Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Flott at det fortsettes å fikse småfeil. Blir bra til slutt, dette her.

Sånn spoiled drittungementalitet er jeg så lei av. Skal ha ALT! NÅH!!! Fuck EA lizm...

Kan det hende at de jobber med dette, men siden dette er litt mer komplisert enn en texture og en bugfix på en politistasjon så de er hindret fra å oppdatere dette?

Og jeg er lei av ukritiske fanboys og forbrukere som velvillig lar produsenter som gir ut et uferdig produkt hjerne-fingre seg med godsnakket sitt og sitter og venter på patch etter patch som en liten guttunge som venter på nissen år etter år til tross for at det alltid ender opp med at den fulle stefaren kommer hjem og rævkjører han.

Uavhengig av den nye patchen og at jeg har fått et gratis spill, så er fortsatt ikke produktet jeg har betalt for tilgjengelig og fungerende. Det er fakta.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er spoiled å forvente at alt kan fikses umiddelbart.

Dag 1: EA lanserer et spill med feil i

Dag 2: Alt er korrigert

Det er ikke slik verden fungerer, desverre, men alle krever mirakler og viser hvilken liten, patetisk boble de lever i..

Bortskjemt å forvente et fungerende produkt faktisk. Ja, la oss alle kjøpe et halvferdig produkt for så å vente et halvt år på at det skal bli fikset. Det gjør underverker for forbrukermarkedet.

Du er klar over at det er noe som heter testing og kvalitetssikring. Det innebærer å sørge for at produktet holder en rimelig standard. EA har bestemt seg for at slikt koster penger, så de hopper glatt over og lar betalende kunder stå for testingen.

Sorry, mac. Denne holdningen må du lenger ut på landet med.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Og hva er det å lyge til kundene og gi ut et uferdig spill?

Det kan du sikkert fortelle meg.

Og jeg er lei av ukritiske fanboys og forbrukere som velvillig lar produsenter som gir ut et uferdig produkt hjerne-fingre seg med godsnakket sitt og sitter og venter på patch etter patch som en liten guttunge som venter på nissen år etter år til tross for at det alltid ender opp med at den fulle stefaren kommer hjem og rævkjører han.

Uavhengig av den nye patchen og at jeg har fått et gratis spill, så er fortsatt ikke produktet jeg har betalt for tilgjengelig og fungerende. Det er fakta.

Hjernefingre? Full stefar? Rævkjøre? /i

Bortskjemt å forvente et fungerende produkt faktisk. Ja, la oss alle kjøpe et halvferdig produkt for så å vente et halvt år på at det skal bli fikset. Det gjør underverker for forbrukermarkedet.

Du er klar over at det er noe som heter testing og kvalitetssikring. Det innebærer å sørge for at produktet holder en rimelig standard. EA har bestemt seg for at slikt koster penger, så de hopper glatt over og lar betalende kunder stå for testingen.

Sorry, mac. Denne holdningen må du lenger ut på landet med.

Fullstendig klar over det, ja, men det er ikke jeg som er butthurt. Jeg spiller spillet fortsatt, jeg synes det er et bra spill og hver patch gjør det enda bedre.

Hadde jeg vært like misfornøyd som dere hadde jeg returnert spillet da det ikke er noe for dere..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe spillet fra SimCity sin nettside nå, men fikk denne beskjeden:

Serverfeil

Beklager, men vi har for øyeblikket tekniske problemer.

Feil: CAT_000015

lover jo ikke bra at jeg får tekniske problemer allerede før jeg får kjøpt spilllet, med tanke på alt jeg har hørt om problemene omkring det ellers. Tenker jeg drøyer litt jeg. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fullstendig klar over det, ja, men det er ikke jeg som er butthurt. Jeg spiller spillet fortsatt, jeg synes det er et bra spill og hver patch gjør det enda bedre.

Du er med andre ord godt fornøyd med et halvferdig produkt som du har betalt for, og som du nå skal sitte og teste for EA istedenfor at de gjør jobben sin.

Hadde jeg vært like misfornøyd som dere hadde jeg returnert spillet da det ikke er noe for dere..

De aller fleste som fremdeles henger her i tråden kommer neppe til å returnere spillet, så da er det ingen vits i å foreslå det heller; det kommer du ingen vei med. De som ønsker dette klarer utmerket godt å gjøre det på egen hånd. Så jeg vet ikke hva du prøver å oppnå med slike kommentarer.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Du er med andre ord godt fornøyd med et halvferdig produkt som du har betalt for, og som du nå skal sitte og teste for EA istedenfor at de gjør jobben sin.

