Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Bør jeg kjøpe dette? La oss se bort ifra alltid online greiene, også tenke på patchene som vil komme samt gameplayet i spillet?

Hvis du syns innlegget over ditt har fengende bilder, og din første tanke ikke er, faen så små kart. Ja, så kjør på.

Edit: Bare husk å kjøp det fra andre steder enn origin. Greenmangaming.com om du ikke finner det enda billigere andre steder.

Endret av Syv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør jeg kjøpe dette? La oss se bort ifra alltid online greiene, også tenke på patchene som vil komme samt gameplayet i spillet?

Du er kanskje akkurat for sent ute, siden alle som kjøpte før 18. fikk gratis spill med på slengen ;) selv skal jeg velge Dead Space 3, Sims er kanskje ikke god valuta for 450, men 2 spill til 450 er nok det D:

så sjekk ut når fristen på dette er, er garantert verdt det, iallefall hvis et av de andre spillene frister

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Min anbefaling er å definitivt styre unna spillet foreløpig. Alltid online er det minste problemet dette spillet har for tiden. Det er drøssevis av feil og mangler som sannsynligvis kommer til å ta laaaang tid å få fikset. Jeg ville prøvd å bare glemme SC5 foreløpig, og heller sjekket om noen måneder (personlig tror jeg det kommer til å ta lang tid, minst 6-12 mnd, å få dette fikset, hvis de i det hele tatt gidder..).

Hvis du har lest litt i tråden her og andre forum, feks reddit, så vil du få et visst inntrykk av hvordan tilstanden er! ;)

For all del, jeg hadde det utrolig koselig i mange timer i starten, men etter hvert som man blir kjent med spillet, så ser man hvor mye galt det faktisk er. Tror veldig mange har lagt dette spillet på hylla inntil videre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det før innbyggerne reiser til universitet og videregående i nabobyen? Må jeg utdanne de fullt ut på barneskolenivå først?

Mener å ha lest den 25.

Må man aktivere det på en spesiell måte? Jeg kjøpte og lastet det ned fra origin...

Endret av BIG1
Lenke til kommentar

Til de som lurer, er det dette som står i mailen.

Vi vil ikke at noen av dere skal gå glipp av dette tilbudet, så merk deg at du må registrere eksemplaret ditt av SimCity før 25. mars 2013 kl. 23:59 PST og låse opp ekstraspillet før 30. mars 2013 kl. 23:59 PST

Og man kan kun velge en av disse

• Battlefield 3 (Standard Edition)
  • Bejeweled 3
  • Dead Space 3 (Standard Edition)
  • Mass Effect 3 (Standard Edition)
  • MOHW (Standard Edition)
  • NFS Most Wanted (Standard Edition)
  • Plants vs. Zombies
  • SimCity 4 Deluxe Edition

Noe jeg syns er litt merkelig... Tenker meg det er flere jenter som spiller SimCity. Samboeren ble skuffet over at det ikke var noen tilleggspakker til Sims 3 eller Sims Medieval på den listen.

Og jeg personlig syns ikke noen av de spillene er interessant, da jeg har de fra før - mens DS3 og ME3 slettes ikke er interessant.

En skuffende blemme.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Sims Medieval på den listen.

Be henne laste ned det fra piratebay og teste det før hun bruker en krone på det. Større drittspill skal man lete lenge etter. Jeg er fan av sims-serien, men det greiene der fy faen det er noe av det værste jeg noensinne har prøvd gjennom tidene og over alle plattformer.

Lenke til kommentar

Tror æ begynner å skjønne hvor ting går veldig galt i min by. Har hatt en meget god å balansert by med level 3 college, 2mill på konto, kun 20k i underskudd per tick samt ingen problem med ressurser eller services. Så på noen stusslige hus og bestemte meg for å hive rundt noen parker(bitches loves parks) og tror du ikke hele trafikksystemet fikk forstoppelse som bare en medisin på blå resept kan fikse.

Så tror neste by så roer jeg ned med parker og heller ser ann om jeg vil ha en storm på mine veier.

