm, vann og kloakk ikke skulle klare å komme frem i tide skulle være en grunn til å ikke tilby folk større landområder å boltre seg på er absurd. Det er et dataspill. Man ser brune klumper på en skjerm som representerer kloakk, og gule og blå klumper som representerer strøm og vann. Hvorvidt disse klumpene reiser 4 liksomkilometer eller 4000 liksomkilometer er likegyldig.

 

Nope, de ser ut til å ha en timeout. Om kloakken ikke kommer fram innen en viss tid, regnes den tilsynelatende som ikke «levert», og husstander begynner å klage. Noenlunde likt er det for strøm og vann som forflytter seg rundt i byen uten mål og mening (antar det er tilfeldig valg ved veikryss, for å spare prosessortid, fremfor ordentlig pathfinding). Blir veinettet for komplekst, med veldig mange veikryss, vil du se at agentene med strøm og vann ikke klarer å dekke hele byen på sin tilfeldige ferd gjennom gatene. Kloakken er mer målrettet, men også der får du trøbbel ved f.eks. spiral- eller slangelayout for veinettet.

 

Problemet blir verre med mer vei, og mer vei er en naturlig følge av større byer.

 

Agent-systemet er kanskje greit for simmene, men for spesielt strøm og vann er det helt meningsløst og unødvendig kompliserende å behandle dem som individuelle pakker på dette viset. Det gir heller overhodet ingen mening å måtte vente på at strømmen skal finne veien fram til huset ditt.

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet som eksamensgave til meg selv for 349 på Gamestop, er kommet litt inn i det nå etter å ha testet i noen dager. Men er så drittlei de der brannstifterne! Jeg pøser på med politi og brannfolk og river forlatte bygg, likevel tenner de drittsekkene på alt jeg har! Blæææ!

Lenke til kommentar

Noe jeg kan gjøre med de kriminelle bortsett fra å bli innvandringsmotstander? Synes det er idiotisk at jeg kan se hvor de er, men likevel ikke kan ta dem. Hva er tanken, at jeg skal sette en politistasjon rett foran nesen på dem? Blir helt frustrert jeg...

Lenke til kommentar

Noe jeg kan gjøre med de kriminelle bortsett fra å bli innvandringsmotstander? Synes det er idiotisk at jeg kan se hvor de er, men likevel ikke kan ta dem. Hva er tanken, at jeg skal sette en politistasjon rett foran nesen på dem? Blir helt frustrert jeg...

 

Detective wing på politistasjonen. De kjører rundt og arresterer kriminelle uavhengig om de har gjort noe eller ei.

 

Angående brannstiftere og kriminalitet: Det stoppes med utdanning og jobber, ikke mer politi og brannvesen.

 

Joda, mer politi funker som bare juling. Bygg den største politistasjonen. Helikopter og et par detektivfløyer så får man fort kontroll.

Lenke til kommentar

Joda, mer politi funker som bare juling. Bygg den største politistasjonen. Helikopter og et par detektivfløyer så får man fort kontroll.

 

Likevel dyrere enn utdanning og jobber, men er de først blitt kriminelle så må det selvsagt politi til. Best å kjøre forebyggende fra starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...