Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Er det virkelig det? Jeg føler det er mye som er fjernet fra SimCity som var en selvfølge i SC4 og SC3000.

 

Det faktum at du har alt i ett løsninger for pipes, strøm og vei er en nedgradering i forhold til tildigere versjoner.

Ingen subway?

Størrelsen på byene er en nedgradering i forhold til tidligere versjoner.

 

Det er mindre avanserte veier enn i tidligere versjoner. Hvor er disse?

 

highway_alt_t_intersection.jpg

(Joda, de hadde vel tatt opp ett helt kvartal i SC2013 og det hadde blitt ett problem med bystørrelsen. Men det i seg selv er jo en ting som tyder på at simcity2013 slettes ikke er dypere enn SC4 eller SC3000)

 

De såkalte simuleringene er ikke sanne.Hvor stor er sannsynligheten for en trafikk-kø, i en skikkelig simulator som tildeler hver sim ett hus og en jobb, er perfekt satt opp i rekkefølge etter hvilket hus bilen skal til? Den burde være forbanna liten. Alikevel ser jeg stadig dette:

 

Og det er langt i fra ett sjeldent/udokumentert fenomen. Det foregår veldig lite skikkelig simulering i Sc2013. I alle fall så lite at det ikke hadde vært problemer å kjøre det offline, ref leaks fra insidere i maxis som sikkert er linka tusen ganger før i tråden.

 

Argumentet med at det ikke funker med større byer har vært at det ikke fungerer å simulere større byer? Joda, hvis de faktisk simulerte ting på serverene som de sa, så hadde det sikkert fungert fint. Da kunne spillet også kjørt på "dad's computer" med større regioner ;)

 

Bare det faktum at man kan miste tilkoblingen til server i lengre tid uten å merke noe negativ innvirkning tilsier at lite foregår på serverene i simuleringsforstand. Har selv sittet i allefall en time i strekk med "lost connection to server, trying to reconnect" i venstre hjørne uten at jeg merket noe hvis jeg ikke prøvde å bytte by/region.

 

Det er ikke akkurat rart at det raskt bygger seg opp kø nei.

 

Jeg savner også undergrunn for bedre trafikkflyt.

Lenke til kommentar

Whop, spillt spillet litt i dag. Eier det enda ikke, og vil ikke komme til å gjøre det heller. Fikk hoppe inn på EA kontoen til en kar jeg har spillt onlinespill sammens med de siste 10-15 årene.

 

Uansett, spillet er jo underholdende den første tiden, men entusiasmen daler kjapt og blir erstattet med irritasjon. Bittesmå byer, dårlig simulering, korker opp og i mente. Satser på at Maxis har lært noe her, og gir oss en noe dypere opplevelse neste gang :)

Lenke til kommentar

De såkalte simuleringene er ikke sanne.Hvor stor er sannsynligheten for en trafikk-kø, i en skikkelig simulator som tildeler hver sim ett hus og en jobb, er perfekt satt opp i rekkefølge etter hvilket hus bilen skal til? Den burde være forbanna liten. Alikevel ser jeg stadig dette:

 

Og det er langt i fra ett sjeldent/udokumentert fenomen. Det foregår veldig lite skikkelig simulering i Sc2013. I alle fall så lite at det ikke hadde vært problemer å kjøre det offline, ref leaks fra insidere i maxis som sikkert er linka tusen ganger før i tråden.

 

Argumentet med at det ikke funker med større byer har vært at det ikke fungerer å simulere større byer? Joda, hvis de faktisk simulerte ting på serverene som de sa, så hadde det sikkert fungert fint. Da kunne spillet også kjørt på "dad's computer" med større regioner ;)

 

Bare det faktum at man kan miste tilkoblingen til server i lengre tid uten å merke noe negativ innvirkning tilsier at lite foregår på serverene i simuleringsforstand. Har selv sittet i allefall en time i strekk med "lost connection to server, trying to reconnect" i venstre hjørne uten at jeg merket noe hvis jeg ikke prøvde å bytte by/region.

 

Det videon viser har skuffet meg veldig i forhold til hva utviklerne snakket om. Det var store ord om dyp simmulering og at hver sim skulle kunne følges og levde et faktisk liv i byen. Sannheten er at simmene fungerer akkurat som disse små bloppene med strøm og vann, de spretter rundt og ser etter første butikk når de skal handle, første ledige jobb når de skal jobbe og første hus når de skal hjem igjen. Mulig jeg er kravstor, men jeg syns ikke det er særlig imponerende. Det gir en mye bedre illusjon av virkelighet enn simcity 4 hvor alt handlet om radius på et kart, men det er fortsatt langt fra noen dyp simmulering slik EA har pratet om i flere måneder.

 

Men jeg er uenig at det er et tilbakesteg at man ikke må trekke strøm og vann lenger. Jeg pleide bare å lage et stort nettverk i starten, det tok 10 minutter og var kjedelig også hadde jeg hele kartet dekt og trengte ikke tenke mer på det. Altså det tilførte ikke spillet noe særlig i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betaler heller ikke upkeep på vei. Ikke forfaller den om du ikke betaler for vedlikehold e.t.c. Det er kanskje en filleting, men det og er ett av tingene som gjør at SC2013 føles som en ribbet, fordummet versjon.

 

 

edit: glemte jo helt terraforming...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat rart at det raskt bygger seg opp kø nei.

 

Jeg savner også undergrunn for bedre trafikkflyt.

 

Akkurat undergrunnen er ikke ett savn i seg selv, men hadde likt muligheten. Men det kommer garantert som DLC om noen mnd. just you wait.

 

Har en by på ca 150k og har så og si ingen trafikk i den takket være gode bussforbindelser. Streecarene kunne jeg slå av uten at det hadde en særlig negativ innvirking på trafikkmengden. Virker som trikset er å alltid sette to busstop, ett på hver side av veien når du setter ned noen.

Lenke til kommentar

Det er en forenkling i favør av gameplay. Hva er poenget med å strekke strømkabler, kloakk osv.? Det tilfører jo ikke spillet noe som helst og er bare slitsomt.

Hvorfor ikke la folk gjøre som de vil?

 

Den late generasjonen kan kun kjøre opp veier og la strøm og dritt gå igjennom den slik det fungerer nå, mens de andre som vil gå dypere inn i spillet kunne ha gjort dette manuelt. Hva med større nettverk av strøm ala veiene som er nå, men til strøm, og tildeling av prioriteter av det for eksempel?

 

Det som er nå er rett og slett for dårlig for et SimCity spill lagt i 2013.

 

 

Og er noe de allerede jobber med. De valgte detaljrikhet over størrelse. Senere kan man øke størrelse uten at det går utover detaljrikhet. Det er ikke sikkert det hadde fungert omvendt.
Til og med Transport Deluxe hadde en liten oversikt over hvor mye RAM visse kart ville kreve. Hvorfor la de til ikke dette rett og slett?

2x2 map = 500 mb ram.

4x4 map = 1000mb ram

 

osv.

 

Nei, dette er ikke noe de isåfall lager nå, men dette er noe som allerede er utviklet, de vil kun melke oss for penger ved å gi dette ut som DLC. Akkurat som resten av shiten.

 

Hvorfor kunne vi kun spille Beta i 1 time?

Jo, fordi det var da alle problemene med spillet kom opp, så det kunne vi jo ikke se ettersom mange hadde kanselert pre-orders.

 

 

Det kom vel en del nye motorvei-greier med Rush Hour utvidelsen. Ser ikke bort ifra at trafikkmaskiner f.eks kan komme med en utvidelse til denne.

Igjen, hvorfor skal dem selge patches? Som i utgangspunktet skulle ha vært her fra dag 1?

 

Alt ligger og faller på hvordan veiene fungerer, og hvordan simmene bruker dem.

Slik det er nå, så fungerer det rett og slett ikke, og det å fikse det med en DLC er jo helt hårreisende.

 

Kommer det som en DLC som jeg må betale for, så sier jeg takk for meg. Maxis og EA fortjener rett og slett ikke mere gryn fra min side etter måten jeg og andre er blitt behandlet med dette produktet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vi trenger ikke forsøple denne tråden med urelevante poster. Disse tingene som blir nevnt nå har kommet frem 100k ganger før. Det er ingen vits i å dra det frem gang på gang på gang. Spesielt ikke når andre er mer interessert i å diskutere spillet og ikke i å diskutere hvordan EA og Maxis skal robbe meg for alle pengene jeg har og at de er noen grådige sons of bitches. Ei heller er det interessant at annenhver side inneholder alt som ikke er i SC2k13 som var i SC4 og SC2k/SC3k.

 

Opprett en klagetråd om dere vil klage. Vi har hørt alt dere kommer med før. De fleste av oss er også enige i hva dere kommer med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Denne tråden har handlet om problemer fra første stund serverne gikk live. Så hvorfor skal jeg lage en ny tråd for det? Hvis du vil ha en tråd som kun legger roser rundt EA og Maxis og syr puter under armene deres mens dere koser dere mens dere lager en ny by for N'te gang, så får DU gjøre det. Ikke jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2x2 map = 500 mb ram.

4x4 map = 1000mb ram

 

2*2=4 (500MB)

4*4=16 (2000MB)

 

;)

 

EDIT: Glem heller ikke at Windows tar over 1GB, samt selve spillmotoren, Origin osv.