Edit: Og ja alle mine kollektivtransport har grønne ventetider og full dekning gjennom byen, har ingen andre byer i regionen og ingen flyplass(den tar altfor stor plass i forhold til nytten sin syns jeg)

Endret av Ironmann
Lenke til kommentar

Jeg sliter også med trafikken. Men det er fordi trikkene mine rett og slett ikke virker. De er forsvunnet. Får de sikkert aldri igjen. Drittby. Drittspill.

Har også hatt problemer med offentlige kjøretøy som forsvinner og aldri kommer igjen, samme hva. Tror ikke de har gjort noe forsøk på å fikse dette ennå.

Et kort spm, er det mulig og fremskyndte blokker, i stedenfor hus, eller er dette noe som kommer med tiden?

Høyere density krever happiness, og det tar tid. Det er ting du kan gjøre for å få happiness til å gå opp raskere, men sånt koster (parker, offentlige tjenester osv.). Billigst er nok å sørge for at alle har jobb og at alle får shoppet fra seg. Det betyr også at alle må klare å komme fram til og tilbake fra jobb så vel som butikker før dagen er omme. Stillestående trafikk tar knekken på alt som er.

Tror æ begynner å skjønne hvor ting går veldig galt i min by. Har hatt en meget god å balansert by med level 3 college, 2mill på konto, kun 20k i underskudd per tick samt ingen problem med ressurser eller services. Så på noen stusslige hus og bestemte meg for å hive rundt noen parker(bitches loves parks) og tror du ikke hele trafikksystemet fikk forstoppelse som bare en medisin på blå resept kan fikse.

Hvis det gjorde at du fikk større befolkningstetthet, så er ikke det så rart. :wee: Det kan også være at du ikke har nok jobber/butikker; hvis du da har parker istedenfor, så drar simmene heller dit.

Parker kan brukes til å roe ned trafikken hvis du oppgraderer velstanden. Det er langt færre folk i et $$$-hus enn et $-hus.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Har også hatt problemer med offentlige kjøretøy som forsvinner og aldri kommer igjen, samme hva. Tror ikke de har gjort noe forsøk på å fikse dette ennå.

Vet Guilluame Pierre jobber med en patch for å fikse blant annet trikkene, men er usikker på om den løser akkurat det problemet. Det er to ting som dreper spillgleden min. Det ene er dette med at trikker bare forsvinner. En hel by kan være bygget på trikkeruter. Den andre er kø på motorveien. Det finnes ingenting man kan gjøre med det. Utenfor to av byene mine er det T-kryss som gjør at køene blir dannet utenfor byene og sprer seg inn i byene. Helt fullstendig meningsløst at Maxis ikke har giddet (jeg bruker ordet giddet) å ihvertfall ha motorveiene med sømløse kryss. De har testet spillet nok, og burde vite at det kom til å bli problemer. Spillet burde ha vært utsatt et halvt år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter også med trafikken. Men det er fordi trikkene mine rett og slett ikke virker. De er forsvunnet. Får de sikkert aldri igjen. Drittby. Drittspill.

Glemte bilde i forje posten min. Trikkene mine "virker" men det kjører på rekke å rad å det virker som yterst få sim'er liker å reise med trikk,

Lenke til kommentar

Min anbefaling er å definitivt styre unna spillet foreløpig. Alltid online er det minste problemet dette spillet har for tiden. Det er drøssevis av feil og mangler som sannsynligvis kommer til å ta laaaang tid å få fikset. Jeg ville prøvd å bare glemme SC5 foreløpig, og heller sjekket om noen måneder (personlig tror jeg det kommer til å ta lang tid, minst 6-12 mnd, å få dette fikset, hvis de i det hele tatt gidder..).

Hvis du har lest litt i tråden her og andre forum, feks reddit, så vil du få et visst inntrykk av hvordan tilstanden er! ;)

For all del, jeg hadde det utrolig koselig i mange timer i starten, men etter hvert som man blir kjent med spillet, så ser man hvor mye galt det faktisk er. Tror veldig mange har lagt dette spillet på hylla inntil videre.

Helt enig, 1.7/10 på metacritic og 1,6/5 på amazon sier vel sitt om hvor misfornøyde folk er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...