Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Trafikk er ikke ett problem med godt uttenkt mass transit (i.e. busser og trikker)

Jeg er ikke enig. Langt på nær. Trafikksystemet i dag handler om å unngå bugsene. Det er en grunn til at det arbeides intenst hos Maxis for å få fikset trafikken.

I tillegg, dersom nabobyen ikke har perfekt trafikksystem vil det før eller siden smitte over til deg, uansett hvor godt system du har.

Edit: Eksempelvis, en by jeg holder på med nå. Turistby. Har både buss, tog, trikk og båt. Byen fungerer nærmest perfekt. Kun turistene som er på veiene. Så stopper trikkestasjonen min i virke. Instant traffic jam. Herlig.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, ikke vet jeg, kanskje jeg også har en bug som gjør at spillet ikke genererer all trafikken dere ser? Kan poste video av "oppsettet" mitt senere i dag om det skulle være av interesse.

Endret av MrLee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, ikke vet jeg, kanskje jeg også har en bug som gjør at spillet ikke genererer all trafikken dere ser? Kan poste video av "oppsettet" mitt senere i dag om det skulle være av interesse.

Sier ikke at mitt system er perfekt, men eksempelvis når trikkene mine bare forsvinner i løse luften er det vanskelig å forholde seg til trafikken. Når nabobyene sender alle sine busser til min by uten at de plukker opp en sjel. Bussene kjører i kolonnekjøring i sirkel.

Jeg er helt sikker på at man kan lage gode systemer som håndterer trafikken. Men den uforutsigbarheten som ligger i det er ikke noe særlig.

Edit: Gjerne video, det liker vi :)

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Veldig kult, johanf. Dette skal jeg prøve.

Liker virkelig ikke at simmene er så stokk dumme at man er nødt til å planlegge byen på en slik måte. Føler EA/Maxis har svindlet oss, ved å regelrett lyve om spillet sitt. Hadde de ikke sagt noe annet, så hadde denne motoren vært mer enn bra nok. Det er løynene jeg ikke liker.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Liker virkelig ikke at simmene er så stokk dumme at man er nødt til å planlegge byen på en slik måte. Føler EA/Maxis har svindlet oss, ved å regelrett lyve om spillet sitt. Hadde de ikke sagt noe annet, så hadde denne motoren vært mer enn bra nok. Det er løynene jeg ikke liker.

De har nok hypet litt i overkant, ja. Men det er en ting som er verdt å tenke på. Det er at de er så ufattelig mange kombinasjoner i byplanleggingen som er mulig å gjøre at det vil være tilnærmet umulig å ta høyde for alt i simuleringen. Dog er jeg overrasket over at simmene konsekvent bruker korteste vei. Dette er noe som burde være så åpenbart at det ikke skulle være nødvendig å bruke flere uker etter release for å fikse det. Det skulle vært fikset med det samme.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig. Nå de gang på gang blir tatt på å lyve om spillet, er det noe galt.

Lenke til kommentar

Har du mange som pendler til og fra byen din? Om de ikke kommer seg hjem før neste dag blir det visst generert nye, så køen bare vokser og vokser.

Har merket den godt når serveren går ned, da stopper trafikken ut av byen opp, så neste morgen popper de som venter på vei ut av byen opp igjen inn til byen og vi har en nydelig clusterfux.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å starte spillet to ganger: 14. 3 og nå i dag - får beskjed om at serverne er nede og at de jobber med saken. Er serverene virkelig hede nå, eller er det noe feil med installasjonen min? I.e.; er det andre som spiller akkurat nå?

Lenke til kommentar

Med trafikk så er det akuratt nå for meg to ting som gjelder: Ha 3 hovedgater gjennom byen med så lite kryss som mulig, med trikk. Skulle bare ønske de simulerte kunne forstått at når man har minst 10 andre gater man kan kjøre i uten trafikk så velger man ikke den som står bom stille.

Har nå 3 byer som klarer seg fint, høyeste er 180k, med ca 200k reisende på trikk per dag(Mye turister). I rushen blir visse gater røde, men innen 1-2 timer er det løst opp.

Lenke til kommentar

Ja da var vel dagen her for å motta ett trøstespill av EA da, men er på jobb så har ikke fått logget meg på Origin. Hvilke spill er det vi kan velge mellom (om vi i det hele tatt får velge mellom noen spill)?

Må si jeg hadde satt enda mer pris på å få en trafikk fix patch samt offline muligheter for SimCity i gave i stedenfor men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...