Thoto79 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Med tanke på det som står her http://answers.ea.com/t5/Miscellaneous-Issues/Traffic-quot-AI-quot-This-is-why-services-and-traffic-are-broken/m-p/737060 Vil det da si at en optimal løsning blir å blande commerce og boligfelt så tett som mulig med tanke på å slippe trafikkbelastning? Jeg mener om simmene bare går til nærmeste jobb og deretter til nærmeste hus så vil de ikke trenge å ta på seg på beina engang om man mixer disse sammen. Industri må man jo uansett plassere litt unna med tanke på forurensingen. Endret 13. mars 2013 av Thoto79 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 http://www.rockpaper...-not-necessary/ A SimCity developer has got in touch with RPS to tell us that at least the first of these statements is not true. He claimed that the server is not handling calculations for non-social aspects of running the game, and that engineering a single-player mode would require minimal effort. Told you so. Lenke til kommentar
dup Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Har hatt tech level på high lenge, men nå går den plutselig nedover. Alle studenter er enrolled. Jeg har ikke fått flere innbyggere. Hvorfor skjer dette, og hva kan jeg gjøre for å fikse? Fabrikkene begynner å slite med å få skilled workers, og ikke minst, jeg frykter for atomkraftverket mitt! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) "PROOF THAT THE GAME IS MISLEADING REGARDING POPULATION COUNT, AMONG OTHER THINGS" Øh... det er da fremdeles en simulator. Her er det åpenbart noen som leter med lupe etter å finne feil ved spillet. Det er mange store og graverende forhold ved dette spillet, men dette er definitivt ikke ett av dem. Det eneste Maxis har sagt hele tiden er at alt i spillet nå er simulert og animert istedet for abstrakt. Jeg vil si det ikke er det. Langt fra like avansert som forventent og hypet av Maxis når det viser seg at simmene for det første ikke har eierskap til verken jobber eller boliger men bare går til første ledige node de kommer til. Og for det andre det faktum at 90% av simmene i større byer rett og slett ikke eksisterer annet enn på population counteren og skatteinntekter til byen. Legg på at insider kilder sier rett ut at simuleringen ikke kjører på server -hva var vitsen når det er såpass lite som i realiteten simuleres? Det grenser på villedende reklame spør du meg. Endret 13. mars 2013 av MrLee Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Jeg fikk altfor mange ledige jobber i byen min så jeg lagde en ren populasjonsby rett siden av med vei koblet mellom. I populasjonsbyen min så har jeg disse tallene( rundet av ): 21.000 folk 1000 jobber totalt ( ingen ledige jobber) 1000 folk som er i arbeid 2000 uten jobb Hvordan kan det kun være 2000 uten jobb når befolkningen er på 21.000 og det kun er 1000 folk i arbeid?? edit: det er også kun 500 commuters til byen min som har tusenvis av ledige jobber. Endret 13. mars 2013 av Balrog11 Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 @Balrog11 En har også en viss prosent som er studenter og enda noen prosent som kun shopper, men jeg er ganske enig i at de talla der aldri helt stemmer. Velger å ikke bry meg så mye om de for øyeblikket Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Det grenser på villedende reklame spør du meg. Skriver under på den. Ikke fungerer leaderbordsa heller. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Jeg fikk altfor mange ledige jobber i byen min så jeg lagde en ren populasjonsby rett siden av med vei koblet mellom. I populasjonsbyen min så har jeg disse tallene( rundet av ): 21.000 folk 1000 jobber totalt ( ingen ledige jobber) 1000 folk som er i arbeid 2000 uten jobb Hvordan kan det kun være 2000 uten jobb når befolkningen er på 21.000 og det kun er 1000 folk i arbeid?? edit: det er også kun 500 commuters til byen min som har tusenvis av ledige jobber. Kan hende de ikke rekker fram tidsnok til å få fullført en arbeidsdag, derav all problematikken med dårlig fungerende trafikk-AI. Kanskje den er effektiv på maskinvareressurser, men den er aldeles ikke effektiv in-game. Endret 13. mars 2013 av Imsvale Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Jeg fikk altfor mange ledige jobber i byen min så jeg lagde en ren populasjonsby rett siden av med vei koblet mellom. I populasjonsbyen min så har jeg disse tallene( rundet av ): 21.000 folk 1000 jobber totalt ( ingen ledige jobber) 1000 folk som er i arbeid 2000 uten jobb Les litt på forrige side. De fleste simmene i byen din eksisterer kun på "papiret". Når du bikker 500 innbyggere begynner det å bli krøll. Helt på trynet. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 http://www.pressfire.no/nyheter/PC/6683/-SimCity-m-ikke-spilles-online Da viser det seg at always-online ikke er annet enn DRM og den samhandlingen om man velger å spille i en region med andre folk. Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Hørte noe snakk om at mange byer i forskjellige regioner ikke er tilknyttet via vei og oppgraderinger og tradeing kun kan skje via vei. Gjelder dette for deg? Edit: likte denne - http://i3.kym-cdn.co...512/328/fbc.png Nei, spiller for meg selv i en liten region, byene er rett ved siden av hverandre. Men jeg ga bare opp og starta på nytt.. Bra bilde! Endret 13. mars 2013 av major_stuen Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 Har hatt tech level på high lenge, men nå går den plutselig nedover. Alle studenter er enrolled. Jeg har ikke fått flere innbyggere. Hvorfor skjer dette, og hva kan jeg gjøre for å fikse? Fabrikkene begynner å slite med å få skilled workers, og ikke minst, jeg frykter for atomkraftverket mitt! Jeg er i nøyaktig samme situasjon. Vurderer å fjerne atomkraftverket, det er for stor risiko. Kan jeg gjøre det uten å få utslipp? Lenke til kommentar
lals Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 ser at import av legering er ganske dyrt, hvordan lager jeg det? Lenke til kommentar
Wooteman Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Jeg fikk altfor mange ledige jobber i byen min så jeg lagde en ren populasjonsby rett siden av med vei koblet mellom. I populasjonsbyen min så har jeg disse tallene( rundet av ): 21.000 folk 1000 jobber totalt ( ingen ledige jobber) 1000 folk som er i arbeid 2000 uten jobb Hvordan kan det kun være 2000 uten jobb når befolkningen er på 21.000 og det kun er 1000 folk i arbeid?? edit: det er også kun 500 commuters til byen min som har tusenvis av ledige jobber. du kan også sette opp skattenivået for å få mindre SSS rike simmer så du får flere arbeidere gå igjennom byen din å se hvilke typer jobber du har. Også kan du jo bare legge til et godt utdanningssystemet som gjør at de fattige kommer oppover til SS simmer og da vil også byen følge etter. HUSK PARKER! Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) hmm. Okay.So apart from the DRM, the always online, the small city size, the glitches... It turns out Simcity lies about the population level. 200k people is in reality around 15k. The game inflates the number higher than what is actually in the city. http://forum.ea.com/...st/9359265.page Oh, and also? The AI for the population doesn't actually behave like a simulated population. It's a copy of behaviors for power and resources. Sims don't have homes, rather they simply slot into empty houses of any kind on basis of proximity. Same with jobs, they just go to whatever is closest. Same with shopping. The people of Simcity aren't human, they're just a herd of pegs looking for a hole. http://answers.ea.co...oken/td-p/73706 Nobody is asking for EVERYONE to be simulated, it just stands to reason that if simcity 4/3000 could handle MILLIONS, simcity 5 should be able to handle THOUSANDS without batting an eye, much less only leaving you with 1/3rd of your actual population simmed at one time. Keep in mind this agent system that is also supposed to reduce stress on the game processing works across borders too so the main reason casinos are currently fucked up is because tourists coming from other cities are listed as "shopping agents," and as such will be commuted through public transit to only commercial areas. These are fundamental flaws in the way the game operates, and they are causing a lot of the issues people are having with bigger cities, like high tech/density industry falling out because educated sims are suddenly working somewhere else, due to the flawed agents system routing people to whatever job/house is closest and empty. "There are no doctors, no engineers or scientists; no teachers or real police or firemen. There are only generic nomad agents which assume the first job they stumble into that day, and sleep in the closest available house that night." tja sim city er virkelig det mye galt med på mange måter. Huff. wow.. http://www.reddit.co...it_came_to_this Endret 13. mars 2013 av Quakecry Lenke til kommentar
Wooteman Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 så hvordan skal man da lage et godt veisystem når motoren i spillet ikke fungrere. føler meg lurt! ja ja, etter flere patcher så vil jo dette bil i orden. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 så hvordan skal man da lage et godt veisystem når motoren i spillet ikke fungrere. føler meg lurt! ja ja, etter flere patcher så vil jo dette bil i orden. Vist har EA lurt folk. Sagt massevis av ting som ikke er sant og har lagd et ødelagt spill. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Det er masse bugs med trade depot Prøv å legge til en freight modul. Av en eller annen grunn prompter det noen ganger truckene til å kjøre. Såklart må det være en bug med trade depot... Helvette, har de ikke klart å få noe til å fungere i dette spillet? De første timene jeg spilte, så virket det veldig bra, men de siste gangene har jeg bare blitt forbanna og frustrert. Funket ikke å adde enda en freight modul heller. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 ser at import av legering er ganske dyrt, hvordan lager jeg det? Resirkuleringssenter blant annet, merk deg at dette virker som tar laaaang tid. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Og jeg som trodde DRM scamen (http://www.gamer.no/artikler/138580/simcity-er-ikke-avhengig-av-nettet/), var det værste, så viser det seg jaggu at alt også in-game er basert på løgn. Begynner vel å gå opp for de fleste her hvilke kvakksalvere vi har gitt pengene våre til. Det ble ihvertfall mitt siste EA spill ever! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå