Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Det er veldig ubalansert. For så mye som TVene henter inn kan jo man enkelt kjøpe det man trenger av andre produkter til greatworks. Hva er vits i en verdikjede når man strengt talt kun trenger siste leddet? Hvorfor bruke masse tid, energi og ressurser på å hente opp kull når man kan kjøpe det for 4500 per tonn? Hvorfor lage PCer når man kan lage TVer som er mye dyrere? osv

Ja, i grunn enig i det.

Hvordan får jeg overført resursser til great work?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prima sin. 320 sider med opplysninger, ca 1/3 er ting som er greit å vite/tenke på - resten vet vi allerede via grensesnittet i spillet..

Hvor fikk du tak i den forresten? Har litt ubesvarte spørsmål i forhold til effektivitet, hjemløse og lignende

Lenke til kommentar

Tjener som hakka møkk med tv-produksjon. Har per nå 15 millioner. Budsjettsunderskudd på 35k i timen uten noe form for problem. Oljen ser jeg ingen verdi i.

whot, hvordan? har lagrene FULLE! av prosseore og tver? fatter ikke hvordan jeg får tjent på det, har jo fly plass å hele greia, 5 trade ports som er fulle nå!

Lenke til kommentar

Trafikk irriterer meg. Det ødelegger alt i byene mine.

Det er morsomt å bygge en by helt opp til trafikkaoset tar over, også er det bare å finne seg en ny by.

Synes mye kollektivtransport burde hjelpe mer enn det gjør. Jeg har jo 4-5 bussdepot og fullt med trikkestaller og trikk over hele byen, men det står bom stille i trafikken.

Og utrykningskjøretøy er jo virkelig hjelpesløse i trafikken, de skrur på sirenene og stiller seg i KØ. Hjelpe meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trafikk irriterer meg. Det ødelegger alt i byene mine.

Det er morsomt å bygge en by helt opp til trafikkaoset tar over, også er det bare å finne seg en ny by.

Synes mye kollektivtransport burde hjelpe mer enn det gjør. Jeg har jo 4-5 bussdepot og fullt med trikkestaller og trikk over hele byen, men det står bom stille i trafikken.

Og utrykningskjøretøy er jo virkelig hjelpesløse i trafikken, de skrur på sirenene og stiller seg i KØ. Hjelpe meg.

Har merket at det bruker å løse litt opp etter en stund, etter man har fått endel flere innbyggere, faktisk

Lenke til kommentar

whot, hvordan? har lagrene FULLE! av prosseore og tver? fatter ikke hvordan jeg får tjent på det, har jo fly plass å hele greia, 5 trade ports som er fulle nå!

Du må jo velge export da :p Du bør ha to tv-produksjonsbygninger og en prosessorbyggingssak. Prosessorene velger du use locally og tvene eksporter du. Fant ut at jeg plutselig hadde shippa ut 1000 alloys til great work site. Gikk fra 16 mill til 8 mill. Begynnte å bli nervøs :p

Lenke til kommentar

Hvor fikk du tak i den forresten? Har litt ubesvarte spørsmål i forhold til effektivitet, hjemløse og lignende

Jeg fant den på Emuparadise og Tehparadox. Kvaliteten er så som så, men når det er eneste alternativet for en PDF som ikke er e-guiden så får det bli slik..

Noen store "aha!" opplevelser å dele?

Skjønner mer av hvordan strukturen er tenkt med for eksempel veier. Stop-skilt kan lage mye kluss i tette strøk, og vikeplikten overfor større veier må inkluderes i veiplanleggingen.

Ta ting veeeldig sakte. Hvis man raser igjennom byen så er sjansen stor for økonomisk rot.

Leser akkurat nå litt om synergieffekten og hvordan man bygger opp en by. Masse god lesning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...