Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

En dum holdning. Hvis du virkelig vil demonstrere, så spiller du ikke spillet i det heletatt. Piratkopierer du, så er du bare med på å validere deres holdninger til DRM.

 

Jeg tenkte om han skulle ha det uansett, noe det virket som i siste posten der. Om man er i tvil om å prøve spillet i sin helhet så anbefaler selvfølgelig å ligge langt unna helt til ting er ryddet opp da det er MYE å ta tak i. Man ekke mye kresen om man syntes dette her er helt ålreit, må burde kunne kreve endel mer enn dette som vi har blitt servert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette kan umulig være noen stor nyhet. Du kan jo tenke deg hvordan trafikken ville sett ut med noen hundre tusen simmer / agenter...

 

Alternativet ville jo vært å ha en max population på 25000, men, ville blitt like mye bitching over det.

 

Når det er sagt, de trenger å patche spillet. Masse tull som må fikses, spesielt om liksom-simmene påvirker RCI demand, men det kan de umulig gjøre? Skulle jo tro dette var knyttet til faktiske agenter.

 

Edit: Spillet er imidlertid overhypet. Dette hadde vært en ikke-sak om Maxis / EA hadde fortalt om baksiden av medaljen. Jeg kan fortelle at hele befolkningen i SC4 er "juks"...

 

Nei, alternativet er jo at simmene klarer å bruke veiene for hva det er. Hvis de hadde tatt andre ruter basert på hvor "stresset" veien er, så ville jo byen ha tålt utallige flere simmer. Men slik det er nå så skjønner jeg hvorfor de har cappet simmene på rundt 15k. Spillet bryter jo sammen allerede der.

Lenke til kommentar

Når ting bedrer seg vil det nok reflekteres i denne tråden, får man tro.

 

For øvrig; er det noen som vet om problemene med samhandling inne i regionene er begrenset til hver og en server? Det virker som om handel og pendling funker hos noen, hvilket burde tyde på at det i realiteten funker.

 

Det er en herlig mix av bugs, brukerfeil og serverproblematikk. Så svaret ditt er helt sikkert: Ja :)

Lenke til kommentar

Må le når jeg leser den posten.

 

Hvem har skylden egentlig? EA eller Maxis?

 

95% av uttalelsene rundt spillet kommer jo fra Maxis, så om de står bak er ikke særlig relevant. De er med på leken. Og hun der Lucy, Stone Liberande eller hva pokker han heter og han der Kip eller hva de heter, de kan bare ta seg en bolle. "Vi forutså ikke hvor mye gøy folk ville ha det med spillet" sier så mye om ledelsen i Maxis.

 

Men gamingcommunityen kjører på med høy fane mot Maxis og EA nå. Vil vi se en informasjonsboikott fra spillsidene i forhold til EA før EA/Maxis redgjør for disse funnene? Neppe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som enda ikke har fått med seg scamen, så var det Press Fire`s sin tur og rapportere tilbake om det samme nå:

 

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/6691/Knuste-EAs-SimCity-sperre

 

 

PS. Er siste jeg skal skrive i denne tråden som ikke har med in-game spillmekanikk å gjøre, skjønner at folk syntes det begynner å bli smør på flesk nå men greit å sørge for at alle får det med seg så de ikke går i samme fella som oss.

Lenke til kommentar

Ja vel. Nå begynner jeg å bli lei!!! Har brukt en uke på å bygge en hel region med en venn. Har utvunnet alt av metall og legeringer og int flyplass står endelig ferdig, men hva skjer da... da klikker EA serveren og jeg kan ikke lenger laste inn byene mine. Får opp rollback eller forlat by alternativ. Ingen av de funker. Visstnok kjent feil som de forsøker å fikse, men ja... Nå er det kommet ditt at jeg har helt mistet lysten på å spille dette spillet på en stund i frykt for å miste flere dagers bygging. Takk EA!

