baguett Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Har 33k innbyggere og sliter med strøm. Har et vindkraftverk med 9 forskjellige turbiner, og et solkraftverk med 2 solcellepaneler. Likevel er halve byen uten strøm, hva skjer? kjøper også strøm fra 2 naboer, men likevel står halve byen uten strøm. Er det tilfeldig at det er den bydelen som står lengst unna kraftverkene? edit: fikk det nogenlunde under kontroll. Endret 17. mars 2013 av baguett Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Har 33k innbyggere og sliter med strøm. Har et vindkraftverk med 9 forskjellige turbiner, og et solkraftverk med 2 solcellepaneler. Likevel er halve byen uten strøm, hva skjer? kjøper også strøm fra 2 naboer, men likevel står halve byen uten strøm. Er det tilfeldig at det er den bydelen som står lengst unna kraftverkene? Neppe. Hvordan ser veinettverket ditt ut? Har du veldig mange veikryss? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Høres veldig rart ut. Kanskje det ikke blåser noe særlig i byen din? Sjekk vindhastigheten. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Har en god del veikryss ja, ser at det sakte men sikkert blir strøm i ett og ett hus der det ikke var strøm for en stund siden. et atomkraftverk burde gjøre susen, bare jeg får råd til det snart. Vindhastighet bruker å ligge på 9 kmt Endret 17. mars 2013 av baguett Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Ikke lag atomkraftverk uten skilled workers, altså en velutdannet befolkning. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Joda, gjør det! Plasser den midt blant skyskraperene, helst ved siden av en turistattraksjon! Lenke til kommentar
baguett Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Neida, tar nok sin tid før jeg kjøper atomkraftverket, og har en egen industriøy jeg lager sånne ting på. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Frister litt å gjøre det for morro skyld. Blir vel da Homer Simpson - tendenser blandt de ansatte og påfølgende fyrverkeri. Hadde gjort seg med en kritisk nedsmelting... Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 http://www.neogaf.co...ad.php?t=525129 So if the game detects you are offline it starts a 20 minute countdown, if you are not online before then it will force you to quit. Removing this line allows indefinite offline play. Bortsett fra at byene også lagres på server. Trafikk irriterer meg. Det ødelegger alt i byene mine. Det er morsomt å bygge en by helt opp til trafikkaoset tar over, også er det bare å finne seg en ny by. Og utrykningskjøretøy er jo virkelig hjelpesløse i trafikken, de skrur på sirenene og stiller seg i KØ. Hjelpe meg. Jepp... min #1 complaint for øyeblikket også. Lager en by med 40-60k folk så er det bare å gå videre. Funker ikke å fikse dem før trafikken patches. Har 33k innbyggere og sliter med strøm. Har et vindkraftverk med 9 forskjellige turbiner, og et solkraftverk med 2 solcellepaneler. Likevel er halve byen uten strøm, hva skjer? kjøper også strøm fra 2 naboer, men likevel står halve byen uten strøm. Vindhastighet kan variere mellom 5-20 mph, altså kan du generere 25-100% av potensiale til enhver tid. Vindkraft er fint til små byer hvor det blåser en del, men solkraft er som regel bedre og mer stabilt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Et av problemene, slik jeg ser det, er at bilene kjører altfor sakte, selv uten mye trafikk. De bruker opptil flere minutter på å kjøre 100m, og det sier seg selv at det blir problemer av slikt. Det ser ut som at bilene kjører normalt i "turtle-speed", men her må man huske at ett minutt i spillet er omtrent ett minutt i virkeligheten. Til deg som sliter med strøm, har du mye industri, gruver el.? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Stopp eksporten en stund, la dem fylles opp. Når de er fulle, kan du eksportere igjen. Da får du stort eksportvolum på kort tid. Nå har jeg gitt det flere forsøk i andre byer. Hver gang jeg starter med export av olje så så sliter jeg med å ha høy profitt, oljelagrene fylles såvidt opp selvom jeg har mange av de som pumper opp olje, også på lokasjonen der det er mest olje. Ender opp med at jeg tjener mer på plastikk etter har jeg har unlocka resirkulasjon senteret. Export av "raw ore" og kull har jeg ikke hatt noe problem med, da fylles trade depot så fort og ofte at jeg blir millionær på kort tid. Er det bare meg eller er dette en bug i spillet som forhindrer meg å gjøre stor profit på olje? Endret 18. mars 2013 av Iceman22 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Det kommer an på trafikk i byene (den som sender og den som mottar) Om du følger med på region view, så kjører en fyr fra mottaker byen og henter pengene Nei, selv om den har kommet og dratt, og du har fått meldingen om at pengene er sendt, har det tatt flere timer før den andre byen mottok de, det er serverene som er skit, hadde det fungert som det skal hadde det funket som du sier at det skal ta så lang tid å sync'e noe så lite er helt ****s utrolig Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 problemer jeg har hatt idag med elektronikk prsjektet mitt... Maaaasse prossesorer, men får ikke laget noe tver.. ? ser ikke noen tv fabrikker her jeg? prosessorer er heller ikke det eneste du trenger for å lage de, er vel plastikk + prosessorer eller alloys+prosessorer. 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Blæh, Arcology'en min har forsvunnet. Kostet meg en million simoleons, men hadde ikke sendt noen ressurser til den ennå. Tror jeg venter med great works en stund til de har bugfikset dem. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Blæh, Arcology'en min har forsvunnet. Kostet meg en million simoleons, men hadde ikke sendt noen ressurser til den ennå. Tror jeg venter med great works en stund til de har bugfikset dem. Arcology er en killer. Bokstavelig talt. Alt går i stampe når man bygger den. Forresten, i dag skal vi få et gratis spill fra EA. Tipper vi kan velge mellom Crysis 1 og Fifa 2011. Nei seriøst, jeg skjønner ikke at EA tør. Med mindre de gir 100% tilgang på origin så kommer det til å bli generert så mye negativ PR ut av dette.. Endret 18. mars 2013 av monzilla Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Tviler sterkt på at vi får velge selv. Best case senario så får vi velge mellom 3 titler. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Bortsett fra at byene også lagres på server. Jepp... min #1 complaint for øyeblikket også. Lager en by med 40-60k folk så er det bare å gå videre. Funker ikke å fikse dem før trafikken patches. Vindhastighet kan variere mellom 5-20 mph, altså kan du generere 25-100% av potensiale til enhver tid. Vindkraft er fint til små byer hvor det blåser en del, men solkraft er som regel bedre og mer stabilt. Trafikk er ikke ett problem med godt uttenkt mass transit (i.e. busser og trikker) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Trafikk er ikke ett problem med godt uttenkt mass transit (i.e. busser og trikker) Hva legger du i godt uttenkt? Jeg legger merke til at om morgenen i en by med 150k innbyggere så er det overraskende mange barn som velger å kjøre foreldrenes bil til skolen framfor å ta skolebuss. En annen ting som er greit å ha i bakhodet er at mindre gater har vikeplikt til større. Det hjalp meg veldig å nedgradere gater som går inn på avenue. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Mye busstopp og på begge sider av gata. Har bare en gate som "går rød" midt i morgen rushen i byen som er ca 146k pop. Trafikk ut og inn av byen er også grei. (og ja, det er flere byer i regionen). Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Trafikk er ikke ett problem med godt uttenkt mass transit (i.e. busser og trikker) Kjører på med båt, tog, shuttle bus, regionalbuss og trikk og alt mulig, men trafikken går i stampe hver bidige ettermiddag... køene er så lange at de aldri forsvinner og går nå ut av kartet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå