Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Vi bor vel i norge og norsk lov gjelder vel? De retter salgene sine mot norske innbyggere og Origin har norsk nettbutikk og du kan ringe EA direkte her +47 21 08 17 06

EA Games ignorerer fullstendig den norske loven:

A minor furor developed over the last few days when one irate customer claimed EA support had threatened to ban his Origin account merely for requesting a refund. However, the banning "threat" only came when the customer himself threatened to have his bank stop payment on the still-pending transaction. "We will not ban players for requesting refunds," EA clarified through its Origin Twitter account.

http://arstechnica.c...simcity-buyers/

"All physical products purchased through our Origin Store come with a 14-day unconditional guarantee," the policy reads. "If you don't like it, you can return it within 14 days of its delivery for a prompt refund -- no questions asked!"

Now here's the digital version. "As a general policy, EA does not offer refunds on any products downloaded through Origin," the policy states. EA backs this up on Twitter, reporting that "in general we do not offer refunds on digital download games."

http://www.pcmag.com...,2416398,00.asp

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter meg ned foran PC'en og ser frem til litt kvalitetstid med by bygging, men får denne beskjeden slengt i trynet "Login is closed at this time. Please check back soon."

Kjenner at jeg blir ganske varm i toppen.. Det er jo ikke holdbart at noen skal bestemme når jeg skal spille et singelplayer spill!

Lenke til kommentar

Setter meg ned foran PC'en og ser frem til litt kvalitetstid med by bygging, men får denne beskjeden slengt i trynet "Login is closed at this time. Please check back soon."

Kjenner at jeg blir ganske varm i toppen.. Det er jo ikke holdbart at noen skal bestemme når jeg skal spille et singelplayer spill!

Funker for meg nå. De har tydeligvis oppdatert spillet. "Behandler stor fil".

Minner meg for øvrig på å reinstallere med engelsk språk.

Lenke til kommentar

Interessant. Når spill er så ulogiske som det SimCity er per i dag, så handler det for min del om å finne optimale løsninger utifra spillets egen logikk. Jeg har fundert litt på hva som er best selv, uten å komme opp med et bra svar.

Har du brukt griden som vises ved siden av avenyen da du bygget (som er videre enn den på vanlige gater) og bruker byggene i så fall all plassen?

Nesten all plassen, ble litt grønt i mellom selv de store blokkene. Men jeg har ikke hatt mer enn 130 tusen inbyggere så mulig det finnes enda større hus som kommer senere? Den stod jo på høyeste densitiy, men baren var fortsatt ikke helt full.

Lenke til kommentar

Nesten all plassen, ble litt grønt i mellom selv de store blokkene. Men jeg har ikke hatt mer enn 130 tusen inbyggere så mulig det finnes enda større hus som kommer senere? Den stod jo på høyeste densitiy, men baren var fortsatt ikke helt full.

Nettop ja. Det er vel antakelig på grunn av den ekstra brede avenygriden. Noen som vet hva det skyldes? Jeg har aldri fått så store bygg heller.

Lenke til kommentar

Noen som har bry til å ta en titt på byen min og gi meg litt tips? Utviklingen har stangnert helt, og turistene uteblir fullstendig.

Origin: SM411

Jeg regner med at du har en stor by, og du har andre store byer i regionen? Isåfall vil dette føre til at du får helt sinnssyk mye trafikk. Når du først har fått trafikk blir all form for velferdstjenester forhindret av trafikken. Dette er lite populært blant innbyggeren, og populariteten din daler ned under 75%. Dette gjør byen din lite attraktiv for turisme, også treg kollektiv transport vil også forhindre at turister vil besøke byen din. Vi får bare vente til at Maxis kommer med en patch som skal fikse pathfinding på biler og transport. Slik at vi unngår flaskehalsproblemet.
Lenke til kommentar

Jeg fikk over 200k innbyggere. Jeg har hele tiden sørget for høy velstand da det gir mye penger i kassa. Da bukker jeg sjeldent over 110k. Men fattighus rommer langt flere folk, og det skulle mye til før jeg hadde godt over 200k innbyggere. Dette funker bare om du har fattige innbyggere.

Edit:

Når det ikke er plass til å bygge større hus, vil det stå at du det er for trangt til å bygge større bygg. Jeg har aldri fått større bygg enn de vanlige skyskraperne.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Noob spørsmål fra en som har spilti 3 timer alene :)

• Hvordan får jeg joina en annen region? De titals jeg har klikka meg inn på ser ut til å være fulle... er det mulig å filtrere til de som har plass til en stakkar til? :)
  • '
  • Noen som evt vil invitere meg? "FalconNor"

Endret av Falcon1975
Lenke til kommentar

Why not? Per i dag har jeg mer spillglede med CitiesXL enn med SimCity. Hadde Cities bare hatt multicore-support, så hadde ikke SimCity vært i nærheten imo.

Smaken er som baken, alle har en.

CitiesXL er i min oppfatning sjeleløst, sjarmløst, og totalt uten gameplay av noe slag. Men for all del, kos deg med det. Det jeg ikke skjønner er hvorfor du til stadighet henger i denne tråden bare for å spre uglede om et spill du ikke spiller? Det hadde jeg virkelig ikke giddi ;)

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg få kjøpt spillet til en billig penge? :)

Jeg kjøpte Limited Edition på greenmangaming.com i går natt for så vidt over 300 kroner. En kompis på jobb fant det ned til 250 kroner på g2play.net , men ligger mye høyere der nå. Anser også greenmangaming for trygt. 300 er ivhertfall mye bedre enn 499.

EDIT: ser ut som rabattkoden man får opp ikke virker lenger, mister da 20% avslag. 51,66 euro akkurat nå = 389,22 kroner. fortsatt billigere enn origin

Endret av NinjaVal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hvor lang avstand er maks for at simmene skal bruke en butikk ? Jeg ser ofte at to bygg ved siden av hverandre er helt motsatt, den ene er storfornøyd med handlemulighetene og det andre bygget er misfornøyd, begge av samme klasse

Lenke til kommentar

Hvor lang avstand er maks for at simmene skal bruke en butikk ? Jeg ser ofte at to bygg ved siden av hverandre er helt motsatt, den ene er storfornøyd med handlemulighetene og det andre bygget er misfornøyd, begge av samme klasse

Er ingen maksimalavstand, de kan krysse "hele" kartet, til og med regionen. Nå er systemet bugget, så jeg ville uansett ikke lagt for mye i de innbyggerkommentarene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Er ingen maksimalavstand, de kan krysse "hele" kartet, til og med regionen. Nå er systemet bugget, så jeg ville uansett ikke lagt for mye i de innbyggerkommentarene.

Er det noen konkrete tilbakemeldinger på akkurat dette med kommentarene ? for dette er jo noe som tilsynelatende skal påvirke lykken deres.

En annen ting, hvor nært hverandre bygger dere boliger ? trekker dere bare residential zones ut eller har dere mellomrom ?

http://forum.ea.com/...9.page#27600325

Innlegget på EA sine sider får meg til å prøve nye strategier for byene mine.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Totalt antall varer.

Er det varer kommersielle butikker selger, eller inkluderer det også industri ?

Lenke til kommentar

Hvilke bygg prater dere om?

Om du har lagt aveny, så har du sikkert lagt merke til at hjelpelinjene er bredere enn på vanlige gater. Jeg lurer på hva dette kommer av, da jeg bare har fått plass til overs, når jeg har benyttet meg av denne. Det virker mer optimalt å bruke hjelpelinjene på vanlig vei, men disse har man jo ikke tilgjengelig når man legger aveny og altså må man bare prøve seg fram.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...