Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å kjøpe spillet, for å ha litt underholdning når jeg er på sjøen.

Problemet er at internettet vi har på skipet er veldig tregt å ustabilt. Kan ofte ta 10minutter bare å åpne vg.no Hvor bra nett må man ha for å spille singelplayer. Lagres alt på nett eller lokalt? Eller er det kun vertifisering som gjøres mot nett?

Tror ikke dette vil være noe å spille fra sjøen gitt. Er tidvis store mengder data (patcher) som må lastes ned, pluss always-online løsninga som kreves for å spille.

Hvis du vurderer spillet kun for å ha noe å gjøre når du befinner deg offshore ville jeg bedt deg styre unna.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg vurderer å kjøpe spillet, for å ha litt underholdning når jeg er på sjøen. Problemet er at internettet vi har på skipet er veldig tregt å ustabilt. Kan ofte ta 10minutter bare å åpne vg.no Hvor bra nett må man ha for å spille singelplayer. Lagres alt på nett eller lokalt? Eller er det kun vertifisering som gjøres mot nett?

Sim City er det siste spillet jeg ville spilt på en båt. Tenk over din egen, og andres sikkerhet. Du kan komme til å drukne noen i frustrasjon. Ideelt sett burde man kun spille det iført tvangstrøye i en polstret celle, slik at man ikke utgjør en fare for noen som helst. Om du vil ha noe mindre tålmodighetsutfordrende og nitidig å prøve deg på kan jeg for eksempel foreslå en Rubiks kube og bind for øynene. Der får du iallfall verdi for pengene.

Endret av Megalaks
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nyeste versjon av Rubiks Kube fra Maxis krever alltid internett. Det er ikke DRM, det er en MMO-kube.

Du kan poste på Facebook hver gang du løser kuben. Du kan også bytte farger med dine venner, om du synes kuben blir for vanskelig. Framtida er her.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Satt meg endelig ned for å lage en turistby...

Pro Stadium får ikke plass NOE sted i byen... den er for stor for byen... det er ikke et stort og flatt nok område noe sted i Corsair Coast...

hahaha jeg dør :rofl:

Lenke til kommentar

Det er pga den enormt komplekse simuleringen som går i bakkant vet du.

Sånn simulering som at ingen av sim'ene bor i et fast hus, eller har en fast jobb.

Den simuleringen som "trengte" serverne til EA osv. :p

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å kjøpe spillet, for å ha litt underholdning når jeg er på sjøen.

Problemet er at internettet vi har på skipet er veldig tregt å ustabilt. Kan ofte ta 10minutter bare å åpne vg.no Hvor bra nett må man ha for å spille singelplayer. Lagres alt på nett eller lokalt? Eller er det kun vertifisering som gjøres mot nett?

SimCity 2000

SimCity 3000

CitiesXL

Tropico 4

Cities in Motion 2

Anno 2070/1404

Der har du mange gode nyeste SimCity-MMO alternativer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, i mine øyne er det langt ifra verdt det det koster. Men det kommer selvsagt an på hva du selv forventer for 450 kr. Det er gøy i noen timer, opptil noen dager, helt til byen din har fått rollback x antall ganger og du innser alle feilene spillet innehar.

Lenke til kommentar

Er dette vert 450,- ? Har veldig lyst til å prøve det, men virker ikke som du får noe av det du betaler for

Nei.

For å si det sånn.

Jeg kikket bare innom denne tråden fordi jeg var litt nysgjerrig på om stemningen mot spillet hadde snudd siden jeg spilte det

Det har det ikke.

Jeg kjøpte spillet da jeg leste at serverne var stabile. Spilte det noen timer i 3-4 dager, og har ikke spilt det siden.

Jeg kommer neppe til å åpne spillet flere ganger om det ikke kommer nyheter om ekstremt store endringer. Noe det neppe gjør.

Lenke til kommentar

Kom borti to buger nettopp.

1. Hadde en by og bygde opp en god økonomi på over 1 mill. Så opprettet jeg en naboby og prøvde å gi meg selv 700 000 i gave fra den første byen min. Resulat: Mistet 700 000 fra økonomien i den første byen, og den andre byen ble ikke noe rikere. Ergo mistet jeg 700 000.

2. Dersom jeg klikker på et hus hører man lyder som skal simulere det som skjer i huset. Denne lyden henger igjen selv etter at jeg klikker meg ut av huset. Man hører derfor bare huslydene i en evig loop i noen minutter før alt går tilbake til normalt.

EA har nettopp oppdatert, men en del bug igjen slik jeg ser det. Online-kravet ødelegger med tanke på den første bugen jeg nevnte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...