Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Er ikke så lett å finne tips om gameplay i denne tråden lenger... Men man kan jo unnskylde det med at det ikke er noe vits i å gi tips til et spill alle mener er fullt av bugs. Selv har jeg tilgode å oppleve alle disse bugsene i løpet av 30 timer spilletid. Opplever ofte irriterende ting, men alle disse kan forklares med at det er "en del av gameplayet". Selv om ting ikke funker som man tror, behøver ikke det å si at det er bugs, men at man bare "spiller feil". Jeg sier ikke at det ikke er bugs, for det er det, men noen ganger har de en naturlig forklaring.

Når det kommer til tips til spillet, så ville jeg holdt et øye med eiendomsverdi og den detaljerte oversikten over innbyggere. Prøv og balansèr antall jobber, arbeidere og kunder. Og så er det mye penger i handel. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Ham: Mye stiligere enn jeg trodde, og jeg elsket som sagt Transport Tycoon, men jeg vet ikke om Cities in Motion er for meg. Klok av skade venter jeg en stund på flere anmeldelser og kritikker :p

@mortensol: Hvis du blar laaangt bakover til rundt datoen spillet kom ut så er det mye gameplay tips. Rundt beta også. Etter det er det masse klaging om konektivitet, og deretter bugs :p

Byene mine ble rammet av nesten alle bugsene som finnes tror jeg. Rollback hadde jeg heldigvis bare to ganger tror jeg. Men disasterspam, turistkræsj, bussinvasjon, trade depoter som ikke fungerer og mange andre ting ødela mye av spillgleden min etterhvert. Så vidt jeg kan se blir samtlige av disse fikset i 2.0 og derfor jeg gleder meg til i morgen :)

Lenke til kommentar

Jeg mista desverre tråden da det kom frem at agentene endrer bosted og arbeidsplass for hver avreise. (samt at de jobber på linje når de skal hjem igjen osv + at alle skal samme sted inntil det er opptatt sånn at alle velger neste sted osv...)

Det gjør det vanskelig for meg å planlegge ordentlig siden rushtrafikken står ett sted den ene dagen og et annet sted den andre når det i tillegg skal så lite til før motorveikøen står inn i neste by.

Håper patch 2.0 korrigerer nok så man kan spille spillet igjen..

Ellers er det beste tipset jeg kan komme med: babysteps - Gjør alltid små endringer, se an forandringen og fortsett. Det har hendt for ofte at jeg har bygd litt for mye, litt for fort og så har hele byen kollapsa fordi det står en kø med flyttebiler og låser hele trafikkbildet..

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Er ikke så lett å finne tips om gameplay i denne tråden lenger... Men man kan jo unnskylde det med at det ikke er noe vits i å gi tips til et spill alle mener er fullt av bugs. Selv har jeg tilgode å oppleve alle disse bugsene i løpet av 30 timer spilletid. Opplever ofte irriterende ting, men alle disse kan forklares med at det er "en del av gameplayet". Selv om ting ikke funker som man tror, behøver ikke det å si at det er bugs, men at man bare "spiller feil". Jeg sier ikke at det ikke er bugs, for det er det, men noen ganger har de en naturlig forklaring.

Når det kommer til tips til spillet, så ville jeg holdt et øye med eiendomsverdi og den detaljerte oversikten over innbyggere. Prøv og balansèr antall jobber, arbeidere og kunder. Og så er det mye penger i handel. :)

Resirkuleringsanlegget gidder ikke jobbe, selv om anlegget er fullt av søppel. Handelsdepotet tar i mot varer, men varene bare forsvinner i løse luften. Redningsmannskapet drar alle til en ulykke. De står også fast i kø. Bussene går fram å tilbake på den samme linja. Turister oversvømmer byen min slik at veiene ikke kan brukes og alt står fast. Prøvde spillet for et par dager siden, da fikk jeg rollback på alle byene mine jeg hadde vært innom... Så all tid jeg hadde brukt var bortkastet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Annser meg som heldig etter å ha lest mange av postene her, har bare hatt 1 rollback, mildt trafikkaos, noen bugs med resirkuleringen, men ellers så går alt fint :)

Nei vent, har en veldig irriterende ting, det er noen hus som ALDRI får strøm, har tonnevis av strøm tilgjengelig, og husene har flere veier som går til kraftverket og regionen, men allikevel er de uten strøm.