Lenke til kommentar

Ja vel. Nå begynner jeg å bli lei!!! Har brukt en uke på å bygge en hel region med en venn. Har utvunnet alt av metall og legeringer og int flyplass står endelig ferdig, men hva skjer da... da klikker EA serveren og jeg kan ikke lenger laste inn byene mine. Får opp rollback eller forlat by alternativ. Ingen av de funker. Visstnok kjent feil som de forsøker å fikse, men ja... Nå er det kommet ditt at jeg har helt mistet lysten på å spille dette spillet på en stund i frykt for å miste flere dagers bygging. Takk EA!

 

Sånne øyeblikk er spilldrepende..

Lenke til kommentar

For de som enda ikke har fått med seg scamen, så var det Press Fire`s sin tur og rapportere tilbake om det samme nå:

 

http://www.pressfire...-SimCity-sperre

 

 

PS. Er siste jeg skal skrive i denne tråden som ikke har med in-game spillmekanikk å gjøre, skjønner at folk syntes det begynner å bli smør på flesk nå men greit å sørge for at alle får det med seg så de ikke går i samme fella som oss.

 

Vært artig om noen hadde tatt på seg jobben å samle slike artikler i ett innlegg for en enkel oversikt.

Lenke til kommentar

En dum holdning. Hvis du virkelig vil demonstrere, så spiller du ikke spillet i det heletatt. Piratkopierer du, så er du bare med på å validere deres holdninger til DRM.

 

Hva hvis man ønsker å demonstrere men samtidig spille spillet? Protesterer man mot DRM og ikke spiller noe som har elementer av dette, så tror jeg det kan bli et kjipt tiår. Jeg har ikke tenkt å være en "martyr"

Lenke til kommentar

Nei, alternativet er jo at simmene klarer å bruke veiene for hva det er. Hvis de hadde tatt andre ruter basert på hvor "stresset" veien er, så ville jo byen ha tålt utallige flere simmer. Men slik det er nå så skjønner jeg hvorfor de har cappet simmene på rundt 15k. Spillet bryter jo sammen allerede der.

 

Det er vel ikke helt riktig. Systemet deres er jo effektivt. Tenk deg selv, om alle kunne sovet i nærmeste tilgjengelige hus, så ville jo folk i snitt kommet seg mye fortere hjem, dersom det var det eneste poenget. Folk bor jo veldig ofte langt unna jobben, så om alle kunne bytte hus på kryss og tvers av byen, ville nesten alle fått kortere reisevei. Det er vel antakelig grunnen til at de har valgt å gjøre det slik. Simmene får mindre reisevei, noe som gir mindre trafikk.

 

Jeg tror enkelte har fått forståelsen av at alle simmene drar til nærmeste hus, for så å dra videre når det blir fullt. Det stemmer ikke, dersom det de viste på Glassbox-presentasjonen fortsatt er i spillet. Da er det en "usynlig agent" på et gitt tidspunkt som drar ut fra alle husene for å hente hjem folk. Når de finner folk, så sendes de tilbake til huset agenten kom fra.

 

Jeg liker ikke nomadesimmene jeg heller, men la oss nå i alle fall kritisere systemet på rett grunnlag.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Uff, nå har jeg også begynt å møte veggen i dette spillet. Har brukt ALTFOR mange timer, og kost meg veldig på tross av alle problemene. Men for meg er det alltid samme problem som ødelegger en by: TRAFIKK! Jeg har vel en 6-7 forholdsvis store byer, hvor alt har tilsynelatende gått smertefritt. Men det kommer alltid til et punkt der trafikken stopper omtrent helt opp. Og det får katastrofale konsekvenser for absolutt alt i spillet. Folk kommer seg ikke på jobb->industri får ikke ansatte, folk får ikke shoppet->de blir sure->butikker går konk, studenter kommer ikke frem->kids kommer ikke på skole, folk klager, søppelbilene får ikke hentet søppel...etc.

