Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Har sett en som har hatt en bro over en annen vei. Han sa at det kom automatisk, men har egentlig aldri fallt meg inn å prøve før jeg så det, så kan ikke bekrefte/avkrefte.

Ja, det er nok der det er store høydeforskjeller. Jeg tenkte mer på å kunne styre det selv. Legge en vei fra ene kanten på kartet til den andre under bakken for eksempel. Og på den måten unngå mange av lyskryssene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var faktisk en jævlig god ide. Tenk deg om vi har 4 ganger så store kart, og at vi som nå bare kan plassere ut et rådhus. Rundt rådhuset danner det seg en stor sirkel, der som det i virkeligheten blir mindre attraktivt og bo jo lenger unna sentrum man kommer. Attraktivt her påvirker bare maks størrelse. På den måten ville byene sett naturlige ut og ikke som en sandkasse med skyskrapere i.

You fixed it! :) Men det må vel sikkert la vente på seg ett evnt SimCity 2 (evnt en dyr DLC) :p

Lenke til kommentar

Ja, det er nok der det er store høydeforskjeller. Jeg tenkte mer på å kunne styre det selv. Legge en vei fra ene kanten på kartet til den andre under bakken for eksempel. Og på den måten unngå mange av lyskryssene.

Nope, det var faktisk helt flatt!

EDIT: Hvis ikke jeg har drømt, skal prøve å finne igjen bildet. Lå på Reddit

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Kan godt hende det går an å få fiklet det til på et vis, men hovedregelen er at dette har man ikke kontroll over; at bruer og tunneler får du bare hvis terrenget skriker etter dem.

Jeg håper dog inderlig at jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Greit med små byer, så man blir tvunget til å ha flere og innen forskjellige spesialiteter. Men siden spillet er så bugged at byene ikke samhandler med hverandre, er det ikke poeng i å spille for øyeblikket.

Vel du kan jo sammenligne det du har nå i simcity 5 med det du har i simcity 4, du kan starte med en blank tom region og terraforme den til det du måtte drømme om uten å måtte ha en tullete begrensning

Lenke til kommentar

den du tenkte på? Tror det bare er en bug. Så langt har jeg bare fått lagt bruer om terrenget tillater det, men det er mulig å få lagt vei under bruen, men dette er ikke noe man får gjort overalt.
Lenke til kommentar

Haha, nei var absolutt ikke den jeg tenkte på. Mener å huske at jeg så et bilde av en par hundre meter lang bro som bare gikk over en annen vei. Tror det var et par dager siden, men som sagt, blir litt usikker nå, så kanskje det bare var ønsketenking :/

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å spytte en krone inn i det prosjektet der før noe mer fast kommer på bordet. Det er helt forjævlig jalla ut. Hele prosjektet ser faktisk jalla ut.

Det man "spytter" en krone for her er jo for flere årsaker.

Vise EA at DRM er noe tull.

Gi Maxis og EA konkuranse, noe som gagner oss ettersom de da må få ræva i gir og fikse spillet sitt.

Det at det ser "jalla" ut er jo fordi de omtrent er i utviklingsfasen.

En av de største argumentene for at det kan bli bra er jo at det skal være mod friendly.

Lenke til kommentar

Er det KUN jeg som ikke har noe å klage på? Har aldrig hatt problemer med trafikk, ikke sett noe bugs, aldrig blitt kastet ut, aldrig måtte ha ventet for å få spille. byene jobber sammen akkurat som de skal. er kansje LITT for liten plass, men det gjør det bare litt mere inntresant tror jeg, i tilegg kan jeg ikke ha alt jeg vil på en by, må dele det litt rundt i byene. Er jo perfekt!

Lenke til kommentar

Er det KUN jeg som ikke har noe å klage på? Har aldrig hatt problemer med trafikk, ikke sett noe bugs, aldrig blitt kastet ut, aldrig måtte ha ventet for å få spille. byene jobber sammen akkurat som de skal. er kansje LITT for liten plass, men det gjør det bare litt mere inntresant tror jeg, i tilegg kan jeg ikke ha alt jeg vil på en by, må dele det litt rundt i byene. Er jo perfekt!

Har hatt akkurat samme opplevelse som deg, inntil nå. Nå får jeg ikke loadet inn byen min :'(

Edit: med unntak av at simene tar dumme rutevalg når de kjører.

Endret av Oysteinkn
Lenke til kommentar

For å gi EA og Maxis litt hard konkurranse, så kan dette kanskje være noe en burde supporte?

http://www.kickstart...-city-of-your-d

Ser interessant ut men om de blir til å kjøre minecraft modellen på den så vil jeg tro det beste blir å vente på alphaen for å se skikkelig hva du kjøper deg inn i, feature lista og tanken bak spillet ser veldig bra ut å kan garantert danke ut simcity om gjort rett men risky å donere akkurat nå med bakgrunn i et par dodgy screenshots.

Domenet demmes ble laget på torsdagen å facebook siden poppet opp på fredagen så de kan ikke være kommet så veldig langt i gang vil jeg tro, men med de fantastiske omtalene simcity har hatt siden "release" så er det jo et godt tidspunkt for dem å poppe opp å få en liten fanbase ettersom media blir til å kaste seg over denne å gi dem litt gratis pr når de fortsetter snakket om simcity launchen å kommer inn på denne kickstarteren.

Lenke til kommentar

Jeg var i din situasjon også. Helt til jeg ikke var det lenger. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...