Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når kommer patchen der man kan bygge så store byer man vil ? før det kommer så er spillet nærmest ubrukelig for min del.

Du sier noe. Etter å ha spilt en stund finner jeg nå at jeg har store problemer med å plassere bygg i byen min. Noen byer er tom. for små/geografisk ruglete for de største bygningene som Pro Stadium.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

venter på større kart og radikal endring av hvordan innbyggerne fungerer mtp. fast jobb og bosted, samt mer realistisk innbyggertall slik at man ikke mister 80k innbyggere på å rive en bygning!

Lenke til kommentar

*lyd av gresshopper*

Noen som spiller ennå? Jeg spiller innimellom, men venter igrunn på mer patching :(

Samme her, sist jeg spillte var 28 mars. Spillte litt igjen for et par dager siden men tok fort pause igjen.

venter på større kart og radikal endring av hvordan innbyggerne fungerer mtp. fast jobb og bosted, samt mer realistisk innbyggertall slik at man ikke mister 80k innbyggere på å rive en bygning!

Hadde vært fint det, men da må du vente LENGE om det kommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

ja, jeg vet. men det jeg skrev er det som basicly ødelegger spillet slik situasjonen er nå. kan greie meg uten større kart, fordi det å et innbyggertall for mitt vedkommende over 30k er uinteressant. så lenge AI'en eller agentene som de kalles ikke har et fast sted å bo og jobbe kommer de alltid til å clogge trafikken til og fra jobb, og når de gjør det så tjener man heller ikke penger og man går rett og slett konk...

Lenke til kommentar

Agentene trenger strengt tatt ikke fast jobb og bopel, de trenger bare å gjøre en endring sånn at når en agent drar hjemmefra så reserveres den jobben han skal til, så ikke "alle" agentene drar mot det samme stedet og førstemann til mølla får jobben som resulterer i at alle de andre må dra videre til neste. Om det ble reservert jobb og bopel etterhvert som agentene skal dra hjemmefra eller fra jobb, ville det løst mange mange problemer med trafikken.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ganske mange leiligheter og hus de skal holde styr på. Du kan tenke deg en by med 100 bygg der alle skal ha "ja eller nei" på om det er ledige bomuligheter. Gang dette med antall byer i spillet og du ender opp med en haug av databasetabeller og en viss mengde med lagring. Det er kanskje ikke mengder med lagring, men de sparer seg for arbeide og prosessorkraften det krever fra serveren sin side. Ett kronestykke alene er ikke så mye verdi, men når man samler en million kronestykker har man plutselig veldig mye penger.

Lenke til kommentar

...

De har jo allerede denne informasjonen, det er bare at det settes ikke en verdi før noen flytter inn i huset. De bør sette verdien i det noen trenger plassen. Huset bør reserveres i det noen drar fra wherever they are og skal hjem.

Lenke til kommentar

Angrer mer og mer på at jeg kjøpte dette møkkaspillet. :)

Var ikke så ille, fikk 2 spill for litt over 300.

Når det gjelder EA spill har jeg funnet ut at det lønner å hoppe over et spill eller 2. Man får som oftest et gratis spill på kjøpet når man kjøper EA spill.

Vet ikke om det har vært nevnt tidligere i tråden, men Sim City DLC.

http://www.computera...ed-screenshots/

Hehe, dette blir morro.. MEN hva kommer dette til å koste og dette bringer jo bare enda mer problemer når det kommer til mangel av plass i de små byene. Blir morro med atom kraftverk og tivoli side om side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...