Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jordskjelv har jeg aldri hatt, så aner ikke. Vill gjetting sier mining(eller drilling) som årsak.

Ørten monstre totalt, men har et par som aldri ble rørt, tror pga. jeg aldri hadde mer enn to landfills(Kan også være dekningsgrad av søppel? har alltid topnotch nå, og sjelden kosebamser). Er du heldig gjør monstre liten skade, derfor jeg stort sett alltid har to søppelplasser i en by på forskjellige kanter i sentrum hvor det ikke er noe dyrt.

Zombier kommer pga. germs eller helse tror jeg, hatt to angrep. Ene ble ingenting pga masse politi, andre tapte jeg nesten en by på. Ufo angrep har jeg hatt flere av, men de gjør sjeldent noe.. Mistet kansje 3 bygninger på totalt 6 angrep, hus mind you. Tror de utløses av mye high-tech, men usikker.

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der nådde jeg 1.3 mill innbyggere i 100%RCI byen min. Den har alle services som vann, strøm og kloakk lokalt.

Ok, har du alt du trenger og går med overskudd samtidig i stor-byen der? Isåfall er det kult da jeg trodde det ikke var mulig uten å kombinere flere byer :p

Lenke til kommentar

Ok, har du alt du trenger og går med overskudd samtidig i stor-byen der? Isåfall er det kult da jeg trodde det ikke var mulig uten å kombinere flere byer :p

4% tax og jeg er i pluss. For å ha tax må du også ha steder der simmene kan jobbe. Så da må du enten ha noe industri eller koblet til en anen by med jobber.Tenkte jeg skulle teste og se hvor heftig det blir med trafikk om jeg kobler til flere byer mot denne store. Slik at jeg har en service by, en turist/butikk by, en med strøm, osv.

Lenke til kommentar

Jordskjelv har jeg aldri hatt, så aner ikke. Vill gjetting sier mining(eller drilling) som årsak.

Ørten monstre totalt, men har et par som aldri ble rørt, tror pga. jeg aldri hadde mer enn to landfills(Kan også være dekningsgrad av søppel? har alltid topnotch nå, og sjelden kosebamser). Er du heldig gjør monstre liten skade, derfor jeg stort sett alltid har to søppelplasser i en by på forskjellige kanter i sentrum hvor det ikke er noe dyrt.

Zombier kommer pga. germs eller helse tror jeg, hatt to angrep. Ene ble ingenting pga masse politi, andre tapte jeg nesten en by på. Ufo angrep har jeg hatt flere av, men de gjør sjeldent noe.. Mistet kansje 3 bygninger på totalt 6 angrep, hus mind you. Tror de utløses av mye high-tech, men usikker.

Lurer på om du kanskje har rett. Byen som har hatt så mange jordskjelv har 2 stykk kullgruver og 4-5 malmgruver.

Har også en diger søppeldump som tilsynelatende tiltrekker seg monsteret og et fullt utbygd solkraftverk som ligger rett ved som har blitt totalødelagt to ganger til den nette sum av flere hundre tusen :p

Lenke til kommentar

Metall er metall, men så var det disse insektene da (bugs altså :p). Ennå mye som ikke fungerer som det skal. Hva har du gjort for å overføre metallet til prosjektstedet?

Det siste du sier er korrekt (nå ja, det går kanskje på alt). Simmene dine må dog ha et visst nivå av utdanning før de begynner å resirkulere. Er ikke sikker på hvor mye (denne foreslår et nivå rundt 3-4), men beskrivelsen på High School sier iallfall noe om resirkulering. Hvis du sjekker data map for søppel, kan du se om folk resirkulerer, og hvor utbredt det er; grønne søyler for resirkulering, brune for vanlig søppel.

Et annet sted du kan finne ut av dette er under søppel-menyen (der du finner bygningene). Der ser du hvor mye av eksisterende søppel og resirkulerbart materiale du til enhver tid får hentet i byen din. Hvis totalmengden resirkulerbart er null, så trenger du mer utdanning. :)

Hei, takk for ett godt svar.

Joda, har fått begynt å overføre metallet. Det bare tok utrolig med tid, jeg hadde kun 2 lastebiler inne på havnelageret mitt fordi det holdt med båten som kommer av og til, men den førte ikke over til det "store prosjektet".

Åja, selvfølgelig må de få seg utdannelse før de resirkulerer. Men når jeg er inne på utdanning, må jeg ha alle skolene tilgjengelig for byen? Eller holder det med å ha en høyskole/universitet?

Lenke til kommentar

Åja, selvfølgelig må de få seg utdannelse før de resirkulerer. Men når jeg er inne på utdanning, må jeg ha alle skolene tilgjengelig for byen? Eller holder det med å ha en høyskole/universitet?

Merkelig nok kan du sende simmene rett inn på universitetet om du vil, så nei, du trenger ikke barneskoler og den slags. Så snart de er blitt låst opp så holder det lenge med høyere utdanning. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det går på hvor mye man brenner. Ihvertfall det som unlocker den disasteren

Jeg trodde at når man unlocker en disaster så kommer også hendelsen. Og dette skjer hver gang du når en slik milestone. Forklarer ihvertfall mange jordskjelv når man har flere gruver etc..

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Merkelig nok kan du sende simmene rett inn på universitetet om du vil, så nei, du trenger ikke barneskoler og den slags. Så snart de er blitt låst opp så holder det lenge med høyere utdanning. :)

Jeg sliter litt med at jeg ikke får nok utdannede folk. Hvis jeg river grunnskolen min, vil alle gå på universitetet med det resultat at jeg får flere utdannede simmer da?

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med at jeg ikke får nok utdannede folk. Hvis jeg river grunnskolen min, vil alle gå på universitetet med det resultat at jeg får flere utdannede simmer da?

Hvis alle kan gå på f.eks. universitetet, er det ingen grunn til at man fremdeles skal ha folk på barneskolen. Jeg regner med det ikke hjelper på utdanningsnivået i byen. :)

Sånn som spillet fungerer så er det all grunn til å legge ned (les: BULLDOZE!) lavere utdanning ettersom man bygger høyere, for man vil jo at folk skal ha så høy utdannelse som mulig. Eneste problemet jeg kan se er at man ikke kan benytte seg av skolebuss hvis man også river ned high school.

Lenke til kommentar

Da rev jeg en av reaktorene på atomkraftverket mitt og ingenting skjedde, annet enn at jeg fikk for lite strøm.

Så man kan oppgradere etterhvert.

Jeg rev en gang ned et atomkraftverk mens det var ustabilt, da fikk jeg en del stråling. Burde i teorien ikke skje noe så lenge det er stabilt og i orden. Godt å høre at dette er tilfelle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...