MrLee Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Å plante trær (helt til venstre på middle wealth Nature under parker) skal visst også gjøre susen. Men sakte. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 /ME fail at basic skills Høyre ja... Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Da regner jeg med at det tar veldig lang tid, for vannpumpa gikk heller ikke kjapt. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Ingen vet når det kommer til Mac, bare at det kommer en gang. Er det bekreftet at det kommer til PS3 i det hele tatt? (Og hvorfor spille SimCity på PS3?) Sånt det der, får gå for Mac versjon når det dukker opp. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Sånt det der, får gå for Mac versjon når det dukker opp. Du kan kjøpe Windows-versjon nå, så får du tilgang på Mac-versjon når den kommer. Just saying. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 Du kan kjøpe Windows-versjon nå, så får du tilgang på Mac-versjon når den kommer. Just saying. Det er det ingen som har bekreftet Lenke til kommentar
NinjaVal Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 oh lord, plutselig bestemte alle husene for å oppgradere seg til blokker og skyskrapere, forholdene lå godt til rette Men infrastrukturen var ikke klar i det hele tatt for en befolkningsvekst fra 80K til 220K så fort, hahahaha, hele byen min tryna skikkelig. Prøver og reparere. Det virker på meg som at hvis man først har fått traffikk problemer, så er det en ond sirkel og det bare baller på seg. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 "The rage players have expressed over the always-online requirement, important as it is, fogs the far more serious fact that many of the systems that underlie the game are broken" Dette mener jeg er et viktig poeng. Folk som ikke har noe forhold til spillet lager så mye spetakkel at det fullstendig drukner at spillet nærmest er revet i fillebiter av bugs. Det går jo sport i å identifisere bugsene og lære seg å leve med de (tilpasse spillet til bugsene), men er det virkelig sånn det skal være? Enig i det. DRM kan jeg til nød leve med, men spillet er jo til de grader bugga at det er skummelt. Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Jeg bygde en by tilpasset den dårlige simmuleringen; siden alle skal samme stedet langde jeg en lang avenue som gikk i en slangeform over hele kartet. Ikke en eneste avkjøring eller lyskryss. Industri i enden, boliger og service tilbud i midten og handel i enden. Jeg fikk for første gang ikke en eneste kø. Trafikken gikk flytende overalt, men det endte opp med en kø gjennom halve byen min for å komme ut av byen. Motorvei-påkjørselen er jo som kjent bare to felt og den knelte fullstendig. Utrolig merkelig opplegg at de har laget det sånn. Og jeg hadde både regionale busser, flyplass, togstasjon OG ferge så det var ikke min feil ! Endret 15. mars 2013 av aagmed Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Jeg bygde en by tilpasset den dårlige simmuleringen; siden alle skal samme stedet langde jeg en lang avenue som gikk i en slangeform over hele kartet. Ikke en eneste avkjøring eller lyskryss. Industri i enden, boliger og service tilbud i midten og handel i enden. Jeg fikk for første gang ikke en eneste kø. Trafikken gikk flytende overalt, men det endte opp med en kø gjennom halve byen min for å komme ut av byen. Motorvei-påkjørselen er jo som kjent bare to felt og den knelte fullstendig. Utrolig merkelig opplegg at de har laget det sånn. Og jeg hadde både regionale busser, flyplass, togstasjon OG ferge så det var ikke min feil ! Genial idé. Blir det problemer med kloakk, politibiler, sykebiler og brannbiler etterhvert? Pass på at du har balanse i arbeidsmarkedet hele veien, slik at du ikke får commuters inn eller ut. På min by har 6000 commuters som "låst seg" inn fra ene nabobyen. Noe som fører til ekstrem kø inn på motorveien, sammen med 14.000 shoppers som også har låst seg. Tallene endrer seg ikke uansett hva, Jeg kuttet til og med alle forbindelser til andre byer i ukevis, inkludert motorvei, ferge og tog. Samtidig går like mange av mine egne innbyggere arbeidsledige - kjempeproblem, som virka umulig å løse, så jeg slutta å spille. Endret 15. mars 2013 av Aiven Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hvordan får jeg blitt med i regioner hvor det er andre spillere? Finner bare online regioner hvor alt er fult, føler det er en ekstra greie og kunne samarbeide osv. med andre byer! Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Genial idé. Blir det problemer med kloakk, politibiler, sykebiler og brannbiler etterhvert? Pass på at du har balanse i arbeidsmarkedet hele veien, slik at du ikke får commuters inn eller ut. På min by har 6000 commuters som "låst seg" inn fra ene nabobyen. Noe som fører til ekstrem kø inn på motorveien, sammen med 14.000 shoppers som også har låst seg. Tallene endrer seg ikke uansett hva, Jeg kuttet til og med alle forbindelser til andre byer i ukevis, inkludert motorvei, ferge og tog. Samtidig går like mange av mine egne innbyggere arbeidsledige - kjempeproblem, som virka umulig å løse, så jeg slutta å spille. Nei, det var ikke noe problem bortsett fra i enden hvor køen ut til motorveien bygde seg opp. Var et par hus som var i enden ved avkjørselen til motorveien som brant ned fordi brannbilene måtte stå i "ut av byen køen"... Noen i regionen hadde bygget den archeology wondern rett ved siden av tomta mi så det var unngålig at ikke folk derfra strømmet inn. Ironisk nok så var det aldri kø innover i byen min, bare ut. Med andre ord proppen var motorvei av og påkjørsel, når de først kom inn på min grense ble det aldri kø uansett. Jeg tror at hvis man gjør akkurat det jeg gjorde på en ny server uten andre byer som kan sende communters, så vil man ha den mest velfungerende byen det er mulig å lage på dette tidspunktet. Ikke akkurat kreativt, realistisk eller pent, men utvilsomt best tilpasset simmuleringen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 4/10 i Eurogamer i dag. 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Nei, det var ikke noe problem bortsett fra i enden hvor køen ut til motorveien bygde seg opp. Var et par hus som var i enden ved avkjørselen til motorveien som brant ned fordi brannbilene måtte stå i "ut av byen køen"... Noen i regionen hadde bygget den archeology wondern rett ved siden av tomta mi så det var unngålig at ikke folk derfra strømmet inn. Ironisk nok så var det aldri kø innover i byen min, bare ut. Med andre ord proppen var motorvei av og påkjørsel, når de først kom inn på min grense ble det aldri kø uansett. Jeg tror at hvis man gjør akkurat det jeg gjorde på en ny server uten andre byer som kan sende communters, så vil man ha den mest velfungerende byen det er mulig å lage på dette tidspunktet. Ikke akkurat kreativt, realistisk eller pent, men utvilsomt best tilpasset simmuleringen. Interessant. Når spill er så ulogiske som det SimCity er per i dag, så handler det for min del om å finne optimale løsninger utifra spillets egen logikk. Jeg har fundert litt på hva som er best selv, uten å komme opp med et bra svar. Har du brukt griden som vises ved siden av avenyen da du bygget (som er videre enn den på vanlige gater) og bruker byggene i så fall all plassen? Endret 15. mars 2013 av Aiven Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Trafikken i spillet er helt merkelig. Prøvde å lage en relativt stor by og plasserte én buss for å se hvordan de var programmert. Ser ut til at de bare velger en helt tilfeldig busstopp uten å bry seg om hvor det er flest folk. Samme gjelder med f.eks. politibiler. I stedet for å patruljere bestemte områder hver, slik at de dekker hele byen, velger de bare en tilfeldig avkjørsel i hvert kryss. En annen helt tullete ting med trafikken er at bilistene KUN bryr seg om hvilken vei som er kortest. Hvis du har en vanlig vei og en avenue og veien er full av trafikk, så vil en bil velge veien hvis det blir korteste veien til målet, selv om det tar 3x så lang tid. Skjønner ikke hvordan det skal være så vanskelig å programmere dette på en bedre måte. Har bestemt meg for å vente litt med SimCity. Nå som SC2 HOTS er ute, venter jeg nok en måned før jeg prøver meg på SimCity igjen. Helt umulig når spillet virkelig ikke fungerer som det skal. Spillet har potensial til å bli fantastisk (og jeg elsker grafikken og alle de morsomme smådetaljene), men vi må tydeligvis vente på et par patcher før den tid. Endret 15. mars 2013 av moby_duck Lenke til kommentar
per17 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 SLUTTT Å KLAGE OVER SPILLET! Alltid online er bra og kommet for å bli, håper vi får mikrotransaksjoner også. Kanskje simcity-premium, som gir oss større byer og sånt? Det betaler jeg gjerne for!! 1 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Det er det ingen som har bekreftet Det har blitt bekreftet. But Origin for Mac will offer additional value to gamers who play on both PC and Mac devices: dual-platform play for select EA titles. With dual-platform play, gamers will buy a game once and be able to download it for both PC and Mac (if the game is available for both platforms). After purchasing the game via Origin on one platform, as soon as a player logs into their other device, the game will appear ready for download in the Origin "My Games" tab. Kilde. Til dere som har Mac: å installere Windows (lovlig eller ulovlig) på Mac-en er gjort på mindre enn en time, og er utrolig enkelt. Endret 15. mars 2013 av Coffey Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hvordan får jeg blitt med i regioner hvor det er andre spillere? Finner bare online regioner hvor alt er fult, føler det er en ekstra greie og kunne samarbeide osv. med andre byer! Jeg kan invitere deg til min nytt oppsatt region.Hva er ditt nick på origin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå