Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Bestemte meg for å gi det en sjanse i dag, for å se om oppdateringen hadde ordnet opp. Ble skuffet, etter noen spilte minutter så forsvant muligheten til å bygge noen ting. Det var sikkert lett og fikse, bare ved å starte spillet på nytt. Men det endte på hyllen igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del er det deler av byen min hvor jeg hverken kan plassere spesialbygg eller sone, til tross for at området er helt flatt.

 

Det er et nytt tillegg etter patchen. Du må nå søke om byggetillatelse med staten. Etter hvert 30. spilleminutt er det en 50% sjanse for at de har giddet å se på det. Har de valgt å se på det, er det en 75% sjanse for at søknaden godkjennes. Dersom søknaden er innvilget, er det en 10% sjanse for at byggingen startes og gjennomføres på kortest mulig tid. Dessvere, vil de resterende 90 prosentene føre til at byggingen vil ta 15 ingame minutter og prisen på bygningen vil tidobles grunnet byråkratiet som er nødvendig for å gjennomføre søknaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å like spillet så lenge innbyggerne verken har fast jobb eller bosted. Det blir for dumt rett og slett. Hver morgen er et race for å finne seg en jobb, og hver ettermiddag er et race for å finne seg en bolig.

Endret av RRhoads
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har spilt i det siste? Regner vel med at 2.0 patchen fikset opp i endel ting, står ihvertfall i patch notes at vannpumpene ikke lenger går tomme for vann og at brannbiler ikke forårsaker trafikkorker etc. samt at turismen nå skal funke som den skal, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Noen som har spilt i det siste? Regner vel med at 2.0 patchen fikset opp i endel ting, står ihvertfall i patch notes at vannpumpene ikke lenger går tomme for vann og at brannbiler ikke forårsaker trafikkorker etc. samt at turismen nå skal funke som den skal, stemmer dette?

 

Fikset opp i noen problemer, men kom med andre problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å like spillet så lenge innbyggerne verken har fast jobb eller bosted. Det blir for dumt rett og slett. Hver morgen er et race for å finne seg en jobb, og hver ettermiddag er et race for å finne seg en bolig.

 

Det er glassbox sin dype simulering. På overflaten ser det jo ut som verden er noenlunde regulerbar og konsekvent, men i et større perspektiv er vi alle med i livets race i en verden i stadig endring. Du klager på dårlig simulering, men det er du som har dårlig persepsjon!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:xmas:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9437292.page#28136320

 

Hi Mayors – below you'll find the notes that will appear in Update 3.0 scheduled for release later this week.

 

Update 3.0 Notes

• New: Added more Hotel models to increase hotel variety.

• Traffic: Updated routing system to improve traffic. Routing system now understands more information about u-turns, required vehicle stops, and vehicle behavior on certain road types. This should make traffic smarter.

• Traffic: Commercial and industrial buildings stagger their work shifts to start throughout commute hours instead of at the top of the hour. This should reduce traffic.

• Traffic: Fixes one issue where a car won't move causing traffic to back up behind it.

• Traffic: Vehicles can now make right turns on Red. This should improve some cases of traffic.

• Traffic: Trading polish that will improve regional traffic when one city has a lot of jobs and its neighboring city has a lot of workers.

• Air Pollution: Fixed more issues where cities that placed air polluting buildings received large amounts of air pollution from unknown sources.

• Service Vehicles: Fix for disappearing service vehicles on cities that whose vehicles had disappeared before update 2.

• School Buses: Fix for issue where school buses were getting stuck at neighbor's city or arcology.

• Audio: Tuned audio on French Police Station.

• Trading: Fixed issue where fire servers were not trading consistently between Brakeman's Folly and Twain in Whitewater Valley.

• Trading: Sewage trading: Sewage will now take a more direct route to regional sewage plant instead of throughout the city.

• Trading: Made gifting more reliable.

• Ferry Terminal: Ferry Terminal can now send its sewage to the output pipe and treatment plant.

• RCI Tuning: Fixed issue where sims going to a park via transit would sometimes lose their money or happiness on the way home.

• RCI Tuning: Bulldozing abandoned or rubble buildings will now prevent new developments for 6-12 hours.

• RCI Tuning: Less Happiness is taken from wealth 2 and 3 buildings when rent is due when no money is present.

• RCI Tuning: Fix for issue some users experienced where buildings would stay abandoned because moving trucks would not be able to move in.

• Trees: Trees now last longer, but also do not eliminate as much ground pollution.

• Radiation: Radiation causes less ground pollution than previously.

• Transit: Changed thought bubble suggestion to add more trains to deal with crowded passenger trains to suggest that you add more train stations.

• Transit: Improvements to lights to make rail look better at night.

• Transit: Streetcar stops can now be placed directly on standalone streetcar tracks, and passengers can walk along the tracks to them.

• Transit: Tuned the chance buses or streetcars will go to high-traffic stops first as a minor traffic improvement.

• Roads: University pedestrian paths can now cross streets.

• Manufacturing Trucks: Fixed issue some users experienced where manufacturing trucks left the city and were lost permanently.

• Delivery Trucks: Fixed issue where some users would experience a loss of resources is their delivery trucks returned to garages without proper storage.

• Sports Parks: Tuned the amount of skateboarders and neighborhood athletes at the sports parks.

• Data Layers: Zones are now visible in heavy data layers.

• Edit Mode: Added more valid snap points in edit mode. This improvement is most noticeable on Parks.

• Buildings: Addressed some cases where buildings would stack on one another.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud når man ser det sånn svart på hvit er det latterlig at det ikke ble oppdaget før. Beta testing liksom. Pffff

 

Skulle ønske noen utviklere kunne gått ut og sagt at de ble presset til å slippe spillet for tidlig. Men på andre siden kan jo det være utviklerne som er inkompetente og ikke greide å få til spillet innenfor en rimelig prosjektperiode.

Lenke til kommentar

vel, det ser i alle fall ut til at patchene kommer litt oftere og med flere viktige forbedringer da, uavhenging av komisk nummerering og andre ting.

 

det viser i alle fall at de jobber med å fikse probleme, og siden det er så mange av de så tar det nok ganske lang tid.

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å kjøpe spillet, for å ha litt underholdning når jeg er på sjøen.

Problemet er at internettet vi har på skipet er veldig tregt å ustabilt. Kan ofte ta 10minutter bare å åpne vg.no Hvor bra nett må man ha for å spille singelplayer. Lagres alt på nett eller lokalt? Eller er det kun vertifisering som gjøres mot nett?

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å kjøpe spillet, for å ha litt underholdning når jeg er på sjøen.

Problemet er at internettet vi har på skipet er veldig tregt å ustabilt. Kan ofte ta 10minutter bare å åpne vg.no Hvor bra nett må man ha for å spille singelplayer. Lagres alt på nett eller lokalt? Eller er det kun vertifisering som gjøres mot nett?

Du er på båt med ustabilt nett? Glem å spille sim city.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...