Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan ser balansen din ut? Jeg får ikke til å gå i null med gruveby som produserer en viss mengde

 

Øhhh... den går cirka 10k i underskudd i timen, men tjener rundt 2 millioner om dagen på eksport :D Jeg syntes at jeg måtte gi stakkarne helsetjenester osv. de drukner i forurensning pga. smelteverkene (3 stykk med totalt 12 alloy furnaces) og alle gruvene (6 stykk fullt utbygd). Trenger en del arbeidere til hele opplegget.

 

300 tonn alloy? teh monehys !

 

Hehe, jau :D Pluss en del inntekter fra å eksportere ekstra kull og malm. Nesten to millioner om dagen :)

Lenke til kommentar

Øhhh... den går cirka 10k i underskudd i timen, men tjener rundt 2 millioner om dagen på eksport :D Jeg syntes at jeg måtte gi stakkarne helsetjenester osv. de drukner i forurensning pga. smelteverkene (3 stykk med totalt 12 alloy furnaces) og alle gruvene (6 stykk fullt utbygd). Trenger en del arbeidere til hele opplegget.

 

 

 

Hehe, jau :D Pluss en del inntekter fra å eksportere ekstra kull og malm. Nesten to millioner om dagen :)

 

Jeg har to alloy-fabrikker i TV-byen min. Importerer kull og malm og plastikk. Har to prosessorfabrikker og 3 TV-fabrikker. Drar inn gode 4 millioner om dagen. Har to universitet i byen, atomkraftverk med forsket reaktor, sykehus, stor brannstasjon med helikopter, stor politistasjon osv. Slår jeg av byspesialisering taper jeg fortsatt 10k. Målet mitt er at jeg går i 0 dersom jeg slår av alle fabrikkene mine.

Lenke til kommentar

Hvordan ser balansen din ut? Jeg får ikke til å gå i null med gruveby som produserer en viss mengde

Øhhh... den går cirka 10k i underskudd i timen, men tjener rundt 2 millioner om dagen på eksport :D Jeg syntes at jeg måtte gi stakkarne helsetjenester osv. de drukner i forurensning pga. smelteverkene (3 stykk med totalt 12 alloy furnaces) og alle gruvene (6 stykk fullt utbygd). Trenger en del arbeidere til hele opplegget.

 

 

 

Hehe, jau :D Pluss en del inntekter fra å eksportere ekstra kull og malm. Nesten to millioner om dagen :)

 

har prøvd meg på kullby og malmby, men hatt samme problemet selv. Jeg får fortjeneste totalt pga eksport, men jeg har rundt minus 10k i underskudd i byen. Liker ikke å ha de røde tallene der.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Jeg har to alloy-fabrikker i TV-byen min. Importerer kull og malm og plastikk. Har to prosessorfabrikker og 3 TV-fabrikker. Drar inn gode 4 millioner om dagen. Har to universitet i byen, atomkraftverk med forsket reaktor, sykehus, stor brannstasjon med helikopter, stor politistasjon osv. Slår jeg av byspesialisering taper jeg fortsatt 10k. Målet mitt er at jeg går i 0 dersom jeg slår av alle fabrikkene mine.

 

Nice. Tror nok det er uungåelig når man balanserer services og jobber mot spesialisering og så slår dem av. Bare strøm alene for alle kraftverkene koster meg nesten 3000 i timen. Bruker bare vindmøller for å prøve å holde forurensning nede :p

 

Forsvinner forurensning etterhvert når kildene forsvinner?

 

har prøvd meg på kullby og malmby, men hatt samme problemet selv. Jeg får fortjeneste totalt pga eksport, men jeg har rundt minus 10k i underskudd i byen. Liker ikke å ha de røde tallene der.

 

Er ikke noe vits i å prøve å bygge en vanlig by rundt tror jeg hvis du forurenser så mye som jeg gjør hvertfall :p Og vinden blåser bare i retning av byen. Kunne ikke plassere gruvene noe annerledes.

Lenke til kommentar

har prøvd meg på kullby og malmby, men hatt samme problemet selv. Jeg får fortjeneste totalt pga eksport, men jeg har rundt minus 10k i underskudd i byen. Liker ikke å ha de røde tallene der.

 

Enig. Har laget en del forskjellige varianter av oljebyer, blant annet noen der jeg eksporterer mye og tjener veldig mye penger, men går med store underskudd. Favorittbyen min var den som hadde to brønner og et rafinneri. 30k innbyggere, high tech industri og et overskudd per time på 3-5000. Men den byen ble ødelagt av maxis. Idiotene.

 

Nice. Tror nok det er uungåelig når man balanserer services og jobber mot spesialisering og så slår dem av. Bare strøm alene for alle kraftverkene koster meg nesten 3000 i timen. Bruker bare vindmøller for å prøve å holde forurensning nede :p

 

Forsvinner forurensning etterhvert når kildene forsvinner?

 

 

Ja, på sikt. Men det kan ta noen dager. Plant trær. De dør fort, men suger forurensingen opp av bakken og gjør den til luftforurensing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, på sikt. Men det kan ta noen dager. Plant trær. De dør fort, men suger forurensingen opp av bakken og gjør den til luftforurensing.

 

Om det bare tar noen dager så gjør ikke det meg noe ;) Tror jeg skal gjøre om byen til turistby etterhvert. Egner seg dårlig til industri pga. beliggenhet og vindretning, men det var eneste måte å ta opp ressurser.

Lenke til kommentar

Raskt spørsmål , Når man bygger vanlig boligområde kommer det en grønn tynn linje bak de tykke grønne du plasserer langs veien, Vil de si at de boligene som bygges der kan og har mulighet for og bli større ( altså helt ut til den bakerste linjen ?)

 

Jeg har fått opp eindomsverdien til maks flere steder men sliter med lite inbyggere enda, virker som de ikke får bygget ut ellernoe , nokså greit mellomrom mellom veiene er det og :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...