Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg rev en gang ned et atomkraftverk mens det var ustabilt, da fikk jeg en del stråling. Burde i teorien ikke skje noe så lenge det er stabilt og i orden. Godt å høre at dette er tilfelle. :)

 

Hvordan blir det ustabilt? Er det pga. dårlig utdannede arbeidere? Og hvor mye vann bruker egentlig et atomkraftverk? Drar det vann ut av bakken eller via vanlige nettet?

Lenke til kommentar

Hvordan blir det ustabilt? Er det pga. dårlig utdannede arbeidere?

 

Det var det som skjedde i mitt tilfelle, ja. Skjer ikke umiddelbart, men du skal være forsiktig og følge med.

 

Og hvor mye vann bruker egentlig et atomkraftverk? Drar det vann ut av bakken eller via vanlige nettet?

 

Hvor mye kan jeg ikke si (burde kanskje stått noe om det), men det må vel ha vann på samme måte som alle andre bygninger i SimCity. F.eks. kullgruver drar utrolig mye vann, men det er jo ingen egentlig grunn til at mesteparten av det behøver å være rent vann. Men sånn er det tydeligvis.

 

Hva om du skrur av atomkraftverket først, og lar det stå en stund før du river det?

 

Jeg gjorde det. :p Kan likevel alltids hende jeg ikke venta lenge nok.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Kullkraftverk produserer ikke i nærhetene like mye kraft som et atomkraftverk.

Maksimum output for et atomkraftverk er 2400MW, mens det for et kullkraftverk er 300MW.

Ja, det er billigere med andre former for strøm, men det er greiere å ha nok en å være avhengig av å kjøpe strøm.

Et atomkraftverk er heller ikke veldig plasskrevende. Omtrent på størrelse med trade port.

Endret av Bagh
Lenke til kommentar

Risiko?

Det er da ingen risiko, det er da ikke slik at man plutselig slipper opp for utdannet arbeidskraft.

 

Risikoen ligger i at spillmekanikken plutselig feiler på en eller annen måte som påvirker utdanningsnivået, og per i dag er ikke det akkurat uhørt. Da kan det være nettopp slik at man plutselig slipper opp for utdannet arbeidskraft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

et standard kullkraftverk produserer? 80mw pr time + luftforurensing! et basic atomkraftverk produserer 200mw pr time + 0 forurensing, dog så krever det mye vann, og er noe dritt hvis det først går istykker. hadde max uflaks med det første jeg bygde, akuratt fått det i drift også kom meteoren,,,,

Lenke til kommentar

Risiko?

Det er da ingen risiko, det er da ikke slik at man plutselig slipper opp for utdannet arbeidskraft.

 

Nei, sett vekk i fra katastrofer. Som er helt random.

 

Merkelig nok kan du sende simmene rett inn på universitetet om du vil, så nei, du trenger ikke barneskoler og den slags. Så snart de er blitt låst opp så holder det lenge med høyere utdanning. :)

 

Dette funker helt sinnsykt bra. Slettet både barneskolen og highschoolen. Universitetet mitt gikk fra 1800 om dagen til over 4000 for dagen. Utdanningsgraden i byen min steg dramatisk (fra tre hatter til fire og en halv). I tillegg sparte jeg 4000 i timen på det. Det betyr at jeg låser opp brannhelikopteret mitt igjen. Det ble rammet av sparekniven i forrige runde :)

Lenke til kommentar

post-47230-0-72954700-1364247108_thumb.jpg

 

Dette vil jo ingen ende ta. Trafikkkaos av dimensjoner. Selv om jeg har 3 streetcar stasjoner og 3 stk store bussstasjoner. Det føles buggy ut.

 

Jeg fikk meg en del aha-opplevelser av han starcraft-karen som bygde en by med 400 000 uten særlig kollektivtransport. Anbefaler å se filmen hans. Med disse prinsippene til grunn opplever jeg ikke lenger trafikkproblemer. Særlig L-kryss var en øyeåpner for meg. Har en universitetsby med ca 200k innbyggere, en trikkestasjon som er bugget, ingen busser, men absolutt ingen problemer med trafikk. Går 2000 i overskudd i timen med ca 45k i "omsetning".

 

http://www.youtube.com/watch?v=iuSiYxfSI-U&list=UUlRib6ZoLLCcO0uV3uOMr8w&index=12

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

post-47230-0-23428600-1364246223_thumb.jpg

 

Altfor mange som kommer inn i byen. Noen mulighet for å begrense dette?

 

Ha kun så mange butikker og arbeidsplasser som din egen befolkning trenger. Alt annet øker regional trafikk enten ut av eller inn i byen din. Sjekk befolkningsstatistikken. Du kan også sjekke data map for befolkning og se (ved hjelp av den fargekodete trafikken) hvor mange av disse som faktisk bidrar til å fylle veiene, og med det anslå i hvilken grad det faktisk er et problem at du har så mange besøkende. :)

 

Andre ting du kan gjøre (enten denne gang eller ved en senere anledning) er å begrense (helst eliminere) kryssing av trikkespor. Dette fungerer visst dårlig for trikkene av tekniske årsaker (jamfør link).

 

Jeg fikk meg en del aha-opplevelser av han starcraft-karen som bygde en by med 400 000 uten særlig kollektivtransport. Anbefaler å se filmen hans. Med disse prinsippene til grunn opplever jeg ikke lenger trafikkproblemer. Særlig L-kryss var en øyeåpner for meg. Har en universitetsby med ca 200k innbyggere, en trikkestasjon som er bugget, ingen busser, men absolutt ingen problemer med trafikk. Går 2000 i overskudd i timen med ca 45k i "omsetning".

 

Har sett videoen, men har ikke fått dette til å fungere i praksis. Kanskje du kan fikse noen screenshots ovenfra i byen din? :)

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Fuck it, her er tre bilder. Holder på med litt ombygging borte med universitetet, da røk det en del fattigblokker, så jeg falt ganske mye i innbyggere over natten

 

1423451.jpeg

Her er det midt i rushet om morgenen

 

1423454.jpeg

 

Budsjettet

 

1423457.jpeg

 

Inngangen på byen

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...