Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://imgur.com/25L9AZ3

Hva tror dere om 15 dollar DLC? Ligger allerede in game...

Siden dette er noe en eller annen har rotet seg frem til i debuggeren håper jeg virkelig det bare er en tidlig placeholder som ikke gir noen indikasjon på tenkt pris på DLC, for hvis folk må betale $15 for en stuslig marina kan EA se langt etter millionene sine fra en god del spillere heretter, tror jeg.

Lenke til kommentar

Nå når spillet har "relativt stabile servere" og jeg antar at folk får spilt litt.. er dere fornøyde?

Jeg gledet meg skikkelig til dette spillet, men har de siste dagene sittet på gjerdet..

I tillegg til ustabiliteten, så er størrelsen på områdene det som har bekymret meg mest.. hva synes dere?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Nå når spillet har "relativt stabile servere" og jeg antar at folk får spilt litt.. er dere fornøyde?

Jeg gledet meg skikkelig til dette spillet, men har de siste dagene sittet på gjerdet..

I tillegg til ustabiliteten, så er størrelsen på områdene det som har bekymret meg mest.. hva synes dere?

Ganske fornøyd. Serverne er dønn stabile nå. Har ingen problemer med rollback eller å miste progress lenger. Bystørrelsen er ikke så plagsomt som jeg ville ha trodd, men jeg gleder meg skikkelig til større byer. Det er veldig begrensende økonomisk og ressursmessig også. Man må gjøre tøffe prioriteringer.

Det største problemet i min oppfatning er per idag bugs. Alikevel vil jeg anbefale kjøp.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Har over 80 timer nå :p

Er stor fornøyd, men velger da å tro at det blir mye bedre om en ukes tid (regner med at dem har fått oppdatert en god del bugs da.. Trafikk, Cheeta speed, deling mellom byer selv om dette er blitt mye bedre mangler det nok litt )

Bitte litt større plass hadde ikke vært dumt nei..

Og en ting til.. Veier.. Rundkjøringer og bruer over andre veier hadde vært TOPP ;)

Lenke til kommentar

Skulle de selge objekter til 15$ per stykk så er det jo bare å le og sende sinte mailer til EA. Dette er ting som burde vært i spillet uansett, eventuelt i en utvidelsespakke. Skal de på død og liv ha DLC må de hvertfall prise det i forhold til hva det koster å lage... en slik DLC sak burde ikke koste mer enn et par dollar.

Lenke til kommentar

Rart spill, han har samme inntjening pr time på 90k innbyggere som 410k innbyggere.

Det er påvist at befolkningstallet er kunstig. En høyblokk med 5600 innbyggere har "reelt sett" ca 500 agenter. Ocean Quigley har kommentert dette på twitter. Var ikke hans beslutning, og han sier rett ut at han ikke skjønner hvorfor det ble gjort slik.

Edit: 1 agent vil jo være tilsvarende 1 innbygger

Når det står at en server er full. Er det sjans i havet for at det blir ledig plass der? Eller er det slik at jeg er avhengig av at noen fjerner en region før det blir plass?

Det går på antall personer logget på, ikke på antall regioner :)

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Det er påvist at befolkningstallet er kunstig. En høyblokk med 5600 innbyggere har "reelt sett" ca 500 agenter. Ocean Quigley har kommentert dette på twitter. Var ikke hans beslutning, og han sier rett ut at han ikke skjønner hvorfor det ble gjort slik.

Edit: 1 agent vil jo være tilsvarende 1 innbygger

Det kan vel være maksimalt 100k agenter i en by etter som jeg har forstått. Men jeg trodde disse kun var der for å samle stats om trafikkbildet, hvor fornøyd folk er, kriminalitet, hvem som går på skole osv. mens skatt og tilgjengelige arbeidere ble beregnet ut i fra oppgitt innbyggertall.

Hvis det er slik at agentene er de eneste som blir tatt hensyn til i alt av regnestykker er det rimelig meningsløst å ha over 100k innbyggere.

Det går på antall personer logget på, ikke på antall regioner :)

Det var godt å høre. Har et par kompiser som spiller på en annen server som jeg gjerne skulle spilt sammen med. Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Angående dette med Store ingame. Kommer det som noe bombe for noen? Er det virkelig slik at man blir overrasket av dette? Du kan jo allerede kjøpe bysettene og superheltpakken utenom. Bysettene koster jo 80 kroner per stykke så de har jo allerede høye priser på DLC'ene sine.

Lenke til kommentar

Når de har retunet trafikken og kjører den nye algoritmen så kan du lage rundkjøringer selv som teoretisk sett burde funke, bare ved å lage en liten sirkel med vei.

tror ikke det er så enkelt. Veier er 2-veikjørt. Du må kunne ha enveiskjørte veier for å lage rundkjøringer som virker som normalt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...