 

Men det verste er kanskje trading, ingenting kommer frem i tide. Hadde en industriby med veldig mange bygninger som er avhengig av hverandre, hele kjeden fra kull/ore/olje frem til tv-er som jeg eksporterer. Dette har gått helt fint, hadde ca 2 mill pr måned i inntekter. Men så kommer det til et punkt der trafikken kommer i en deadlock, og da raser korthuset fullstendig sammen! Har forsøkt med alt mulig av oppbygning av veinettet, men er alltid det samme som skjer..For meg har spillet blitt en kamp for å håndtere trafikken.. :hm:

Endret av dup
Lenke til kommentar

Aiven: Hvis alle hadde eierskap til spesifikke hus så ville du ikke hatt like mange situasjoner der køen holdes igjen i helt fremst i gata fordi folk skal av veien konstant. Du ville sannsynligvis hatt flere situasjoner hvor de fremst i køen ikke skulle stoppe helt i starten av gata og heller sust ned til enden, midten o.s.v, og dermed skapt bedre flyt bak seg?

 

Dessverre er det ikke slik spillet oppfører seg.

riktignok en lavtrafikksituasjon, men om alle hadde eierskap til spesifikke hus/jobber, hvor stor er sannsynligheten for at køen er så ordentlig som dette?

 

De har vist/snakket om mye som viser seg å ikke stemme, så på dette tidspunktet stoler jeg ikke ett fnugg på maxis/ea. Serverside "simulations" anyone?

 

dup: tips sett opp Bussholdeplasser i par, en på hver side av veien så nær hverandre som du klarer å få dem.

 

Sitter med 2 shuttle bus depots, ett streetcar depot og har så og si ingen trafikk i min 150k by.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg tror enkelte har fått forståelsen av at alle simmene drar til nærmeste hus, for så å dra videre når det blir fullt. Det stemmer ikke, dersom det de viste på glassbox fortsatt er i spillet. Da er det en "usynlig agent" på et gitt tidspunkt som drar ut fra alle husene for å hente hjem folk. Når de finner folk, så sendes de tilbake til huset agenten kom fra.

 

Det er ikke slik jeg har sett det ingame. En haug av biler inn på en enveiskjørt vei. Alle husene blir opptatt, og resten av bilene snur og kjører ut igjen og fortsetter letingen etter et sted å sove.

 

Edit: Vet ikke om andre har tenkt over det, men bilene kjører jo heller ikke raskt nok i forhold til hvor fort minuttene går.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt i rundt 10 timer, kansje 15, og er ikke så frelst av spillet akuratt. Det er for mye problemer, for mye bugs, for mye simple løsninger all over. Vet ikke om det har vært tidspress(antageligvis, vi prater EA) eller hva, men for å dra frem en ting jeg så nevnt over her trafikk. De tar simpleste og korteste rute, tenker ikke trafikk, befolkningen er ikke simulert som den skal og slik skal kunne simuleres på en quad-core eller høyere. De har hatt 10 år på seg siden forrige SC, og jeg ser ikke den helt store utviklingen. Ja de har tatt i bruk en del av kraften som ligger i en moderne PC, men foretrekker de eldre uansett. Det var sandbox som gjorde det for meg. Kan jeg spille sandbox med venner, sure thing, men nyeste SC setter for mange begrensninger på min sandkasse så jeg holder meg i denne som ikke har kattepiss jeg.

Lenke til kommentar

Jeg twitret nettopp til Stone Librande der jeg utfordret han om å skrive et blogginnlegg der de oppsummerer communitiens største bekymringer med spillet. De sier at de hører på communitien, men jeg tror ikke på de i ett sekund. Anbefaler andre til å gjøre det samme. De trenger ikke å svare på alle bekymringene, bare oppsummere de. Fortelle oss at de vet at vi er bekymret for det, og de annerkjener det.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...