Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Det er vel ikke helt riktig. Systemet deres er jo effektivt. Tenk deg selv, om alle kunne sovet i nærmeste tilgjengelige hus, så ville jo folk i snitt kommet seg mye fortere hjem, dersom det var det eneste poenget. Folk bor jo veldig ofte langt unna jobben, så om alle kunne bytte hus på kryss og tvers av byen, ville nesten alle fått kortere reisevei. Det er vel antakelig grunnen til at de har valgt å gjøre det slik. Simmene får mindre reisevei, noe som gir mindre trafikk.

 

Nei, det er jo det som er greia. Det blir MERE trafikk med denne metoden ettersom på samme tidspunkt så hopper alle ut fra jobbene sine og skal "hjem", og det som da skjer er at ALLE finner ut at de skal til det nærmeste huset. Det er ikke før noen når frem til det huset og flytter inn at de simmene som nå forlater jobbene kjører til nabo huset. Ergo drar ALLE simmene i spillet mot samme hus, og samme strektning og bruker samme veien, noe som jo da selvfølgelig skaper trafikkproblemer.

 

Hadde alle simmene hatt sitt eget hus, og sin faste jobb, så hadde det blitt mye bedre fordelt utover veiene i spillet.

 

Jeg tror enkelte har fått forståelsen av at alle simmene drar til nærmeste hus, for så å dra videre når det blir fullt. Det stemmer ikke, dersom det de viste på Glassbox-presentasjonen fortsatt er i spillet. Da er det en "usynlig agent" på et gitt tidspunkt som drar ut fra alle husene for å hente hjem folk. Når de finner folk, så sendes de tilbake til huset agenten kom fra.

 

Jeg liker ikke nomadesimmene jeg heller, men la oss nå i alle fall kritisere systemet på rett grunnlag.

 

Vell dette har isåfall blitt dratt ut av spillet, og det kan du lett forsøke selv inne i spillet.

 

Lag et strøk med jobber, dra så ut to forskjellige veier ut fra dette strøket.

Den ene veien inneholder kun 1 hus, men er mye nærmere det andre strøket som inneholder 1000.

 

Når klokken da er "jobb ferdig" så vil du få se at ALLE simmene fra jobbene drar mot det nærmeste 1'e huset, og det ender opp i et endeløst kaos. Og det er ikke før det huset blir opptatt at de som nå drar ut fra jobben starter å kjøre den andre veien. På dette tidspunkt har du flere hundre simmer som står fast på den ene single veien som ledet til det ene single huset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aiven: Hvis alle hadde eierskap til spesifikke hus så ville du ikke hatt like mange situasjoner der køen holdes igjen i helt fremst i gata fordi folk skal av veien konstant. Du ville sannsynligvis hatt flere situasjoner hvor de fremst i køen ikke skulle stoppe helt i starten av gata og heller sust ned til enden, midten o.s.v, og dermed skapt bedre flyt bak seg?

 

Dessverre er det ikke slik spillet oppfører seg.

riktignok en lavtrafikksituasjon, men om alle hadde eierskap til spesifikke hus/jobber, hvor stor er sannsynligheten for at køen er så ordentlig som dette? http://www.youtube.com/watch?v=YjmSolWaAjU

 

De har vist/snakket om mye som viser seg å ikke stemme, så på dette tidspunktet stoler jeg ikke ett fnugg på maxis/ea. Serverside "simulations" anyone?

 

dup: tips sett opp Bussholdeplasser i par, en på hver side av veien så nær hverandre som du klarer å få dem.

 

Sitter med 2 shuttle bus depots, ett streetcar depot og har så og si ingen trafikk i min 150k by.

 

Jeg skriver ikke at alle har hvert sitt hjem, det vet jeg at de ikke har.

 

Dersom en usynlig agent drar ut fra hvert av de husene der og treffer samme arbeidsplass (eller to ved siden av hverandre) inni byen, så vil køen se slik ut andre veien. Det vil den også dersom alle drar til samme hus som de kom fra den morgenen (sett at Maxis kun bruker usynlige agenter til nærmeste arbeidsplass om morgenen, samme hus om kvelden).

 

Trafikkbildet blir komplisert av at endel biler later til å loke rundt helt tilfeldig. Skal ikke si at jeg har rett på dette, men baserer meg bare på demovideoen fra Maxis AI system. De kan jo ha endret systemet mellom demoen og release.

