BIG1 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Min lille by.... må snart få snudd den negative inntekten bygde Big Ben og noen andre momumenter, ble litt bedre da.. Endret 10. mars 2013 av BIG1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 http://www.simplygam...Key-Download-PC Koster 300 kr, jeg bestilte nå for ca 1 time siden, fikk nettopp key Mangetakk. Faktisk 200kr billigere enn fra EA. Har alt fått koden Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 ...og jeg er på en ganske stor region, er liksom 4 byer + 4 + 4, kan ikke alle jobbe sammen eller kun 4 om gangen? Du kan kjøpe handelssenteret som du finner under spesialiseringen Handel. (Den første) Etterhvert kan du oppgradere til å kunne frakte via vannet. Ditt andre spørsmål. Dessverre tror jeg det bare er cluster-løsning. Byene kan bare handle med byene som er i samme gruppe/cluster. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Hvordan får jeg shipped ut godsje jeg lagrer? finnes det ikke båt havn for det? og jeg er på en ganske stor region, er liksom 4 byer + 4 + 4, kan ikke alle jobbe sammen eller kun 4 om gangen? Liker hvordan du har gjort det med motorveien. Men skjønner simmene at det går fortere å bruke den? Edit: Og der var det installert. Det gikk overraskende kjapt faktisk. Blir spennende å se om jeg får spilt da, hehe. Edit 2: "Behandler stor fil". Da tar det vel litt tid likevel da. Endret 10. mars 2013 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Enda et spørsmål. Står sikkert et sted men orker ikke lese 160 sider... Har kun 32k innbyggere og det mases om mer, men hele byen er full nå, ikke plass til flere soner! Hva bør jeg gjøre? De bygger veldig lite i høyden, selv om land value er høy? Hva kan man gjøre for å få høyblokker? Land Value har ikke noe å si for hvor høyt de bygger. Høyden på husene bestemmes av veitypen. Low Density er lave hys, Medium er halvhøye blokker og High Density gir høye blokker/skyskrapere. Jo høyere land value, desto rikere innbyggere. Hvordan får jeg shipped ut godsje jeg lagrer? finnes det ikke båt havn for det? og jeg er på en ganske stor region, er liksom 4 byer + 4 + 4, kan ikke alle jobbe sammen eller kun 4 om gangen? Det kan hende de trenger lokale firmaer å sende varene sine til (commercial) - pass på at det er samme land value på fabrikkene som butikkene, ELLER sett opp en trade depot for vanlig frakt og eksporter varene. edit: Jeg ser du har trade depot - har du konfigurert det til å eksportere? SPØRSMÅL - hvordan fikk du den GRID'en på bakken? Endret 10. mars 2013 av johanf Lenke til kommentar
Armador Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Har kun High density roads og avenues... hmm ting går konk pga for lite arbeidere Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Liker hvordan du har gjort det med motorveien. Men skjønner simmene at det går fortere å bruke den? Nei. Det er noe mange betrakter som en stor programmeringsfeil. Simmene tar shortest path, ikke raskeste vei, eller den veien som IKKE har trafikkork. Har kun High density roads og avenues... hmm ting går konk pga for lite arbeidere Da må du finne ut hvilken klasse (low, medium, high wealth) du har jobber til og zone residential for den typen. Sett ut en park som passer ($, $$ eller $$$). Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Freight fungerer ikke som andre ressurser, da det ikke kan handles med. Den eneste grunnen til å ha trade depots som mottar freight er for å blidgjøre industrien. Systemet for hvordan freight håndteres av trade depots er at det råtner bort etter hvert. Så om trade-depoene blir fulle av freight, ja da må du rett og slett bygge fler helt til du har mange nok til at det råtner mer freight per time enn du mottar. Nei. Det er noe mange betrakter som en stor programmeringsfeil. Simmene tar shortest path, ikke raskeste vei, eller den veien som IKKE har trafikkork. Dette er feil. Simmene tar ikke alltid korteste vei, men det ser ut til at systemet de har laget ikke registrerer trafikkorker godt nok og ellers har en del bugs. Men det å si at de utelukkende korteste vei blir rett og slett faktafeil. Jeg vet av utviklervideoer at det for eksempel registreres hvor mange som kjører gjennom et kryss per time, så jeg regner med de bruker denne statstikken i trafikksimuleringen. Endret 10. mars 2013 av fknsonikk Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Nei. Det er noe mange betrakter som en stor programmeringsfeil. Simmene tar shortest path, ikke raskeste vei, eller den veien som IKKE har trafikkork. Merket dette jeg også. En annen ting som irriterer meg enormt er at utviklerne skrøyt i beta videon om at de til og med har "simulert den virkelig situasjonen når noen er frekke og legger seg i utkjørelses filen sent og dermed sniker i køen". Joda, det har jeg sett, - flott. Men hvorfor i alle dager gjør ikke utrykkningskjøretøy alltid dette?!? De kjører med fulle sierne og bråker, men de legger seg alltid pent bakerst i køen og de andre bilistene er fullstendig likegyldige. JEG FORSTÅR prinsippet med at det skal være en utfordring hvis man har trafikkproblemer, men de burde fortsatt beveget seg gjennom køer noe raskere enn vanlige bilister, noe annet er jo fullstendig virkelighetsfjernt. Endret 10. mars 2013 av aagmed Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Nei. Det er noe mange betrakter som en stor programmeringsfeil. Simmene tar shortest path, ikke raskeste vei, eller den veien som IKKE har trafikkork. Tenkte meg egentlig det. Burde egentlig være en algoritme som går på lengde, raskhet og hvor mange kryss, for så å sende dem riktig vei. Kanskje til og med kunne låse opp et radiotårn som simulerer trafikkinfo til trafikantene, slik at de unngår gater hvor det er mye trafikk. Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Merket dette jeg også. En annen ting som irriterer meg enormt er at utviklerne skrøyt i beta videon om at de til og med har "simulert den virkelig situasjonen når noen er frekke og legger seg i utkjørelses filen sent og dermed sniker i køen". Joda, det har jeg sett, - flott. Men hvorfor i alle dager gjør ikke utrykkningskjøretøy alltid dette?!? De kjører med fulle sierne og bråker, men de legger seg alltid pent bakerst i køen og de andre bilistene er fullstendig likegyldige. JEG FORSTÅR prinsippet med at det skal være en utfordring hvis man har trafikkproblemer, men de burde fortsatt beveget seg gjennom køer noe raskere enn vanlige bilister, noe annet er jo fullstendig virkelighetsfjernt. Bodde bokstavelig talt et steinkast ved E39 i Bergen, og der var det langt i fra noen selvfølge at utrykkningskjøretøy kom fram fortere enn andre biler. Et stykke nærmere byen fra der jeg bodde var det veiarbeid, noe som resulterte i enorme køer. Kunne høre sirenene fra ett og samme utrykkningsbil i minst et kvarter enkelte gang. Endret 10. mars 2013 av fknsonikk Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Dette er feil. Simmene tar ikke alltid korteste vei, men det ser ut til at systemet de har laget ikke registrerer trafikkorker godt nok og ellers har en del bugs. Men det å si at de utelukkende korteste vei blir rett og slett faktafeil. Jeg vet av utviklervideoer at det for eksempel registreres hvor mange som kjører gjennom et kryss per time, så jeg regner med de bruker denne statstikken i trafikksimuleringen. Det har vært mange diskusjoner angående dette og det kan godt hende jeg tar feil og du har rett, men ingenting tyder på dette. To videosnutter du kan se... http://youtu.be/g418BSF6XBQ http://youtu.be/zHdyzx_ecbQ Som du kan se velger de KORTESTE vei UANSETT trafikk. Endret 10. mars 2013 av johanf Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Bodde bokstavelig talt et steinkast ved E39 i Bergen, og der var det langt i fra noen selvfølge at utrykkningskjøretøy kom fram fortere enn andre biler. Et stykke nærmere byen fra der jeg bodde var det veiarbeid, noe som resulterte i enorme køer. Kunne høre sirenene fra ett og samme utrykkningsbil i minst et kvarter enkelte gang. Joa, jeg er enig i at det også bør ha problemer ved kraftig trafikk, men syns du ikke det er rart at de oppfører seg nøyaktig som andre trafikanter? - Ser rimelig teit ut at brannbilen kjører forbi det brennene huset, fordi de er i feil fil og ikke vil krysse midtstripen, for å så kjøre 15 minutter neddover veien og snu i enden for å så kjøre tilbake og oppdage et nedbrent hus. Da snakker vi regelrytter 2 Lenke til kommentar
Greyish99 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Flere som er på Europa Vest 2? Ble kastet ut for en god stund siden, og selv om serveren står som tilgjengelig, kommer jeg ikke inn, får kun meldingen "Klarte ikke å koble til SimCity serverne. Vennligst prøv igjen. Lenke til kommentar
Martin93 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Eg har vurdert dette spilet, har jo enn del Coolshop points som går ut denna månen på coolshop.no(rabatt poeng du får pr.kjøp der) og har vurdert og bruke dei på SimCity, og regner med dei fleste som har det anbefaler det? Lenke til kommentar
Greyish99 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Slik Sim City fremstår pr. i dag er det ikke verdt pengene, etter min mening. Først of fremst fordi man ikke får spille det når man vil p.g.a. serverkluss. Dernest er kartene altfor små, du kan bygge ut et kart ferdig på noen få timer, og selvom du senere sitter og justerer, river/bygger litt, er de rett og slett for små, jeg liker det stort. Så har du den horrible pathingen, at du ikke kan save lokalt, og noen andre merkelige spillmekanismer som virker enten feil eller merkelig i beste fall. Når det er sagt, dersom det meste av dette blir fikset, har du et ganske godt spill. Slik jeg rater det nå, gir jeg det 5/10, jeg har spilt i kanskje 10 timer siden release, og vil gjerne prøve det mer før jeg gir min endelige vurdering. Det er definitivt mange positive sider ved spillet også, ellers hadde jeg lagt det helt vekk, men ser nok kanskje at dette ikke helt blir den klassikeren jeg hadde håpet på. Det er lov å håpe at det blir gjort forbedringer med spillet fortløpende og raskt. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Ikke så dumt det expo sentret, tjener jo 140k på et blunk, = ) sikkert mange som tjener mye mer på andre ting, jeg veit Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Flere som er på Europa Vest 2? Ble kastet ut for en god stund siden, og selv om serveren står som tilgjengelig, kommer jeg ikke inn, får kun meldingen "Klarte ikke å koble til SimCity serverne. Vennligst prøv igjen. Ja, samme her. Bruker tiden på forumet istedenfor. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Ikke så dumt det expo sentret, tjener jo 140k på et blunk, = ) sikkert mange som tjener mye mer på andre ting, jeg veit Jepp, veldig greit det senteret. Man går i pluss mer eller mindre alle kveldene på det der. Tjener fort noen millioner Lenke til kommentar
Greyish99 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Ja, samme her. Bruker tiden på forumet istedenfor. Hmm, tror ikke jeg gidder å vente lengre. Logger hele på og spillet litt MMO, så får Sim City vente på meg i stedet. Blir ikke dette bedre, tar jeg de tog et par andre spill og bytter det inn i Crysis 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå