Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

De fleste simcity spillerne ER fornøyde. Men fordi de som ikke er fornøyde poster masse skit i tråder som denne, virker det som at ALLE er misfornøyde. Her f.eks. er det bare 5-10 faste postere..og spillet har solgt millioner.

Jeg tviler. Jeg spiller ikke spillet etter at jeg fikk mitt gratis spill, og det gjør ikke den ene AFK vennen jeg har på orgin heller (og han er den gjennomsnittlige forbrukeren - har ikke vært noe aktiv før utgivelse eller på forum).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De høylytte kidsa som klager og brokker seg er kanskje 1% av hele brukerbasen. Er enig i utsagnet om at de fleste faktisk er fornøyd med spillet på tross av en del bugs og lanseringskrøllet som oppsto.

Jeg er ihvertfall fortsatt fornøyd, men mener også Maxis kan fortsette å patche spillet..

Lenke til kommentar

De høylytte kidsa som klager og brokker seg

Trollol, 0/10.

Har såvidt rørt SC5 etter jeg fikk det gratis spillet, følte jeg måtte bygge ut hvertfall litt i en region med noen folk herfra. De gangene jeg har tenkt tanken på SC5 har jeg heller fyrt opp SC4 med NAM++, gir meg så mye mer.

Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall fortsatt fornøyd, men mener også Maxis kan fortsette å patche spillet..

Du er ikke fornøyd med huset ditt om du kun er fornøyd sålenge snekkeren fortsetter og legge resten av gulvet og sette opp den veggen som ikke var ferdig da du flyttet inn. Da var det faktisk drit dårlig når man kjøpte det uavhengig av fremtidige forbedringer som kan gjøre det bebolig i fremtiden. Patching er greit for små-ting som dukker opp etterhvert, det er ingen grunn til å utgi halvferdig spill og gjøre dem til et kontinuerlig hobby-prosjekt mens millioner av spillere snubbler gjennom det som i beste fall er å betrakte som en tidlig beta.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå at noen er fornøyde med spillet, da det har elendig simulering til tross for knøttsmå bydeler og dessuten fremstår som uferdig. Man må jo tro dere når dere sier at dere er fornøyde - men hvem som er fornøyde og ikke her er egentlig ikke så relevant når man skal diskutere «om flertallet av kjøperne er fornøyde». Metacritic-score på 1.8, tidenes laveste for noe AAA spill, sier vel sitt om kundenes dom. Nå er nok metacritic-folk mer kritiske enn andre, simpelten fordi de er spillinteresserte og har-prøvd-mange-spill. Om man aldri har spilt noe dataspill før, er man kanskje fornøyd med å få kjøpe Sim City fra 1989 for 500 kroner.

Noen synes ikke man bør la spillinteresserte bestemme, men hvorfor ikke? Hvem er det som bør uttale seg om hva som er bra biler, de som har sin første bil, eller de som har prøvd mange forskjellige?

Fristen for det gikk ut den 25. Har du ikke valgt det nå, så er det for sent.

Feil, jeg aktiverte det for et par timer siden. Jeg gikk på origin og fikk popup der.

Endret av Aiven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå at noen er fornøyde med spillet, da det har elendig simulering til tross for knøttsmå bydeler og dessuten fremstår som uferdig. Man må jo tro dere når dere sier at dere er fornøyde - hvem som er fornøyde og ikke her, er egentlig ikke så relevant i den store sammenhengen. Metacritic-score på 1.8, tidenes laveste for noe AAA spill, sier vel sitt om kundenes dom. Nå er nok metacritic-folk mer kritiske enn andre, simpelten fordi de er spillinteresserte og har-prøvd-mange-spill. Om man aldri har spilt noe dataspill før, er man kanskje fornøyd med å få kjøpe Sim City fra 1989 for 500 kroner.

Noen synes ikke man bør la spillinteresserte bestemme, men hvorfor ikke? Hvem er det som bør uttale seg om hva som er bra biler, de som har sin første bil, eller de som har prøvd mange forskjellige?

Feil, jeg aktiverte det for et par timer siden. Jeg gikk på origin og fikk popup der.

Gode poeng. Men Metacritic, som ofte blir ventilasjonskanal for frustrerte spillere, vil ikke nødvendigvis gi et annet bilde enn hvor (mis)fornøyde de sedvanlige høylytte stemmene på internett er.

Den vanlige spilleren i gata som trolig er den største brukerbasen logger seg ikke inn på diverse sites for å lage en anmeldelse av spillet eller gi det en score, rett og slett fordi de ikke gidder å bruke tid på det.

Lenke til kommentar

Gode poeng. Men Metacritic, som ofte blir ventilasjonskanal for frustrerte spillere, vil ikke nødvendigvis gi et annet bilde enn hvor (mis)fornøyde de sedvanlige høylytte stemmene på internett er.

Den vanlige spilleren i gata som trolig er den største brukerbasen logger seg ikke inn på diverse sites for å lage en anmeldelse av spillet eller gi det en score, rett og slett fordi de ikke gidder å bruke tid på det.

Dette stemmer antakelig, desverre er det ingen andre måter å finne dokumentasjon den ene eller den andre veien.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Nå ja, fristen har gått ut på papiret iallfall, med mindre de har endra på det siden sist jeg sjekka. :shrug:

Da har man kanskje ennå muligheten da. ;)

feil, fristen for å få gratisspillet er den 31. men du må ha kjøpt og registret sim city føre den 25.

med mindre jeg husker veldig feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

For hundrede og noe gang så lagres ikke nåværende status når jeg går ut til main menu og tilbake.

Morsomt å komme tilbake og jeg mangler 15 000 innbyggere og en god del cash.

Flott at alt skal lagres i denne herlige skyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...