-ɐMoԀ- Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Huff så tragisk "multiplayer" på dette spillet... lollert Hvor lang delay er det mellom 2 byer egentlig på salg av strøm? Fatter ikkeno jeg Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Vi må ta utgangspunkt i det vi ser og opplever i det faktiske spillet og ikke EA sitt snikk-snakk. De har jo gjentatt gang på gang hvor mye av glassbox som kjører på deres servere og at det derfor er umulig å spille offline, men jaggu kan jeg ikke spille i over en time uten å merke forskjell når serveren deres kræsjer. Uavhengig av hva som står i linken så fungerer ikke trafikk-simuleringen per dags dato. Ja, jeg er helt enig i at trafikk-simuleringen ikke fungerer godt nok per dags dato. Det jeg pekte på er at "trafikk tar alltid korteste rute" er en faktafeil, noe som er en bra ting da det faktisk er ganske avansert trafikk-kode i spillet, problemet er bare at det er noe som er bugget som drastisk påvirker trafikken. Det ville jo tatt vesentlig lengre tid å starte fra scratch med å kode et nytt system for trafikken i steden for å utbedre de buggsene som finnes nå. Blant annet var det en bug med veikryss som allerede er fikset, noe jeg regner med har innvirkning på pathing-kalkulasjonen da du ser av linken at det blant annet brukes statistikk fra veikryss for å kalkulere hvilken vei som bør brukes. Trafikksimuleringen er basert på D*Lite algoritmen (http://en.wikipedia.org/wiki/D*), en algoritme som for eksempel brukes for navigasjon på Mars-roveren. Buss og trikkesimulering forklart av utvikleren her: Ok, now take your road network, and imagine there are dozens and dozens of D* graphs getting built all the time, one graph per destination type.Some of those are pedestrian destinations (like a house, workplace, shop, etc...) some are "transit" pedestrian destinations (like a bus stop that will lead you to a house, a street car stop that will lead you to a workplace, etc...). Those are used by the pedestrians and the stops to figure out who should go where. Then there's a bunch of sets that are used by the transit vehicles themselves, like "pick up shuttle passengers", "pick up train passengers at a neighbor's", "drop off streetcar passengers near a workplace", "drop off muni bus passengers near a home", and finally, "go from stop to stop". Whenever a transit vehicle makes a stop, it drops off all the passengers that can walk to their destination from it, then pick-up passengers. In most cases, if there is still room for passengers, the vehicle will try to go to stops that have people waiting. If it's full (or with a small chance if there's still room) then it will go straight to the first valid drop off point in a list, based on its passengers desired destination. If it's empty, then there's a chance it will drive at random from stop to stop, until it picks up people. Hope this helps figuring out how to play the transit game! http://www.reddit.co...l_works/c8roi23 Endret 10. mars 2013 av fknsonikk Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Og er det noen som har problemer med at store byer atmed hverandre dreper trafikken? har ca. 400 turister, men 400.000 besøkende pga biler fra nabobyene som bare "kjører innom" og tetter hele trafikken, kveler all industri og brann/redning, sykt irriterende å se på! Jepp... har en by hvor trafikken går helt ut av kartet, gjennom hele motorveien begge veier... har kjørt på med alt av avlastning, men det funker ikke, og det kveler all utrykning som du sier. Utrolig kjipt, og urealistisk. Noen som vet hvor lang tid det tar å sende pengergaver til en annen by? Satt over 1 mill i går men de har fortsatt ikke kommet fram... Tok flere timer her. Jeg mister tilkoblingen hele tiden, og nå er den helt borte når jeg spiller. Tør ikke å avslutte i frykt for å miste det jeg har bygd! Samme sak jeg gjør... Og den forsvinner cirka hver halvtime eller noe slikt. Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Utrolig kjipt, og urealistisk. Nei, nei, dette blir for tåpelig. Har du ikke fått med deg hvor fantastisk glass-box er? Vi snakker nasa-teknologi her. Om ikke du hver bidige dag bestemmer deg for å kjøre innom nabobyen i rusjen på vei hjem fra jobb for å nyte litt kø-kjøring ut i de lange nattetimer til tidlig dagry, så er ikke det fordi glassbox er urelatistisk, det er fordi du lever en løgn. Du er urealistisk, for du har ikke glassbox eller krever konstant internett tilkobling helt til du ikke har det. Endret 10. mars 2013 av aagmed 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 hehe aagmed BTW, sjekk serverlisten... er kommet opp en server som heter Antarctica lol Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Det ble visst en firetimers økt på meg. Jaja, artig spill. men er muligheter for forbedringer, helt klart. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hm, prøvde å sette skatten til 43%, tilby et under middels godt helsetilbud, dårlig veikvalitet og dårlige transportløsninger. Tenkte at dette ville føre til at innbyggerne mine følte at de bodde i verdens beste by. De var ikke helt enig, gitt. 5 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Når du først har forstått hvordan du skal tjene penger er det for enkelt på SimCity 50.000.000 i banken og ingenting å bruke det på Endret 11. mars 2013 av Alekpowah Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Når du først har forstått hvordan du skal tjene penger er det for enkelt på SimCity 50.000.000 i banken og ingenting å bruke det på Har du seriøst ikke større areal å bygge på enn dette? Så hva gjør man med så mye penger uten utvidet areal? Takker for seg? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Har du seriøst ikke større areal å bygge på enn dette? Så hva gjør man med så mye penger uten utvidet areal? Takker for seg? Dette arealet er en av de største, siden det ikke er fjell eller øyer, men ja, hva gjør man? sender de til nabobyene og bygger hva du vil, men akkurat her har vi allerede bygd Internasjonal flyplass og den eneste ledige byplassen er bugget, 700.000 visitors gjør byen ubrukelig, én lang bilkø i hele byen, bruker tornado for å fjerne biler xD har 80 mill nå -__- Endret 11. mars 2013 av Alekpowah Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Husker jeg hadde dette problemet i Sim City 2000. Spillet har liksom ingen slutt. Endte opp med stor by (og der var byene store), og masse penger jeg ikke kunne bruke på noe. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Du blir nok til å få større arealer gjennom dlc i fremtiden, er nå noe sånt de har hintet til Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Du blir nok til å få større arealer gjennom dlc i fremtiden, er nå noe sånt de har hintet til Å lage små områder for å kunne selge større områder senere er bare elendig gjort. Ikke rart folk dropper spillene til EA. Lenke til kommentar
Syv Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Større områder vil vel øke systemkravene med endel, blir interessant å se med hvor mye. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Når du først har forstått hvordan du skal tjene penger er det for enkelt på SimCity 50.000.000 i banken og ingenting å bruke det på Vel, hvis du ser bort fra hva du selger, så har du et tap på 75,000 i timen. Det du kan bruke pengene på, er å gjøre byen din bedre. Endret 11. mars 2013 av RRhoads Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg har gledet meg i flere år til dette spillet, men det ser ut til at jeg plukker det opp på salg en gang i fremtiden. Per dags dato fortjener verken EA eller Maxis min støtte. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Vel, hvis du ser bort fra hva du selger, så har du et tap på 75,000 i timen. Det du kan bruke pengene på, er å gjøre byen din bedre. This. Also, du kan renske opp litt i byen din - det ser ut som om det er MYE ground pollution ute og går..?!? Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Usikker på om dette er en option jeg kan skru på eller grafikkbug. Men opplever at animasjonen virker rar, når jeg skal plassere ut hus-tiles. Ser delvis den grønne firkanten som indikerer hvor huset blir bygd. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Å lage små områder for å kunne selge større områder senere er bare elendig gjort. Ikke rart folk dropper spillene til EA. Kilde? Jeg forventer at det kommer større områder, men at EA/Maxis planlegger å ta penger for det vil jeg gjerne ha en kilde på?? Har først fått satt meg ned i går med første byen etter at jeg har lekt meg med forskjellige konsepter på andre servere. Har rundt 10k i timen og 25.000 innbyggere. Har flere ganger blitt invadert av zombier og det er ikke så rart - hadde glemt/oversett å plotte politi og legevakt. Spillet prøver hardt å fortelle meg at jeg skal ordne mer residential, men jeg har et stort område på gang som er i ferd med å øke density så jeg gidder ikke å overbygge. Steady does it! Drar inn masse penger på kull og når gruven er tom har jeg kapital nok til å gjøre om hele byen til en kasino/kultur-metropol i regionen. Skal bygge en ny by etterpå som skal stå for søppel/vann og strøm sånn at jeg kan fokusere på masse annet i hovedbyen min.. Skjønner ikke åssen folk klarer å "bli ferdig" med en by i løpet av et par timer.. Endret 11. mars 2013 av Ham 550 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå