omnomnomnivore Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg har tre innsigelser mot betaen: 1) Bystørrelse 2) Mangelen på terraforming 3) Always Online #1 Ble en mye mindre faktor (no pun intended) enn jeg på forhånd trodde. Så fort byen får mange bygninger og større bygninger, så øker aktiviteten i byen ekstremt. Du har altså mer enn nok å henge fingrene i. Men dette skjer ikke før du kommer opp på medium density. Hvis dere ikke har kommet så langt i beta så har dere ikke sett hva spillet egentlig har å by på videre. Jeg har også stor tro på at Maxis klarer å optimalisere kode og slikt som gjør at det vil komme større byer og større regioner i utvidelser og patcher. Og ja, kanskje DLC. #2 Er heller ikke så avgjørende som en skulle tro. Tidligere slet jeg med å få alt flatt. Nå slipper jeg å tenke på det. Samtidig finnes det jo stor variasjon i terreng. #3 Irriterer jo fremdeles med tanke på server downtime og begrensninger på antall regioner man kan ha (10 stykk). Men dette er ikke noe Maxis kan noe for. Dette er diktert av EA. Og Maxis har gått "above and beyond" for å sørge for at always online har funksjonalitet og morro for sluttbrukeren. Ikke heng dere opp i bystørrelse hvis dere ikke har kommet høyt opp i innbyggertall. Eventuelt vent til spillet har vært ute en stund og plukk det opp for en billig penge og vent på utvidelser. Personlig synes SimCity 5 er langt mer sjarmerende enn SimCity 4 som var et par hakk mer basert i realisme enn morro og simulasjon. Der var det én ting som gjaldt og det var størrelse. Hvis dere savner den store, kyniske, realistiske, byarkitektfølelsen kan jeg trygt anbefale det gørrkjedelige Cities XL Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 CitiesXL og Sim City 4 er fine alternativer for de som skal ha store byer - Sim City gjør noe nytt and I love it!! 2 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Lekte meg nå for første gang med massetransport fordi hovedveien var fullstendig parkert. Litt problemer med å skjønne hvorfor bussjåførene valgte de rutene de valgte. Tok også en stund før systemet slo inn, siden trafikken allerede var korket og bussene ble stående i kø. Men jo fler passasjerer jo mindre trafikk jo fler passasjerer osv. Virker som om det er lurt å starte tidlig med så mange tjenester som mulig, siden de virker over tid. Den kan fort bli vanskelig å finne en balanse senere. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Ocean Quigley skal ha uttalt på Twitter at han ønsker å gjøre byene større med tiden. Størrelsen blir som den er nå inntil videre. Og det at man får 16 byer i de store regionene ser jeg på som uproblematisk, sånn i forhold til landskap. Vi vet strengt talt ikke hvordan disse landskapene eller regionene ser ut! Og jeg blir overrasket hvis det ikke finnes flere enn ti forskjellige landskap/regioner som ikke ligner hverandre. Man vil jo så klart ikke at tre av ti regioner er klin lik hverandre. Dette er spekulasjon - det gjenstår å se når spillet kommer om en måneds tid. De store byene en av dere har sett i videoer og bilder er en illusjon. Kort og godt. God bruk av kameravinkel og utsnitt er årsaken til at byen ser større ut en den er. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Om begrensningen på antall regioner er ti så regner jeg med at det finnes ti eller færre kart, dessverre. Regner også med at EA kommer til å påtvinge Maxis å lage DLC. En annen sak angående bystørrelse er at det er veldig vanskelig å holde kontroll over større byer med tanke på data layers. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 http://imgur.com/gallery/8gNl2 Relevant 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Hele posten hans er jo en rant som er basert på at han er sur fordi han ikke har fått spille en BETA. Det er ikke en menneskerett å spille en beta. Betaen eksisterer utelukkende for å teste nettopp det som går galt. Alt man poster av informasjon på en server blir servereiers eiendom med mindre noe annet er spesifisert. Å slette hatposter på egne nettsider er standard modus operandi for de fleste (alle?) selskaper. Det gjør norske bedrifter på sine Facebook-sider osv. også. Mer bekymringsverdig er det når nettaviser sletter upoplære meninger. At en bedrift sletter rants på eget forum er omtrent like oppsiktsvekkende som at vinteren kommer hvert år EDIT: Herlig ironisk. Se lengst ned på siden på den linken der folk har stemt kommentarer som "bad" for å sensurere kritikk. Mennesker er mennesker. De fleste tåler dårlig kritikk. Særlig når det er snakk om penger. Endret 27. januar 2013 av omnomnomnivore 4 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 I tillegg, det er en BETA. Ting virker ikkke alltid som man skal på en BETA. Det virker som at folk tror at de skal få et gratis sluttprodukt som skal virke 100% fram til releasedatoen. Jeg hadde en skikkelig artig opplevelse her i natt når jeg spilte. Hadde bygget ut stort sett hele byen, men alt var low density. Tjente penger som gress. Så begynte jeg å legge til tjenestetilbud. Begynte med en klinikk, etterfulgt av en brannstasjon. Skolen kom like etterpå. Hadde lyst å bygge et casino eller to, så da kom politistasjonen. Etterfulgt av parker. Bygde også en busstasjon. Plutselig eksploderte byen min. Gikk fra 4-5000 innbyggere til 35 000. The shit it the fan bokstavelig talt. Var nok å henge fingrene i plutselig. Skikkelig gøy Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Etter en liten runde på twitter ser jeg at han som er teamleder for online-biten sier at de skal destabilisere serverne for å gjenskape feilen fra tidligere (9 timer siden, så de er sikkert ferdig nå) Poenget med BETAen er å stressteste. Bare sånn hvis folk lurte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Litt info angående størrelsen: City Size Limitation: Perspective of a Simulation-Software Developer Endret 27. januar 2013 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Litt info angående størrelsen: http://www.reddit.co...rspective_of_a/ Jeg ser absolutt argumentene, og de er gode. Maxis og EA ønsker jo å tjene penger på spillene sine, så da må de lage et spill som de store massene kan spille uten ytelsesproblemer. Men jeg er også tildels enig med motargumentene. Vi av oss som har kraftige maskiner burde kunne valgt "high preformance regions". Regioner med større byer. (det sier han som inntil i går hadde en treig møkkamaskin) Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 De kunne i det minste lage regioner og byer for folk som har mer enn 2GB minne. Hver region kunne ha et forskjellig minnekrav f.eks. Men jeg er også tildels enig med motargumentene. Vi av oss som har kraftige maskiner burde kunne valgt "high preformance regions". Regioner med større byer. (det sier han som inntil i går hadde en treig møkkamaskin) Nettopp. Det ligger så vidt jeg kan se ingenting i veien for at vi både kan "have our cake and eat it too" ved at man tilbyr regioner med forskjellige minnekrav. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Herregud så latterlig å lage et spill tilpasset dårlige maskiner. Det er ganske tydelig at de retter seg mot the sims spillere. Hvem har 2GB ram? Er ikke hele poenget med utvikling at vi skal få bedre grafikk og bedre spillopplevelser? Hva om BF3, Skyrim, GTAV etc skulle gjort det samme? Latterlig.. Likte betaen godt, men blir mer og mer skeptisk.. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Forresten noen andre som har lagt merke til at veier ikke koster noe å vedlikeholde? Kan like gjerne kjøre på med de beste veiene ifra begynnelsen, men det er en dyr investering. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Forresten noen andre som har lagt merke til at veier ikke koster noe å vedlikeholde? Kan like gjerne kjøre på med de beste veiene ifra begynnelsen, men det er en dyr investering. Veier var dyrt syntes jeg. Men har som du sier ikke sett noe til vedlikeholdskostnadene. Kanskje de ikke er der? Har du forresten noen gode tips til hvordan du legger opp veisystemet ditt? Jeg har lager kvartaler. Men det blir så jævlig mange kryss. Skulle ønske det var mulig å få litt mer flyt i trafikken. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Er det mulig å bygge noe større enn Low Residental/Commerical/Industrial Zones i betaen? Finner ikke noe valg for å endre. Edit: Ser ut som om det er veistørrelsen det kommer an på. Vi prøver videre Endret 27. januar 2013 av Gurglemuffin Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Er det mulig å bygge noe større enn Low Residental/Commerical/Industrial Zones i betaen? Finner ikke noe valg for å endre. Edit: Ser ut som om det er veistørrelsen det kommer an på. Vi prøver videre Det er veiene som avgjør. Vil du ha medium zones må du ha medium veier. Og medium zones kommer ikke med mindre det er en god del tjeneter på plass. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Forresten noen andre som har lagt merke til at veier ikke koster noe å vedlikeholde? Kan like gjerne kjøre på med de beste veiene ifra begynnelsen, men det er en dyr investering. Simmene vil vel "forlange" å få low density veier også...? Jeg har nå spillt spillet en time her på formiddagen, og når jeg var ferdig, kunne jeg trykke "play" en gang til. Er tydeligvis ikke en av de som har problemer, med mindre det har stabilisert seg veldig og det fungerer fint for alle nå. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Simmene vil vel "forlange" å få low density veier også...? Jeg har nå spillt spillet en time her på formiddagen, og når jeg var ferdig, kunne jeg trykke "play" en gang til. Er tydeligvis ikke en av de som har problemer, med mindre det har stabilisert seg veldig og det fungerer fint for alle nå. I tillegg er det midt på natten i California. Systemteknikerne der driver jo og skrur ned kapasiteten på serveren for å framprovosere feil (av fullt forståelige grunner) Lenke til kommentar
Finnduz Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Er det mulig og få tilgang til beta ved å preordre? finner ikke noe info om dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå