Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at så mange støtter EAs policyer ved å ukritisk kjøpe inn spill uspilt før lansering. De kan egentlig selge store mengder bare på å hype opp i forkant og så levere noe billig og halvferdig. Kjempebusiness for EA når folk hiver penger etter dem for et produkt de aldri har sett eller prøvd.

De fleste som forhåndsbestilte simcity ville nok ha kjøpt spillet på dag 0 uansett.

Edit: Og jeg er typen som liker å danne meg et bilde av et spill på egenhånd. Jeg trenger ikke andre gamere til å fortelle meg om jeg er interessert i et spill eller ikke.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Synd at så mange støtter EAs policyer ved å ukritisk kjøpe inn spill uspilt før lansering. De kan egentlig selge store mengder bare på å hype opp i forkant og så levere noe billig og halvferdig. Kjempebusiness for EA når folk hiver penger etter dem for et produkt de aldri har sett eller prøvd.

Jeg tror flere vil tenke seg om 2 ganger før de forhåndsbestiller neste gang. Om ikke fra alle utgivere så iallefall fra EA/Origin.

Vi får bare ikke håpe EA har ødelagt mye for andre utgivere.

Jeg bestilte selv collectors edition igjennom Origin til rundt 600kr. Jeg ville ha hevet kjøpet på dagen dersom dette var mulig. Men dette tillater selvfølgelig ikke EA kundesupport. Jeg prøvde også å heve kjøpet før jeg lastet det ned. Men EA svarte meg 10 dager senere, og da hadde jeg jo selvfølgelig testet det.

Lenke til kommentar

Du beholder selvsagt det nye spillet som du hadde kjøpt det.

Selv kjøper jeg PR-stuntet glatt og sier meg godt fornøyd med et gratis ekstra-spill.

Hvis du leser sitatet så skjønner du hvorfor jeg mener det er skrevet av en PR-fyr. Ble litt påtatt, men godt det er noen som sluker agnet ;)

Lenke til kommentar

Har ikke fått spillt på over 1 uke nå. og etter patch for 2 dager siden begynte spillet å lagge noe sykt!!! noen som vet om det blir fikset snart?

Bra vi får et gratis spill(selv og utvalget suger noe inni hel"!#%) men vil helst at de fikser sim city så fort som F)#"%!! er sykt lei av å ikke kunne spille.

Lenke til kommentar

Går det ann å selge sitt eksemplar av Sim city? Jeg har kjøpt CD og instalert det og prøvd det.

Men for min smak så var Sim City 4 Rush Hour mye bedre så jeg angrer som en hund at jeg svei av 450,- spenn på dette spillet.

Så, noen som vet om EA har vært kipe og gjort det umulig å selge SC5 brukt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

du kan jo selge det sammen med origin kontoen din, bortsett fra det så er det umulig. men seff, du kan jo dra en scam.

Lenke til kommentar

Jaja kjøpte spillet for et par dager siden og ligger klar til testing i kveld, skal bli greit å teste det tross alt som sier imot at jeg skulle ha kjøpt det .

Jeg vil anslå at du har 14 dager på deg til du blir så irritert over bugsene at du gir opp. Men sjansene tilsier at innen 14 dager har det kommet en stor patch som fjerner de værste. Jeg tror du kommer til å få mange gode timer :)

Lenke til kommentar

Jeg vil anslå at du har 14 dager på deg til du blir så irritert over bugsene at du gir opp. Men sjansene tilsier at innen 14 dager har det kommet en stor patch som fjerner de værste. Jeg tror du kommer til å få mange gode timer :)

En får iallfall håpe det, men uansett kjøpte jeg det for 300, ikke 500-ish, sånn at en har jo egentlig kjøpt dårlige spill for mer enn 300 før:p

Lenke til kommentar

Jeg tror flere vil tenke seg om 2 ganger før de forhåndsbestiller neste gang. Om ikke fra alle utgivere så iallefall fra EA/Origin.

Jeg ventet med å kjøpe det, nettopp fordi jeg forventet en trøblete lansering. Etter noen dager roet problemene seg og jeg var dum nok til å kjøpe spillet. Jeg burde jo skjønt at det også var problemer med selve spillet. Urutinert.