Jeg er med mine egne ord godt fornøyd med spillet, på tross av at ikke alt har gått på skinner. Jeg har tro på at flere patcher vil korrigere det som er feil, og hvis ikke så står jeg over neste spill fra EA/Maxis. Har gjort det med en del andre spill, men jeg tror nok min lille kampanje er ueffektiv for det er tydeligvis mer populært å brokke seg på internett i den tro at det løser noe..

De aller fleste som fremdeles henger her i tråden kommer neppe til å returnere spillet, så da er det ingen vits i å foreslå det heller; det kommer du ingen vei med. De som ønsker dette klarer utmerket godt å gjøre det på egen hånd. Så jeg vet ikke hva du prøver å oppnå med slike kommentarer.

Jeg synes det var greit å foreslå at man kan returnere produkter man er misfornøyd med for det virket som om flere her ikke var klar over det. Men hvis det løser fler problemer ved å gjenta feilene om og om igjen så må du gjerne fortelle meg fordelene ved det?

Lenke til kommentar
Update 1.8

Road Improvements

• Improvements to cases when connecting a new road to an existing road that goes over uneven terrain.

• Tuned some of the road snapping priorities to address some edge cases where it wasn’t behaving as desired

• Fixed a case where a new road would sometimes cause an existing road to change its shape drastically.

• Made Upgrade Roads mini-tutorial appear at appropriate time.

• Fix to four lane bridge to improve divider line placement.

Text Improvements

• Clarified alerts about residents not moving in because of high taxes to state if it is residents, commercial businesses, or Industry that won't move in because of high taxes.

• Improved text and icons on cities in region view.

• Updated text for "Become a Suburban City" mission to improve clarity.

• Updated requirements text for HazMat garage for clarity.

General

• Police station can no longer hold more prisoners than the capacity.

• Added missing roof texture for certain commercial building.

• Added completion moment cinematic for Great Works.

• Visiting police cars have avatar of neighbor above them.

• Arcology Population reflects the population of the Arcology, not the city.

• Fixed a clog in the pipes where sewage would sometimes get backed up and act jittery.

• Region Wall will pop up when a new chat message has been received.

Lenke til kommentar

Det er spoiled å forvente at alt kan fikses umiddelbart.

Dag 1: EA lanserer et spill med feil i

Dag 2: Alt er korrigert

Det er ikke slik verden fungerer, desverre, men alle krever mirakler og viser hvilken liten, patetisk boble de lever i..

Huff, det er akkurat slike holdninger som gjør det mulig å holde på slik EA gjør! Jeg skjønner ikke at man kan ha slike meninger. Mulig du er ung og oppvokst med at det er sånn det bare er, og det er i så fall trist. Det er faktisk lov å forvente at et spill skal fungere sånn nogenlunde når man kjøper det, uten å være "patetisk og butthurt". Jeg kjøpte ikke dette spillet nå for at det KANSKJE er ferdig patchet om et år! Vi kunder KAN faktisk gjøre noe, og det er å IKKE finne seg i dette, og slå oss til ro med at "sånn er det bare".

• Liker 3
Lenke til kommentar

noen av dere som har fått til å laste ned det gratisspillet EA har gitt oss? det skal være tilgjengelig for alle nå, men jeg finner det ikke på origin.

edit: glem det, jeg bytta språk på origin til engelsk, og da poppa det opp en oppdatering som fiksa problemet. rart at den oppdateringa ikke har poppa opp når jeg har starta origin...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Slik eg har skjønt det er det ikkje vits i å kjøpe en masse brannbiler til en stasjon, då dei alle reiser til samme brann, og ikkje fordeler seg. Dei vil dog slukke den eine brannen kjappare.

Då er det nok bedre å køyre på med fleire stasjoner. med max en ekstra brannbil.

Lenke til kommentar

Slik eg har skjønt det er det ikkje vits i å kjøpe en masse brannbiler til en stasjon, då dei alle reiser til samme brann, og ikkje fordeler seg. Dei vil dog slukke den eine brannen kjappare.

Då er det nok bedre å køyre på med fleire stasjoner. med max en ekstra brannbil.

