XmasB Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg gir Maxis ut uken til å slippe 2.0 . Hvis det ikke skjer noe innen søndag 00.00 norsk tid avskriver jeg spillet og finner meg noe annet. EA har allerede penge dine, så den trusselen der tror jeg ikke de tar så tungt. Jeg har ikke spilt på mange uker, og har heller ingen planer om det så lenge ting ikke bedrer seg kraftig. Men EA ler hele veien til banken uansett. 1 Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 EA har allerede penge dine, så den trusselen der tror jeg ikke de tar så tungt. Jeg har ikke spilt på mange uker, og har heller ingen planer om det så lenge ting ikke bedrer seg kraftig. Men EA ler hele veien til banken uansett. Var noen som påpekte det på reddit når de kom med enda en reklame-ting i tillegg til Nissan at det som lønner seg mest for EA nå rent økonomisk (hvis vi ser bort fra omdømme) er å fylle spillet med reklamedrit slik at de får sponsorpenger og folk slutter å spille det. Det sparer de nemlig penger på i forhold til serverne sine. 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg synes fremdeles SimCity er et sjarmerende og morsomt spill, men det føles så utrolig kjipt å prøve å lage en perfekt by når bugs ødelegger hele planen. Håper mitt er derfor meget stort for 2.0... Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg tok en pause for noen uker siden, og tenkte "jada, det verste er sikkert fiksa på fredag". Så kom 1.8 og absolutt ingenting ble fikset. Jeg venta til neste fredag, neste etter det, neste etter det, og venter enda. Jeg har aldri opplevd at det har tatt så lang tid på å fikse så (relativt) små ting. Jeg klarer egentlig ikke gjøre særlig annet enn å le når jeg tenker på det, så gale er det. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 EA har allerede penge dine, så den trusselen der tror jeg ikke de tar så tungt. Jeg har ikke spilt på mange uker, og har heller ingen planer om det så lenge ting ikke bedrer seg kraftig. Men EA ler hele veien til banken uansett. For min rolle kan de le så mye de vil. Jeg er en milimeter fra å være ferdig med spillet. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=4207 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Fuck EA, Fuck Maxis og Fuck Simcity... Søppelfolk.. 3 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Huff ja. Spikeren i kista for min del, og Maxis er vel atter et selskap som legges ned.. Krøp til korset i dag og prøvde Cities in motion 2 som kom ut nylig. Selv om det ikke er "by-bygge-simulator" så er det jammen meg noe av det kuleste jeg har prøvd på en stund. Kan anbefales, ihvertfall pga sandbox-modus og mapeditoren som gjør at du kan lage noen syke veier og byer.. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Det jeg leste i den artikkelen var lavmål... Kjempeskuff at det blir gjort på den måten der. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Har ikke spilt på flere uker nå. Ser at ting ikke har blitt noe bedre, om mulig har vel inntrykket blitt enda dårligere. Fikk med Mass Effect 3 på kjøpet, men føler meg lurt ... Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Det er mye som er fucked opp med SimCity og særlig lansering og alle bugsene vi nå betatester, men gamere har en jævlig tendens til å krisemaksimere. Virker nesten ikke som om det går ann å lansere spill lenger uten bråk som sprer seg ifra sosiale medier. Stemningen før spillet kommer ut er alltid "Næææh nå skal vi kose oss dere" Og så når den obligatoriske faceplanten skjer som alltid gjør med online spill så er det "Jeg føler meg sååååå forrådt, herregud, skal vi saksøke EA sammen"? ...og det skjer hver gang. Særlig utpekes EA som versting, men det er jo heller ikke sant. Activision Blizzard, THQ, Ubisoft og de andre store er akkurat like ille. De har driti på draget med businessmodellen og sliter med å selge spill i resesjon og inntjeningskrav for å bufre en akjsepris som fortsetter å synke i takt med nerdraging og investortillit 4 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Er det vår skyld at de ikke klarer å polere spillene sine på ordentlig måte? Gang på gang på gang på gang? De er jo også klar over sosiale medier, samt virkningene av dette og dårlig lanserte spill, så hvorfor klarer de å gjenta fadesen hele tiden? Særlig når de bruker millioner på å kjøre store PR kampanjene i første omgang? Burde ikke de pengene gå ned i utvikling av spillet fremfor å lage hype til uferdige spill? Hype kan man jo generere mye enklere ved nettopp bruken av sosiale medier. Endret 18. april 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Omnomnivore har et poeng. Tror et community fort kan fungere som en mobb. Man fyrer hverandre opp så til de grader. Selv de minste ting blir blåst opp og skandalisert. Min oppfatning er at pressen kritiserer spillet på helt feile premisser. Det som bør bli kritisert (eksempelvis rollbacks og en endeløs liste med bugs) nevnes lite om, men alltid online dreier alt seg om. Det syntes jeg er direkte svakt. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Ligger det i lufta at de kommer til å endre oppførselen til agentene, eller er det ikke noe nytt på dette området? Jeg har ikke spillt på aldri så lenge... Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Disse selskapene tror visst at Facebook f.eks skal gi dem billig reklame, men har kanskje snarere effekten av å starte "sinnamobb" så fort noe går galt. Jeg ser fenomenet på absolutt hvert eneste spill jeg har likt på FB for å få oppdateringer. Og som Monzilla sier, så har både media og mange spillere feil fokus. Jeg synes fremdeles SimCity er kos, men venter i spenning på 2.0 som lover å fikse alle bugsene som har berørt byene mine. Og jeg føler så langt at jeg har betalt en god del kroner for en betatest. Det er selvfølgelig utilgivelig. Samtidig vet man at EA og andre spillselskaper er hardt presset for inntjening om dagen. Og EA er som sagt ikke noe særlig verre enn de fleste andre. De forsøker bare på å holde selskapet flytende. Jeg tror dessverre ikke at Kickstarter vil redde industrien som heller selv om det nok blir en del bra indie-spill av det. Det kreves større beløp for å holde store studio gående og holde på talent Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Ligger det i lufta at de kommer til å endre oppførselen til agentene, eller er det ikke noe nytt på dette området? Jeg har ikke spillt på aldri så lenge... Det spekuleres i at dette er årsaken til at 2.0 trekker ut i tid. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Disse selskapene tror visst at Facebook f.eks skal gi dem billig reklame, men har kanskje snarere effekten av å starte "sinnamobb" så fort noe går galt. Jeg ser fenomenet på absolutt hvert eneste spill jeg har likt på FB for å få oppdateringer. Og som Monzilla sier, så har både media og mange spillere feil fokus. Jeg synes fremdeles SimCity er kos, men venter i spenning på 2.0 som lover å fikse alle bugsene som har berørt byene mine. Og jeg føler så langt at jeg har betalt en god del kroner for en betatest. Det er selvfølgelig utilgivelig. Samtidig vet man at EA og andre spillselskaper er hardt presset for inntjening om dagen. Og EA er som sagt ikke noe særlig verre enn de fleste andre. De forsøker bare på å holde selskapet flytende. Jeg tror dessverre ikke at Kickstarter vil redde industrien som heller selv om det nok blir en del bra indie-spill av det. Det kreves større beløp for å holde store studio gående og holde på talent Jeg tror at få selskaper vet hvordan å håndtere en spillcommunity. Jeg har ikke sett en eneste community til et AAA-spill som ikke er i full nerd-rage modus. Det er en utrolig vanskelig øvelse. Jeg syntes at Simcity har gjort mye riktig, med å ha utviklerne i relativt tett dialog med spillerne, men utviklerne selv sier jo at alt hatet drar energien ut av de, og gjør at de flytter seg til andre kanaler som de ikke selv styrer (twitter, reddit osv). Lenke til kommentar
Megalaks Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nå er jeg ikke kjent med hvordan reaksjoner fra ulike andre spill har vært, men i dette tilfellet synes jeg ikke det er noe krisemaksimering. Bare det at noe lanseres under Sim City-navnet er i utgangspunktet et kvalitetsstempel som ikke bør tas for lett på. For å ta den noe oppbrukte bil-analogien, blir det som om Volvo gir ut en ny modell. Du har da visse forventninger til kvalitet, men om bilen kun kan svinge til høyre, starter én av tre ganger du vrir om nøkkelen og punkterer når du setter på håndbrekket, så blir du litt skuffa. Så nektes du å levere bilen tilbake fordi du brukte kredittkort og ikke cash, men blir lovet en reparasjon. Når det da kommer en mekaniker på døra, så klistrer han reklame på bilen din og stikker uten å fikse problemene. Jeg synes ikke reaksjonene på SC er overdrevne, tvert imot. Selvfølgelig må man huske på at det bare er et spill, og at det finnes viktigere ting å bruke energien på, men det handler litt om prinsipper og hvilke rettigheter man har som kunde/forbruker. Jeg forventer en viss standard fra en Sim City-utgivelse, og den er ikke imøtegått i det hele tatt. 5 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Online Engineering Lead hos maxis Derrick Schneider har forlatt skipet: https://twitter.com/derricks/status/324523902422364160 auda... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Jeg tror at få selskaper vet hvordan å håndtere en spillcommunity. Jeg har ikke sett en eneste community til et AAA-spill som ikke er i full nerd-rage modus. Det er en utrolig vanskelig øvelse. Jeg syntes at Simcity har gjort mye riktig, med å ha utviklerne i relativt tett dialog med spillerne, men utviklerne selv sier jo at alt hatet drar energien ut av de, og gjør at de flytter seg til andre kanaler som de ikke selv styrer (twitter, reddit osv). SC er et spill med bra grafikk og delvis mye bra elementer, men det hjelper ikke når ingenting fungerer sammen. Jeg kan ikke skrive fungerer dårlig sammen, fordi det ikke fungerer i det hele tatt. Og uansett hva du gjør med byen din, folk flytter inn og betaler skatt. Det er et spill som er umulig å tape. Slik sett er det en krysning mellom Farmville og SimCity. Utviklerne føler at hatet suger energien ut av dem? Nå kan det riktignok hende at de ønsket å fullføre spillet og at EA ikke lot dem få nok tid. Men de står fortsatt ansvarlig for produktet sitt. Når de lanserer et såpass kritisert produkt bør de møte kundene og svare på kritikken, ikke vekselvis spille offer og late som ingenting. Endel nettbrukere blir ufine og ekle i slike situasjoner - det er like sikkert som at sola står opp om morran. Det er ikke noe å henge seg opp i for hverken Maxis eller andre. De bør heller fokusere på å jobbe med sitt uferdige spill, vi får leve i trua på at det vil bli noe som er verdt å spille en gang i framtida. Endret 18. april 2013 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå