Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Noen eksperter som kan hjelpe meg. Har bygget en ganske så grei by som jeg har i senere tid fokusert mer og mer over på utdanning. Har en atomreaktor i byen samt de vanlige tjenestene som kloakk, vann, og søppelhenting. Planen nå er å outsource alt dette. Går det? Har begynt å outsource kloakk, men lurer på om jeg møter på noen begrensninger på hvor lye kloakk jeg klarer å få ut av byen og inn til nabobyen. Det å bygge avanserte solcelle kraftverk i nabobyen og slå av atomreaktoren bør gå greit tenker jeg meg. Hva med vann?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har satt i gang byggingen av et arkologi, men den ser ikke ut til å motta noe metall, legering osv. Den blir bare stående på 0 hele tiden, selv om jeg trykket på knappen for å sende varer. Jeg har også alle materialene som trengs i byene

Endret av Fredelig
Lenke til kommentar

Noen eksperter som kan hjelpe meg. Har bygget en ganske så grei by som jeg har i senere tid fokusert mer og mer over på utdanning. Har en atomreaktor i byen samt de vanlige tjenestene som kloakk, vann, og søppelhenting. Planen nå er å outsource alt dette. Går det? Har begynt å outsource kloakk, men lurer på om jeg møter på noen begrensninger på hvor lye kloakk jeg klarer å få ut av byen og inn til nabobyen. Det å bygge avanserte solcelle kraftverk i nabobyen og slå av atomreaktoren bør gå greit tenker jeg meg. Hva med vann?

 

I prinsippet bør det gå. Men vær obs på at det er en del bugs forbundet med dette. Jeg kommer til å vente til de har konkret adressert disse problemene i oppdateringene før jeg kommer til å lage byer som er helt avhengig av andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Noen flere som sliter med atomkraftverket og strøm til bygninger ?

 

Produserer 138,5MW i overskudd og allikevel får ikke halve byen strøm, de samme bygningene som ikke får strøm får vann fra kilde like ved siden av atomkraftverket og det er en rekke tilkoblinger

Lenke til kommentar

Noen flere som sliter med atomkraftverket og strøm til bygninger ?

Produserer 138,5MW i overskudd og allikevel får ikke halve byen strøm, de samme bygningene som ikke får strøm får vann fra kilde like ved siden av atomkraftverket og det er en rekke tilkoblinger

Har erfaringer med at det tar lenger tid enn det bør før vann/strøm når ut til bygningene (altså at det tar noen minutter før veiene ut til diverse bygninger blir gule/blå i henholdsvis strøm- og vannvisning).

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Hei ! Jeg har et spørsmål angående det å få de høyeste husene i byen min. Jeg har laget 3-felts motorvei med trikkeskinner i hele byen min og tegnet opp et rutenett av veier. Når jeg tegner opp grønn sone for hus og folk begynner å flytte inn å oppgradere stopper bygningen opp på nest høyeste nivå. Da er land value på nivå 3 og denisty level rett under nivå 3. Hvordan får jeg høyeste density level ?

Lenke til kommentar

Eg har nett fått SimCity ikkje hatt tid til og prøve eingang enda, men det går vell ann med rundkjøringer? Syns eg såg ein film på youtube der ein brukte rundkjøring.

 

En rundkjøring er jo egentlig en enveiskjørt vei. Hadde spillet hatt støtte for det kunne man lagd ordentlige rundkjøringer.

 

De burde absolutt komme med en patch med forbedringer av veiene:

- Enveiskjøring

- Rundkjøring (som er enklere å smelle på plass enn å manuelt lage med enveiskjøring)

- Broer over veier

- Mulighet for å få flere veier ut og inn til byen

- Endre AI slik at de velger raskeste vei tidsmessig når det er kø

- Få busser og søppelbiler (og egentlig utrykningskjøretøyer) til å kjøre mer logisk (nå kjører de ofte alle sammen i kø etterhverandre, snur i enden av veien og kjører tilbake igjen etc. i stedet for å kjøre i sløyfer på hver sin rute - alternativt at man kan lage kjørerute for dem manuelt)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En rundkjøring er jo egentlig en enveiskjørt vei. Hadde spillet hatt støtte for det kunne man lagd ordentlige rundkjøringer.

 

De burde absolutt komme med en patch med forbedringer av veiene:

- Enveiskjøring

- Rundkjøring (som er enklere å smelle på plass enn å manuelt lage med enveiskjøring)

- Broer over veier

- Mulighet for å få flere veier ut og inn til byen

Alt det der vil du få i "Urban Roads"-DLCen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...