 

 

Vell dette har isåfall blitt dratt ut av spillet, og det kan du lett forsøke selv inne i spillet.

Lag et strøk med jobber, dra så ut to forskjellige veier ut fra dette strøket.

Den ene veien inneholder kun 1 hus, men er mye nærmere det andre strøket som inneholder 1000.

Når klokken da er "jobb ferdig" så vil du få se at ALLE simmene fra jobbene drar mot det nærmeste 1'e huset, og det ender opp i et endeløst kaos. Og det er ikke før det huset blir opptatt at de som nå drar ut fra jobben starter å kjøre den andre veien. På dette tidspunkt har du flere hundre simmer som står fast på den ene single veien som ledet til det ene single huset.

 

Om dette skjer, så stemmer ikke min (og Glassbox-demoens) forklaring :)

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Nåværende system betyr at alle simmene reiser til nærmeste jobb, og så til nærmeste hus etter jobb. Hvis dette nærmeste stedet da er felles for mange, så ender du opp med at alle disse vil til nøyaktig samme sted på samme tid. Sikkert effektivt regnemessig, men aldeles ikke effektivt for trafikken, og minst av alt realistisk. Resultatet er ti ganger verre enn rushtiden i den virkelige verden, hvor folk i det minste sprer seg mer ut.

 

Masse bolighus rundt omkring? Hvem bryr seg, vi skal alle på visning samme sted – hver dag.

 

De snakket om dybde i simuleringen og at man kan følge simmene rundt. Det er ikke rare dybden når de oppfører seg sånn, og man føler seg ikke akkurat knyttet til dem når deres eksistens (denne simmen med dette navnet, som ser slik ut) opphører i det de entrer jobb eller hjem, og de blir generert på nytt hver gang de går ut.

Lenke til kommentar

Med denne noe enkle SIMuleringen i bunn så må det da være fordelaktig og ikke zone egene felt for commerce men å blande disse med residental. Jeg har en by jeg gjorde dette, hvert kvartal med ca 50% com og 50% res. Virker som at jeg har mindre trafikkrøll her enn i andre byer. Det kan jo muligens komme av at dette ikke er noen optimal løsning slik at man ikke når like mange mennesker og derfor mindre trafikk også men har ikke sjekket befolkningstallene.

Lenke til kommentar

Thoto79, jeg har også prøvd det samme selv, men unasett blir man skuffet over at etter alle disse årene så forventet man dette systemet skulle bare WOW! spillet er jo veldig moro, jeg liker det godt selv med alle disse feilene. men når de har sakt at dette skulle bil en av de beste simuleringspillene noen gang og gode prestansjoner av motoren... får man en følese av at man har blitt lurt rett og slett.

 

kan da huske at simmene i simcity 4 hadde en bestemt hus og jobb.

 

jeg elsker simcity, vil bare at de skal lykkes! det hadde vært det beste hvis EA / maxis hadde sakt vi trenger mer tid til å gjøre dette spillet bra nok til lansering... men vi får bare håpe må at de kan gi oss en bedre forklaring snart og fikser opp dette her fort :)

 

de kunne jo har lært av rockstar games eller blizzard (starcraft )! det er kanskje det enste spill selskap som jeg har tilit til, fordi jeg vet at de kan levere.

Endret av Wooteman
Lenke til kommentar

Med denne noe enkle SIMuleringen i bunn så må det da være fordelaktig og ikke zone egene felt for commerce men å blande disse med residental. Jeg har en by jeg gjorde dette, hvert kvartal med ca 50% com og 50% res. Virker som at jeg har mindre trafikkrøll her enn i andre byer. Det kan jo muligens komme av at dette ikke er noen optimal løsning slik at man ikke når like mange mennesker og derfor mindre trafikk også men har ikke sjekket befolkningstallene.

 

50/50 er iallfall ikke nødvendig. Det kan funke så lenge du spiller uten andre byer i regionen, men straks du har det vil du få pendlere fra andre byer fordi du har altfor mange jobber i commercial enn du kan fylle selv, og da får du masse ekstra og unødvendig trafikk der. Ideelt sett bygger du akkurat så mye commercial du trenger, og samme for industrial; ikke mer, men heller ikke mindre. Avvik fra denne balansen fører til pendlere enten ut eller inn = ekstra trafikk. Det betyr også at andre spillere i regionen må balansere på samme måte, hvis man ønsker å unngå slik pendling (det kan jo hende man vil ha den), ellers kommer de bare til å ødelegge for deg.

 

Sjekk befolkningsstatistikken og balanser antall jobber med antall arbeidere. Ha nok commercial til at alle shoppere er førnøyde, men ikke så mye at du får mange usolgte varer. Så blir alle fornøyd, og du unngår overdreven regional trafikk.

Lenke til kommentar

50/50 er iallfall ikke nødvendig. Det kan funke så lenge du spiller uten andre byer i regionen, men straks du har det vil du få pendlere fra andre byer fordi du har altfor mange jobber i commercial enn du kan fylle selv, og da får du masse ekstra og unødvendig trafikk der. Ideelt sett bygger du akkurat så mye commercial du trenger, og samme for industrial; ikke mer, men heller ikke mindre. Avvik fra denne balansen fører til pendlere enten ut eller inn = ekstra trafikk. Det betyr også at andre spillere i regionen må balansere på samme måte, hvis man ønsker å unngå slik pendling (det kan jo hende man vil ha den), ellers kommer de bare til å ødelegge for deg.

 

Sjekk befolkningsstatistikken og balanser antall jobber med antall arbeidere. Ha nok commercial til at alle shoppere er førnøyde, men ikke så mye at du får mange usolgte varer. Så blir alle fornøyd, og du unngår overdreven regional trafikk.

 

Riktig, men tror jeg forklarte dårlig fordi tenkte mer på dette at man samler res og com i samme kvartaler slik at man har de inntil hverandre uten å da engang ha gater imellom, ikke at det nødvendigvis skulle være 50/50 com/res. Tror jeg har ca 1 langside med com og 3 sider med res i snitt i kvartalene.

Lenke til kommentar

Bare boliger i hele byen, men det er visst mange steder å shoppe.

 

 

UseiHBf.jpg

 

 

 

Haha, prøvde det der selv. Funka som bare juling, og jeg fikk også stadig den samme beskjeden som i bildet, til tross for et totalt fravær av butikker. Dessuten: (nesten) ingen jobber = (nesten) ingen trafikk.

 

Etter en stund begynte derimot kriminaliteten å bygge seg opp, til tross for at folk var plenty lykkelige (de klagde riktignok noe over mangel på skoler). Jeg vet ikke om det virkelig var mangel på utdanning som forårsaket dette (meget mulig), eller en bug. Jeg ordna med noe utdanning, og vi får se om kriminaliteten går ned. Kommentarer fra Reddit tyder på at dette muligens ikke vil skje.

 

Riktig, men tror jeg forklarte dårlig fordi tenkte mer på dette at man samler res og com i samme kvartaler slik at man har de inntil hverandre uten å da engang ha gater imellom, ikke at det nødvendigvis skulle være 50/50 com/res. Tror jeg har ca 1 langside med com og 3 sider med res i snitt i kvartalene.

 

Akkurat. Det ville vel bety at simmene ikke kjører dit, og ikke engang krysser gaten, ergo ingen trafikk. Jeg har lurt fælt på hva Guillaume mente med følgende:

 

Do a search for Horizontal Mixed Use and Neighborhood Commercial, those are the two types of mixed use zoning the game supports.

 

At plasseringen er smartere er nå så, men hva det betyr at spillet støtter disse, mon tro?

Lenke til kommentar

Haha, prøvde det der selv. Funka som bare juling, og jeg fikk også stadig den samme beskjeden som i bildet, til tross for et totalt fravær av butikker. Dessuten: (nesten) ingen jobber = (nesten) ingen trafikk.

 

Etter en stund begynte derimot kriminaliteten å bygge seg opp, til tross for at folk var plenty lykkelige (de klagde riktignok noe over mangel på skoler). Jeg vet ikke om det virkelig var mangel på utdanning som forårsaket dette (meget mulig), eller en bug. Jeg ordna med noe utdanning, og vi får se om kriminaliteten går ned. Kommentarer fra Reddit tyder på at dette muligens ikke vil skje.

 

Fra reddit:

 

Hold on... If no crimes are ever committed, how are they criminals?

What are your detectives basing their arrests on? Minority Report? Racial Profiling? Planted Evidence?

JUSTICE FOR PYONYANG!

 

Jeg lo :D

 

 

Lurer på om jeg skal lage en slik by kalt "Nav City".

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...