Med kart som var fire ganger så store ville man trenge minst 3,5GB, si 4GB. Oppnåelig for de fleste, men de vil også at spillet skal kunne funke på eldre maskiner. Jeg sitter på 16GB selv. Ocean og flere andre har sagt at større byer er under utvikling. Bare håper det ikke er pay-DLC.

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden har handlet om problemer fra første stund serverne gikk live. Så hvorfor skal jeg lage en ny tråd for det? Hvis du vil ha en tråd som kun legger roser rundt EA og Maxis og syr puter under armene deres mens dere koser dere mens dere lager en ny by for N'te gang, så får DU gjøre det. Ikke jeg.

 

Poenget hans er at det kanskje er på tide at vi disktuterer andre sider av spillet nå, istedet for å repetere det samme igjen og igjen.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

2*2=4 (500MB)

4*4=16 (2000MB)

 

;)

 

Trur ikke du kan sammenligne dette med oppløsning med måten RAM blir brukt på.

 

Hvertfall Ikke med måten spillet simulerer simmene på. Hadde de ikke cappet sims på rundt 15k så hadde det nok vært en annen sak, men det eneste som ville ha blitt utsatt ved større maps med simulasjonene som foregår nå er grafikk intensiteten, og den kan lett tweakes ved hjelp av forskjellige ting som proxies og skalering av teksturer.

 

EDIT: Glem heller ikke at Windows tar over 1GB, samt selve spillmotoren, Origin osv.

Med kart som var fire ganger så store ville man trenge minst 3,5GB, si 4GB. Oppnåelig for de fleste, men de vil også at spillet skal kunne funke på eldre maskiner. Jeg sitter på 16GB selv. Ocean og flere andre har sagt at større byer er under utvikling. Bare håper det ikke er pay-DLC.

 

Du har jo igrunn svaret ditt i din egen edit.

 

Hvis det er mulig om en DLC eller to, hvorfor var det ikke mulig under denne lanseringen?

Og som sakt, du kan ikke skalere ram bruken på den måten du har gjort det nå under din edit av posten.

Endret av oophus_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne tråden har handlet om problemer fra første stund serverne gikk live. Så hvorfor skal jeg lage en ny tråd for det? Hvis du vil ha en tråd som kun legger roser rundt EA og Maxis og syr puter under armene deres mens dere koser dere mens dere lager en ny by for N'te gang, så får DU gjøre det. Ikke jeg.

 

Her er problemet til de aller fleste. Jeg ber de som klager slutte å klage og da forguder jeg EA og alt de gjør. Det er så forbanna idiotisk å holde på slik. Det er så jævlig ignorant oppførsel. Nå som spillet har hvert så lenge ute med problemer hele veien begynner det å bli svært, nei det begynner å bli helt forjævlig gammelt å kaste dritt om det. Det er ikke nytt og alle er klar over alt dere syter over.

 

Hva så om jeg syntes det er moro å bygge byer i SC2013. Det betyr ikke at jeg mener spillet er plettfritt og alt er slik det skal være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er problemet til de aller fleste. Jeg ber de som klager slutte å klage og da forguder jeg EA og alt de gjør. Det er så forbanna idiotisk å holde på slik. Det er så jævlig ignorant oppførsel. Nå som spillet har hvert så lenge ute med problemer hele veien begynner det å bli svært, nei det begynner å bli helt forjævlig gammelt å kaste dritt om det. Det er ikke nytt og alle er klar over alt dere syter over.

 

Hva så om jeg syntes det er moro å bygge byer i SC2013. Det betyr ikke at jeg mener spillet er plettfritt og alt er slik det skal være.

 

Den dagen der problemene er fikset så blir det "gammelt" å snakke om det. Men nå mens problemene fremdeles er der, og hoper seg opp jo lengre ut i spillet man kommer så er det da pokker meg naturlig å prate om det. Og jeg syns det er rett og rimelig slik at nye brukere kanskje kan ta til seg litt vett gjennom all denne negative omtalen dette spillet får i denne tråden slik at de ikke gjør samme tabben som vi som pre-ordera spillet gjordet. Det var penger kastet ut av vinduet slik spillet opererer slik det gjør nå.

 

Liker du det ikke, så får du rett og slett slutte å quote de som snakker negativt om det, du heller jo bensin på bålet du så desperat prøver å slukke.

Endret av oophus_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte ved første anledning og har spilt spillet siden den 4 mars. Så mye negativ omtale som det er rundt dette spillet så trengs det virkelig ikke spammes ned i tråden her om det. Og om du absolutt må gå frem og snakke dritt om det slik at ikke flere skal gå å kjøpe det så er nok en egen tråd mer effektivt. Ikke mange poster spredt utover en tråd der de ikke hører hjemme.

 

Problemene vet 98% av Internett om nå. Problemene kan derfor klassifiseres som gamle. Du trenger ikke pisse i tråden selv om du er sur og bitter fordi du kastet bort penger på spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...