Slik jeg gjør nå også. Mye bedre å spre kapasiteten så de kan reagere på forskjellige steder, eventuelt rykke ut til samme brann eller kriminelle handling men komme frem tidligere.

Lenke til kommentar

Huff, det er akkurat slike holdninger som gjør det mulig å holde på slik EA gjør! Jeg skjønner ikke at man kan ha slike meninger. Mulig du er ung og oppvokst med at det er sånn det bare er, og det er i så fall trist. Det er faktisk lov å forvente at et spill skal fungere sånn nogenlunde når man kjøper det, uten å være "patetisk og butthurt". Jeg kjøpte ikke dette spillet nå for at det KANSKJE er ferdig patchet om et år! Vi kunder KAN faktisk gjøre noe, og det er å IKKE finne seg i dette, og slå oss til ro med at "sånn er det bare".

Det største problemet her er ikke nødvendigvis at det er noen feil, det er at det er såpass mange graverende feil, og har vært så ekstremt lett å oppdage, at helt grunnleggende Q&A burde fanget det opp lenge før release. I tillegg kommer jo alt av tjenester som er slått av *etter* release, bare for å få spillet til å fungere. Mest sannsynlig var de fullt klar over alt, men pushet spillet ut for å få det i riktig releasevindu med tanke på å få det inn i riktig regnskapsår.

Hvorfor tror dere at "betaen" var så ekstremt begrenset? (jeg kaller det "beta" - da det var mer en "promo-demo", det var fint lite fokus på å finne / fikse bugs). Hvorfor tror dere at pressen fikk så begrenset tid til spillet og spilte det under spesialbehandling?

For at ingen andre skulle finne ut av dette. De visste om alt. Og det er der skandalen ligger.

Endret av KriFos
  • Liker 4
Lenke til kommentar

KriFos er nok inne på kjernen her. Spillet ble sluppet ut lenge før det var klart til release. Det er nå 18 dager siden US release, og en del av de bugsene som vi opplever nå skulle ikke vært der i en 1.0 versjon. Se for dere hysteriet hvis WoW-karakteren deres ble nullstilt etter 10 timer, og man måtte pent begynne på nytt. Se for dere at 20 timer med BF3 unlocking forsvinner opp i røyk, og man får beskjed om "vi reparerer kontoen din nå, vennligst vent", så ender man opp på scratch. Sånne ting som det er helt drepende.

Og bugs man opplever i spillet, det er helt åpenbart at disse bugsene også ble avdekket i betaen. Men jeg lurer på hvorfor beta nr 2 opplevdes som mindre buggfri enn releaseutgaven? Det at ting bare slutter å virke har garantert blitt avdekket i utviklerbetaen. 100% sikkert. Jeg tror det er spillmotoren som er FUBAR, og rett og slett ikke greier å levere det Maxis har solgt inn. Derfor holder de på med litt brannslukking nå, helt til de får enten fikset motoren, eller at fokus er over på andre ting, og de kan la spillet dø sakte men sikkert.

Lenke til kommentar

Som jeg skriver flere ganger her så aksepterer jeg ikke et dårlig produkt, da leverer jeg det bare inn igjen. Andre velger å beholde produktet og syte over det på internett - veldig produktivt og jeg er sikker på at det løser alle problemene med spilelt.

At spillet ikke var som forventet er et faktum og trist, men la oss nå endelig forte oss over på internett og klage over det, det er den beste løsningen..

Av de 1,1 millioner eksemplarene så er det kanskje 2-3000 mennesker som brokker seg på nettet. Everybody still doesn't care.

Lenke til kommentar

Som jeg skriver flere ganger her så aksepterer jeg ikke et dårlig produkt, da leverer jeg det bare inn igjen. Andre velger å beholde produktet og syte over det på internett - veldig produktivt og jeg er sikker på at det løser alle problemene med spilelt.

At spillet ikke var som forventet er et faktum og trist, men la oss nå endelig forte oss over på internett og klage over det, det er den beste løsningen..

Av de 1,1 millioner eksemplarene så er det kanskje 2-3000 mennesker som brokker seg på nettet. Everybody still doesn't care.

Som det har blitt skrevet og sitert til i tråden her ett titalls ganger allerede så får man ikke pengene tilbake ved digitalt kjøp, dvs brorparten av alle solgte spill kan ikke bare leveres inn igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...