Det har strøm når de bygges, men så forsvinner det når de er til salgs. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

mitt største problem, og det som har ført til at jeg sluttet med spillet var at innbyggertallet bare eksploderer. for det første er det ikke reelt det som står i bunnen, man ser jo når man ødelegger hus som folk bor hvor det det går med 5 og 10k innbyggere i slengen. det fører igjen til at trafikken tetter seg, og uansett hvor mange busser, flotte linjer etc. jeg lager så tetter det seg uansett.

jeg er i dag faktisk glad kartene ikke er større enn de er, for hvordan hadde trafikken sett ut hvis kartet var på størrelse med simcity 4?

i mitt hode er det noen veldig viktig ting de må gjøre for å få spillet spillbart! de må sørge for at hver agent har sin faste boplass og arbeidsplass. dette ville også løse opp i trafikkproblemet. deretter må de gjøre innbyggertallet reelt. og til slutt kan de faktisk øke kart størrelsen for da ville man trenge plassen når innbyggertallet blir reelt!

Lenke til kommentar

Jeg sliter fremdeles med Wellness Vans og Fire Marshals. Virker ikke som om de funker. Hvertfall ikke de siste byene jeg har spilt. Står ikke noe om dette i patchen for i morgen heller :(

De to har jeg faktisk hatt mindre problemer med, seff har de det samme problemene som andre offentlige tjenester at flere besøker samme sted og de sitter fast i trafikken, men folk blir ikke syke og det begynner ikke brenne der de har besøkt for en god tid i etterkant.

EDIT: etter at jeg hadde fått 4 brannmester biler kunne jeg kutte alvorlig ned på antall brannbiler, dessverre er ambulansene mine overarbeidet fortsatt grunnet resirkulerings buggen.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Jeg sliter fremdeles med Wellness Vans og Fire Marshals. Virker ikke som om de funker. Hvertfall ikke de siste byene jeg har spilt. Står ikke noe om dette i patchen for i morgen heller :(

Fire Marshals velger det bygget som har størst fare for brann, så neste. Om disse er på motsatte side av byen har ingenting å si.

mortensol-

Selv om ting ikke funker som man tror, behøver ikke det å si at det er bugs, men at man bare "spiller feil".

Tror du virkelig på det selv?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Et fint eksempel er jo trafikken. På ene siden er den dårlig tunet, og det kanskje ting utenfor din kontroll som påvirker din trafikk fatalt (eksempelvis at det er kø på motorveien som sprer seg inn i din by). På andre siden ser man en del screenshots av byer som er gått i stå på grunn av trafikken, så er det regelrett elendig veidesign av spilleren

Endret av monzilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du virkelig på det selv?

Selv om ting ikke funker som man tror, behøver ikke det å si at det er bugs, men at man bare "spiller feil". Jeg sier ikke at det ikke er bugs, for det er det, men noen ganger har de en naturlig forklaring.

Følte du utelot noe viktig i min neste setning :) Selv om man bommer mye i BF3, så betyr ikke det nødvendigvis at spillet er bug'et, men man kan faktisk ha dårlig aim. Det er jo en "gal" og en "riktig" måte å spille alle spill på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Følte du utelot noe viktig i min neste setning :) Selv om man bommer mye i BF3, så betyr ikke det nødvendigvis at spillet er bug'et, men man kan faktisk ha dårlig aim. Det er jo en "gal" og en "riktig" måte å spille alle spill på.

joda, men det er jo ikke til å stikke under en stol at trafikken ødelegger mye av spillet i dag! når man kjører 6 felts vei over alt! og det er fremdeles kø over hele regionen, da er det noe galt! det med fast boplass og arbeidsplass hadde fort fikset dette, samt muligheten for å bygge enveiskjørt osv. uansett hvor tidlig man er med transportløsninger hjelper det ikke, kø kommer uansett til å ta livet av byen din uansett... og den trafikk patchen de la ut hjalp ikke stort etter at innbyggertallet har passert 30-40k,

Lenke til kommentar

Trafikk har vel allerede blitt tunet i en tidligere patch. Nå er det noen uker siden jeg har spilt, men etter den patchen hadde jeg ikke fler trafikkproblemer egentlig med unntak av fire truck clumping og utrykningskjøretøy som står i kø bak søplebiler osv.

Når det gjelder bygninger som blir abandoned og greier så har det som regel mer å gjøre med tuning og hvordan du har sonet byen din i forhold til hva som faktisk ønskes. I denne SimCity virker det som om folk etter et visst punkt rundt kanskje 10-20k innbyggere bygger de største og høyeste wealth bygningene de har mulighet for nesten uten å tenke på RCI demand.

Lenke til kommentar

Fire Marshals velger det bygget som har størst fare for brann, så neste. Om disse er på motsatte side av byen har ingenting å si.

Det var en tid da jeg så wellness vans kjøre rundt. Fire Marshals har jeg aldri sett. Nå har jeg lett med lupe i byen min og kan ikke finne dem. Å slå byggene av og på eller bygge fire stykk har heller ingen virkning. Bulldoset brannstasjon og sykehus flere ganger og bygde om. Ingenting :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...