Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De tar spillet offline i flere timer for å oppdatere det? Trodde hele poenget med alltid online var at slike ting skulle virke i positiv retning.

Litt vittig å se de postene du har i denne tråden. Virker som du prøver å fyre opp fanboysene til en flamewar. Alt handler om alltid-online. Bare synd spillet er så pill rottent at vi som ble beskyldt for å være fanboys hater spillet mer enn noen andre. Og det har absolutt ingenting med alltid-online å gjøre, det handler om fundamentalt elendige designvalg.

Just saying, no pun intended.

Endret av monzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje jeg som er begynt å bli gammel (32 :p) men jeg føler det litt som Patton Oswalt... mitt emosjonelle spektrum er idag svekket i begge ender og er mer preget av "meh". Jeg synes SimCity er et flott spill. Det var bare ikke modent for release. Og de har med EAs hjelp klart å kuke opp nesten alle aspekter ved spillet.

Men, men... jeg har håp for 2.0. Om det virkelig fikser alt på listen så er den verste jobben gjort synes jeg og da gjenstår hovedsakelig bystørrelse for min del. Hvor mange jobber og dritt en by har er ikke spesielt interessant synes jeg. Det er jo et forbanna spill mer enn det er simulator. Noen ganger må man ofre realisme for spillbarhet.

Gleder meg til mandag, og gleder meg virkelig til å spille SimCity igjen. Glad jeg har latt både det (og dermed også frustrasjonene) ligge i noen uker :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt vittig å se de postene du har i denne tråden. Virker som du prøver å fyre opp fanboysene til en flamewar. Alt handler om alltid-online. Bare synd spillet er så pill rottent at vi som ble beskyldt for å være fanboys hater spillet mer enn noen andre. Og det har absolutt ingenting med alltid-online å gjøre, det handler om fundamentalt elendige designvalg.

Just saying, no pun intended.

Ja, såklart. Det er en latterlig praksis som mer eller mindre har ødelagt spillet for de fleste. Prøv å finn en diskusjon rundt Sim City hvor som helst, uten at halvparten tar opp problemene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil heller si at EA gikk for:

1. Hvordan kan vi maksimere profitten? Reklamer i spillet.

2. Hvordan sørger vi for at flest mulig kjøper spillet istedetfor å piratkopiere det? Alltid online/Origin

3. Gi Maxis minimalt med penger, Simcity er jo allerede en etablert merkevare så vi trenger mer penger i PR, Maxis skal bare lage en ramme rundt det egentlige målet: more money.

Hadde Maxis fått bestemme så hadde vi hatt byer som dette, det er jeg hellig overbevist om:

(snikreklame for Cities in Motion 2 incoming, etter min mening det beste av alternativene)

251508-CIMheader.jpg

c762537cc5e5f7826871f15e1de016ad_2013-04-11_00008_1920x1080.f.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er så ufattelig irriterende å se at by etter by faller sammen i ruiner fordi trading mellom byene suger noe så ****.

Jeg har 4 relativt store byer(200k mennesker), som alle er avhengig av hverandre. Har fungert fint lenge, men nå, så nekter den ene byen som har over 1000K ledig vann og selge dette til byen med atomkraftverk, som igjen nekter å gi strøm til byen med søppel, gjenvinning og kloakk. Uten noe av dette, så går også Las Vegas i ruiner...

Jeg har liten eller ingen tro på at 2.0 fikser slike feil, de er overalt og ødelegger spillet. Vurderer å legge det fra meg, for en lang periode. Kanskje 5.0 (for å ta ett tall) kanskje gjør spillet spillbart igjen...?

Sukk.. :shrug:

Lenke til kommentar

Start smått, ikke lag dyre veier og sånt i starten ;)

er også lurt å maksimere plassen, for den har du ikke mye av når byen blir stor! ;)

Enig i at det er viktig å starte smått. Men på sikt kan de lønne seg å bygge store og dyre veier. Slik unngår du trafikkaos og slipper å bygge om alle veiene og finne ut at byggene plutselig ikke passer mellom veiene og at du kaster bort masse areal.

Jeg pleier å bygge den som koster 10§. Den minste avenue'n. Den tillater bare medium zoning, og kan oppgraderes til high og street cars. Så slipper man å kåle noe mer med det når man har funnet den ideelle størrelsen osv. :)

De minste veiene bruker jeg bare ut til avsidesliggende områder, eventuelt områder jeg faktisk planlegger å bulldoze og bare vil ha litt midlertidig skatteinntekter osv. ifra.

Veier med bare to felt, én i hver retning, er jo helt håpløse, da står ambulansen i kø bak søplebilen dag og natt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å svare omnomnomnivore:

Du kan bygge alt fra et tomt kart med en mapeditor eller endre på en av de ferdige byene. Du kan bygge et tonn forskjellige veier, gågater, trikkelinjer, toglinjer, metro osv..

Hovedforskjellene er at du ikke får inntekt fra innbyggerne via skatt, og at du ikke bygger forskjellige soner som RCI - spillet plasserer bygg selv (og gjør en god jobb) basert på tetthet og hva som trengs og hva som allerede er der fra før av. Er du ikke fornøyd plasserer du dette selv (oppgraderbare ploppables) og så pleier spillet å følge trenden sånn at der en slags soning allikevel..

Jeg har stort sett bare kost meg med scenarioene hvor jeg skal lage et kollektivtilbud i store byer, og av og til sitter jeg og bygger byer og store veinett fra egne kart, eller fra noe noen andre har lagd. I går lasta jeg ned San Andreas, Liberty City og Vice City :)

Eksempel på hva man kan lage av motorveikryss:

Dette er fra mapeditoren hvor han tydeligvis har startet med blanke ark. Interfacen er litt annerledes når du lager veier og sånn i en by.

http://www.youtube.com/watch?v=U7zB9uD6tD4

Og on topic:

Jo mer jeg tenker på det jo mer synes jeg Simcity er en total skivebom. Skulle så inderlig ønsket at de heller tok utgangspunkt i Simcity 4 og heller implementerte en del av disse nye elementene som er i Simcity fremfor å lage et spill som formentlig er ment mot et litt annet publikum. Jeg ser meg enig i at det skal mange patcher til før det er der jeg vil ha det.

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...