Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Jeg velger å gi såpass lit til Maxis at jeg er sikker på at det er EA som presser fram alltid-online DRM-en, og Maxis uten problem kunne gjort dette til offline-spill. Det er virkelig ingen god grunn til å være alltid online, foruten om marked-delen som burde vært frivillig.

 

EA ødelegger hele spillbransjen med den alltid-online tingen de prøver å kjøre. Flere artikler og intervjuer sier at de skal gjøre det på nesten alle spill framover.

 

Jeg hater global market med stor lidenskap. Den er ved sin veldige natur totalt ubalansert og ødelegger en del av moroa ved å bygge ut og selge ressurser fordi alle i begynnelsen vil få en så elendig pris for sine ressurser at det ofte ikke lønner seg å utvikle. På den måten ødelegges jo en del av spillmoroa ved spesialisering. Det hadde vært foretrukket å ha en fast pris på varer slik at folk bygger ut industrisamfunn, deretter bruker pengene for å lage high tech og utdannede samfunn slik det er lagt opp til.

 

EA skal jo nå tom. ha neste FIFA spillet always online leste jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme med dette spillet. Elsk det eller hat det. Jeg har ihvertfall brukt flere timer i dette spillet enn noe annet spill i det siste, så det var verdt hver krone for min del, og vel så det.

 

Exactly. Og dersom man ikke får spillt spillet pga. DRM, nettproblemer osv. så er jo det riktige å gjøre å holde tilbake en karakter i anmeldelsen. Det samme fenomenenet plager fremdeles Diablo 3 og mange andre spill. De anmeldes ikke basert på spillopplevelsen, men basert på lanseringsperioden.

Lenke til kommentar

Jeg hater global market med stor lidenskap. Den er ved sin veldige natur totalt ubalansert og ødelegger en del av moroa ved å bygge ut og selge ressurser fordi alle i begynnelsen vil få en så elendig pris for sine ressurser at det ofte ikke lønner seg å utvikle. På den måten ødelegges jo en del av spillmoroa ved spesialisering. Det hadde vært foretrukket å ha en fast pris på varer slik at folk bygger ut industrisamfunn, deretter bruker pengene for å lage high tech og utdannede samfunn slik det er lagt opp til.

 

EA skal jo nå tom. ha neste FIFA spillet always online leste jeg...

Det er såpass ja. Da ville nok en simulert Global Market fungert bedre i praksis.

 

 

Og jeg leste også det om FIFA, det var en del av det jeg hintet til i forrige innlegg. Det er nok bare toppen av isberget, og det kommer nok på resten av spillseriene deres også. Helt latterlig at de gjør det, når det fortsatt er så dårlig internettilbud her i landet og verden generelt.

Lenke til kommentar

Det er såpass ja. Da ville nok en simulert Global Market fungert bedre i praksis.

 

Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte spillet da jeg koser meg glugg ihjel med det og har spilt det kanskje 7-8 timer om dagen den siste uken, men jeg vil i fremtiden være ekstremt var for å kjøpe spill med DRM ala SimCity og Diablo 3.

 

Har sjelden hatt ett mer hat/elsk forhold til noe spill før. Helt ræva på så mange måter og noe godt spill viser det seg jo ikke å være, men må spille videre alikevel.. :p

 

Slik jeg føler det også. Selv om elsk utveier hat med stor faktor. Men det er faktorer jeg hater, og det er global market og alle bugsene. Disse er imidlertid helt overkommelige med tid og patching. DRM biten plager ikke meg så voldsomt, men den er så unødvendig.

Lenke til kommentar
Nå har altså EA løyet om viktigheten av online play for GlassBox, men jeg tror det ville være en diger jobb å bygge en emulator for å få til crack. Eventuelt ville da ting ikke fungere som de skal og den crackede versjonen ville være nerfed.
En av de som enda tror på at alt skjer på serverene deres altså?
Lenke til kommentar

Jeg har spilt det 40 timer nå, og prøvd så utrolig hardt å like det. Men det er så utrolig bugga at jeg ikke klarer det.

 

Coffey, på metacritic har spillet 1,7/10 av users, og 60% på proffe spillanmeldere.

 

Jeg gir langt faen i hva brukere på Metacritic påstår om spillet. En god del av de har ikke engang prøvd det, de følger kun strømmen.

 

Det er mange feil med spillet slik det er nå, noen til og med så latterlige at de er i fare for ødelegge Maxis' resterende rykte som utvikler.

 

Men likevel: du har spilt spillet i 40 timer, for faen. Enten må du ha en utrolig kjedelig hverdag ellers, eller så må det være noe ved spillet du likte.

 

I praksis er det ikke "oss" det er noe feil med nei.

Dette spillet har oppnådd nesten hver eneste karakter på skalaen, I prinsippet er anmelderne jævlig uenige. Mange gir det 8/9/10, andre kaller det søppel. Så dette blir nesten det samme som om halvparten av en skoleklasse skulle fått 6ere, og halvparten 1ere, også blir snittet 3, når i prinsippet ingen fikk den karakteren, ei heller fikk noen noe inærheten av det. Et jævlig urealistisk bilde av virkeligheten med andre ord.

 

Tuuuusen takk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg spilte vel offline nærmere en time på søndag, titt og ofte at jeg mister kontakt med serveren uten at det har noen som helst effekt på spillet.

 

Hittil har jeg ikke sett mange gode argumenter for at serverne gjør så alt for mye annet interessant enn å lagre alt av progresjon.

Lenke til kommentar

Ja, det er mye negativt ved SimCity, som DRM og bugs, men begge deler er overkommelige. Dette spillet er langt mer avansert og dypere enn Sim City 4. Vil du spille en overfladisk, abstrakt arkitektonisk simulator så har du det bedritne og sjeleløse CitiesXL.

 

Er det virkelig det? Jeg føler det er mye som er fjernet fra SimCity som var en selvfølge i SC4 og SC3000.

 

Det faktum at du har alt i ett løsninger for pipes, strøm og vei er en nedgradering i forhold til tildigere versjoner.

Ingen subway?

Størrelsen på byene er en nedgradering i forhold til tidligere versjoner.

 

Det er mindre avanserte veier enn i tidligere versjoner. Hvor er disse?

 

highway_alt_t_intersection.jpg

(Joda, de hadde vel tatt opp ett helt kvartal i SC2013 og det hadde blitt ett problem med bystørrelsen. Men det i seg selv er jo en ting som tyder på at simcity2013 slettes ikke er dypere enn SC4 eller SC3000)

 

De såkalte simuleringene er ikke sanne.Hvor stor er sannsynligheten for en trafikk-kø, i en skikkelig simulator som tildeler hver sim ett hus og en jobb, er perfekt satt opp i rekkefølge etter hvilket hus bilen skal til? Den burde være forbanna liten. Alikevel ser jeg stadig dette:

http://youtu.be/YjmSolWaAjU

 

Og det er langt i fra ett sjeldent/udokumentert fenomen. Det foregår veldig lite skikkelig simulering i Sc2013. I alle fall så lite at det ikke hadde vært problemer å kjøre det offline, ref leaks fra insidere i maxis som sikkert er linka tusen ganger før i tråden.

 

Argumentet med at det ikke funker med større byer har vært at det ikke fungerer å simulere større byer? Joda, hvis de faktisk simulerte ting på serverene som de sa, så hadde det sikkert fungert fint. Da kunne spillet også kjørt på "dad's computer" med større regioner ;)

 

Bare det faktum at man kan miste tilkoblingen til server i lengre tid uten å merke noe negativ innvirkning tilsier at lite foregår på serverene i simuleringsforstand. Har selv sittet i allefall en time i strekk med "lost connection to server, trying to reconnect" i venstre hjørne uten at jeg merket noe hvis jeg ikke prøvde å bytte by/region.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Haha.. Flere som opplever noe form for pengebug? En jeg spiller sammen med skulle sende 400k til meg via gifts og etter det har det bare rent inn pengesummer som tilsvarer rundt 1 mill (!). Varierer hele tiden hvor lang tid det tar og fra hvor store summer det blir. Ganske håpløst. ikke mye til vanskeligheter da gitt.

 

Noe som ble aktivert tydeligvis etter han sendte de penga :wow:

Lenke til kommentar
Det faktum at du har alt i ett løsninger for pipes, strøm og vei er en nedgradering i forhold til tildigere versjoner.

 

Det er en forenkling i favør av gameplay. Hva er poenget med å strekke strømkabler, kloakk osv.? Det tilfører jo ikke spillet noe som helst og er bare slitsomt.

 

Størrelsen på byene er en nedgradering i forhold til tidligere versjoner.

 

Og er noe de allerede jobber med. De valgte detaljrikhet over størrelse. Senere kan man øke størrelse uten at det går utover detaljrikhet. Det er ikke sikkert det hadde fungert omvendt.

 

(Joda, de hadde vel tatt opp ett helt kvartal i SC2013 og det hadde blitt ett problem med bystørrelsen.

 

Det kom vel en del nye motorvei-greier med Rush Hour utvidelsen. Ser ikke bort ifra at trafikkmaskiner f.eks kan komme med en utvidelse til denne.

 

 

Men det i seg selv er jo en ting som tyder på at simcity2013 slettes ikke er dypere enn SC4 eller SC3000)

De såkalte simuleringene er ikke sanne.Hvor stor er sannsynligheten for at en trafikk-kø i en skikkelig simulator, som tildeler hver sim ett hus og en jobb, at køen er perfekt satt opp i rekkefølge etter hvilket hus bilen skal til?

 

 

Alt som skjer i SC1, 2, 3 og 4 er abstrakt. I SC5 er de største hendelsene simulerte.

 

At spillet har bugs betyr ikke at det ikke er simulert kontra abstrakt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det eneste som skjer er at du mister kontakt med de andre byene i regionen og eventuelle effekter de måtte ha. Altså byen din blir isolert og mister avtaler osv.

 

Altså det er ingenting i veien for at man skal kunne spille offline.

Lenke til kommentar

Videon ble nettopp lasta opp, prosesseres nå av youtube om den ikke vises:

Det der må være det mest latterlige med spillet så langt, og er noe jeg virkelig håper de kommer til å fikse ganske fort. De kan ihvertfall gjøre det mer tilfeldig, slik at når en agent forlater en jobb, så får de tildelt et tilfeldig hus.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...