EA er på samme lista som Ubisoft nå. Kommer ikke til å kjøpe noe av de igjen med mindre de kommer med noe ekstremt bra.

Lenke til kommentar

Er det noen som har hørt noe mer om evnt trafikk fix patchen? (100 andre ting som må/burde patches også men for meg er det trafikken som er game breaking). Jeg klør utrolig nok i fingra etter å spille men føler ikke at det er noe vits/gøy før dette har kommet på plass... :/

Lenke til kommentar

Trafikken er eit problem, men det går faktisk an å jobbe litt rundt det (sjølv om ein ikkje burde måtte gjere det, enig i det). At ein skal bli litt straffa for dårlig veiplanlegging syns eg er heilt ok.

Det er andre ting eg stusser meir på. Eit merkelig folkeantall. Eit forferdelig lite område å leike seg på. Eit skulesystem som til tider er veldig rart.

Mitt største problem per no er også økonomirelatert. Typiske ting som å sette opp raffineri er umulig for eg får ikkje oppgradert HQ. Stocke opp trade depots for å selge seier du? Been there, done that, og det funka ikkje. Og dette med 2 brønner som drog opp 10k kvar. Litt i samme situasjon no med prosessor på eit anna prosjekt eg har gåande, for å komme til TV. Den siste kneika på produksjonen virker seig og av og til umulig å komme opp i.

Å lage prosessorar ved å importere alloys (plastikk har eg sjøl), virker heller ikkje å vere noko inntekt i. Trenger ei gullgruve, og såvidt eg forstår er TV nettopp det. ^^

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å lage prosessorar ved å importere alloys (plastikk har eg sjøl), virker heller ikkje å vere noko inntekt i. Trenger ei gullgruve, og såvidt eg forstår er TV nettopp det. ^^

Alloy er alt for dyrt til at det skal være gullgruve å importere. Jeg har brukt å lage alloy av kull og ore i en by som har minst en av delene. Da går det som regel helt greit.

Akkurat nå driver jeg en by med to prosessorfabrikker og to tv-fabrikker som importerer både kull, ore og plastikk. Jeg hadde kull og ore til å begynne med men har brukt opp resursene nå.

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet i dag, har nå en by med mektige 7173 inbyggere! heh :p Koslig spill og dulle med.

Men håper det kommer en patch som fixer at en kan ha større arealer og bygge på.. snart fult hos meg allerede...

Lenke til kommentar

Hva hjelper det oss om de har økt omsetningen sin 100 ganger? Dette har de ofte gjort på tvilsomme måter så poenget her er at det nå kan det være at EA setter en ny kurs for videre drift som innebærer fokus på de som faktisk har satt dem i denne ledende økonomiske situasjonen, nemlig oss, kundene deres.

Så da fikk du svar på det

Jeg kommenterte at Johnnyboy hadde sikret firmaet sitt god inntjening (edit: noe jeg nå ser er feil, det er Probst som står for den suksessen), noe en dyktig leder skal gjøre. Når noen linker til pressemeldingen og deretter gif'er innlegget sitt med dansende barn så må jeg stille spørsmålstegn ved hvorfor dette påvirker oss i noen grad.. Du skriver om "oss", kundene deres, men "høylytte gamere" som slenger ut møkk om EA på Amazon og forumet til EA er i solid mindretall. Hva er 3000 negative reviews over et spill som har solgt over millionen? Nobody cares..

Det er vel strengt tatt han som tar over midlertidig (Larry Probst) som har gjort det der fra 1991 til 2007. Riccitiello var han som tok over etter ham igjen, i 2007. Når var det EA ble den store, stygge ulven? :p

Man kan jo alltids håpe, men jeg tviler på at Riccitiello ene og alene er ansvarlig for idiotien begått av EA den siste tiden.

I pressemeldingen står det at Riccitiello var ansvarlig for den solide økningen, men det kan jo hende at EA har skrevet feil.. *edit: og det kan hende jeg leste pressemeldingen litt fort. Jeg vil da heller ha ansatt Probst ;)

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

I pressemeldingen står det at Riccitiello var ansvarlig for den solide økningen, men det kan jo hende at EA har skrevet feil..

As CEO, Probst successfully grew the Company's annual revenues from $175 million to approximately $3 billion,

...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...