Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jupp. Nå er du ferdig.

...eller du kan bygge en by til i regionen, med en annen spesialisering og få de til å samhandle. Bygge en Great Works, pynte på din egen by så du kan smelle inn flere innbyggere, bygge dedikert områder for en type bebyggelse eller whatever... Forme byen din som du vil både estetisk og funksjonelt.

Jeg har gitt opp for lenge siden. QQ

Lenke til kommentar

Det er du selv som bestemmer hva som er målet i spillet. Du kan kvantifisere disse målene dine hvordan du selv vil: penger, innbyggere, utseende, spesialisering osv.

Jeg spiller byer igjennom "perioder". Jeg starter forsiktig og utnytter alle mulige naturressurser. Deretter går jeg inn i en overgangsfase og venter på at grunnvannsforurensning osv. forsvinner. Så bygger jeg det har lyst på. Som regel betyr det én eller to spesialiseringer. Og deretter "fine tune'r" jeg disse for å se attraktive ut, gjøre alle innbyggerne happy, bruke minst mulig penger, få ting mest effektive osv. noe som kan nesten uendelig lang tid.

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Ok, neste spm... eg har ein by på rundt 340.000 no... whats next? Eg har litt profitt kvar dag. Så eg sparer og popper opp nye turis-attraksjoner... Men liksom, whats next?

Har eg fullført spillet på 5-6 timer liksom?

Det er nå du skal vente på at EA annonserer en DLC som gir det mulighet til å lage større byer, som du sikkert må betale for.

Lenke til kommentar

Ok, neste spm... eg har ein by på rundt 340.000 no... whats next? Eg har litt profitt kvar dag. Så eg sparer og popper opp nye turis-attraksjoner... Men liksom, whats next?

Har eg fullført spillet på 5-6 timer liksom?

Sitter med samme "problem"... Noe som førte til at jeg fort ble lei spillet.
Lenke til kommentar

Det er nå du skal vente på at EA annonserer en DLC som gir det mulighet til å lage større byer, som du sikkert må betale for.

Det vil være en del arbeid nedlagt i noe slikt så jeg tror dessverre at de vil kreve penger for det. Hadde de vært lure ville de gitt dem ut gratis. Man vil også måttet gi ut helt nye regioner for at det skal funke.

Om vi ser bort ifra grafikken er SimCity mer som et tablet-spill enn et PC-spill...

Neeeh... SimCity 4 var ikke noe mer komplekst. Faktisk var simulasjonene der nesten 100% abstrakte. Gameplay i nye SimCity er kanskje ikke veldig utfordrende, men som sagt er det du selv som bestemmer hva de fleste utfordringene består i. Dersom du har en type personlighet som tilsier at kjører alt til maks og så er du ferdig med spillet, så kan jeg forstå at det fort blir kjedelig. Personlig er jeg nysjerrig og inkvisitativ av natur og driver og leker meg med systemene i spillet samtidig som jeg prøver å tjene penger OG få til en estetisk vakker by. Sist men ikke minst at den er så effektiv og smart som mulig. Jeg legger ned en del timers arbeid i hver enkel by, og jeg er ikke gått lei ennå, så ;)

Lenke til kommentar

Gameplay i nye SimCity er kanskje ikke veldig utfordrende, men som sagt er det du selv som bestemmer hva de fleste utfordringene består i. Dersom du har en type personlighet som tilsier at kjører alt til maks og så er du ferdig med spillet, så kan jeg forstå at det fort blir kjedelig. Personlig er jeg nysjerrig og inkvisitativ av natur og driver og leker meg med systemene i spillet samtidig som jeg prøver å tjene penger OG få til en estetisk vakker by. Sist men ikke minst at den er så effektiv og smart som mulig. Jeg legger ned en del timers arbeid i hver enkel by, og jeg er ikke gått lei ennå, så ;)

Forsåvidt, men med denne tankegangen blir vel alt ifra vibratorer, til byggeklosser og lego morsomt.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

-

Tja... når eg betaler 500kr, så forventer eg litt meir enn 5 timer med gameplay.

Skal eg "finne på underholding" selv, så bruker eg grattis online-spill, der eg kan "leike meg" med ulike ting.

Enormt skuffande altså! Eg gledet meg til dette spillet. Eg opplevde ikkje så mye "bugs"... men alt i alt spillet var av elendig kvalitet. Med veldig få funksjoner og mulegheiter.

Bygg vei. Sett områder til hus/industri/butikker. Pop "nødvendige" bygninger. Oppgrader veie. Oppgrader nødvendige bygninger. Spillet fullført.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja... når eg betaler 500kr, så forventer eg litt meir enn 5 timer med gameplay.

Skal eg "finne på underholding" selv, så bruker eg grattis online-spill, der eg kan "leike meg" med ulike ting.

Enormt skuffande altså! Eg gledet meg til dette spillet. Eg opplevde ikkje så mye "bugs"... men alt i alt spillet var av elendig kvalitet. Med veldig få funksjoner og mulegheiter.

Bygg vei. Sett områder til hus/industri/butikker. Pop "nødvendige" bygninger. Oppgrader veie. Oppgrader nødvendige bygninger. Spillet fullført.

Jeg skjønner det, men det er fantasien og kreativiteten som setter begrensninger her synes jeg. Hva er "målet" i Minecraft f.eks? Hvis du går inn med mentaliteten at du skal "runde" et sandbox spill så blir det jo fort kjedelig. Men hva mener dere burde vært annerledes med tanke på gameplay? Konkrete mål? Personlig synes jeg achievements og slik er helt meningsløst fordi det er så arbitrært. Og akkurat i gameplay skiller vel ikke SimCity seg nevneverdig ifra andre byggespill med det unntak av at en del av mikromanagement har blitt kuttet ut som å trekke strømlinjer og pipelines osv. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...