Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre når jeg har maxet ut på all plass og fremdeles har enorm boligforespørsel i alle prisklassene?

 

Kutt industri ?

 

For å være litt mer seriøs så er jeg enig i at RCI har litt store problemer i dette spillet. Mesteparten av responsen man får gir lite nyttig informasjon, den viktigste stat-sida i spillet er noe av det som tar lengst tid å grave fram i UIen og hele "full sim" + wealth mekanikken er ikke akkurat helt pålitelig. Har klart å holde en forholdsvis balansert RCI fra tid til annen, men føles veldig som om man prøver å flytte på en gigantisk kule. Skal mye til for å få den til å bevege seg, og utrolig vanskelig å stoppe når den først har fått litt fart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EA har annonsert at de som har kjøpt SimCity får ett gratis spill som plaster på såret: http://www.ea.com/ne...or-your-trouble

 

-Blir neppe "Game of the year 2013" vi får, men...

 

EDIT: Det er forøvrig godt å høre en unnskyldning fra EA. Det gjør på langt nær meg fornøyde med dem, men jeg har fått en mistanke om at de kanskje bryr seg litt om kundene sine allikevell. Det finnes ikke noe mer provoserende enn når firmaer benekter at ting som dette er et problem, eller bare prøver å hysje ned hele saken. Nå har ihvertfall EA inrømmet at de dreit seg ut!

Endret av vetle666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EA har annonsert at de som har kjøpt SimCity får ett gratis spill som plaster på såret: http://www.ea.com/ne...or-your-trouble

 

-Blir neppe "Game of the year 2013" vi får, men...

 

EDIT: Det er forøvrig godt å høre en unnskyldning fra EA. Det gjør på langt nær meg fornøyde med dem, men jeg har fått en mistanke om at de kanskje bryr seg litt om kundene sine allikevell. Det finnes ikke noe mer provoserende enn når firmaer benekter at ting som dette er et problem, eller bare prøver å hysje ned hele saken. Nå har ihvertfall EA inrømmet at de dreit seg ut!

 

+ grønt smilefjes

 

Har kun hatt mindre problemer i dag, med et par disconnects som løste seg etter omstart av spillet. Kommer umiddelbart inn i byen. Så 120% økning i serverkapasitet. Merkes.

 

Interessant hvordan hun nevner at spillerne ved lansering spiller annerledes enn betatesterne. Personling digger jeg å zoome ned til bakkenivå. Blir naturligvis mindre "power gaming" når man ikke kun har en time på seg.

Endret av Syv
Lenke til kommentar

Du har ikke Ivy Bridge chipset, og har aktivert skjermer på hovedkortet i BIOS? Prøvde å aktivere dette da jeg satte opp maskinen for første gang, men det ble bare krasj av det.

 

Og brått ble alt mer komplisert. Ivy Brigde? Aktivert skjermer på hovedkortet i BIOS? Hmmm.

 

Prøvde i hvert fall å oppgradere driveren til skjermkortet, men fortsatt mener SimCity at jeg har en gammel driver. Ser ut som at jeg må vente til jeg kjøper en ny PC om noen år før jeg kan spille dette spillet. Da er kanskje serverne mer stabile også...

Lenke til kommentar

Vann fylles på igjen, men ikke nødvendigvis raskt nok. Du skal ha mye vann tilgjengelig for å være selvforsynt i en heftig by. Sewage Treatment Plant putter litt rent vann i bakken (et vanntårn, kanskje to, like ved gjør susen; mer enn det blir sikkert for hardt), og pumpe nær sjøen er fint. I tillegg regner det nå og da.

 

Men jo, det kan være frustrerende å ikke få nok vann selv om du har pumpe rett ved elv eller sjø. Believe me, I know.

 

Se ellers denne: http://gaming.stackexchange.com/questions/107735/does-the-water-table-replenish (ingen garanti for at info er helt korrekt)

 

Har til gode å finne en fullgod løsning. Hvis noen vet mer, så skrik ut. Hvordan i svarte skal vi ellers få flere millioner i en region?!

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Oh shit. Er vann også en ressurs det tar slutt av? Selv om jeg har masse elv/hav rett ved siden av? Kommer til å slite med atomreaktorene igjen om et par år om vi ikke finner på noe annet lurt i regionen/great works. :nei2:

 

Ja, det er helt fjernt - du pumper grunnvann til en by fra et stort pumpeanlegg, og så går det tomt? :realmad:

Lenke til kommentar

vel du kan ikke kjøre et kollektiv søksmål mot ea, det har de sikret seg mot i terms of servicen til EA origins som du takket ja til når du installerte softwaren og lagde en konto

 

joda, det kan du fint, iallefall vi nordmenn. urimelige avtalevilkår, spesiellt i slike masseavtaler, kan bli funnet ugyldige, selv om man har sagt ja til de

Lenke til kommentar

Oh shit. Er vann også en ressurs det tar slutt av? Selv om jeg har masse elv/hav rett ved siden av? Kommer til å slite med atomreaktorene igjen om et par år om vi ikke finner på noe annet lurt i regionen/great works. :nei2:

 

Tråd om akkurat dette.

http://community.sim...-drop-to-drink/

 

Hot tips:

 

They messed up the water simulator in the rush to release the game. The ONLY way youre gonna have enough water is if you....(and DONT laugh)...you have to have a water treatment plant with filterplants and have your poo pipes spit the poo water into the land where the water treatment plant is....basically creating a closed water system.....of filtered poo water.

 

(Kremt)

 

Noen påsto også at en utviklet hadde sagt at pumper ved åpne vannkilder aldri vil gå tom. Vet ikke om det stemmer, bare at jeg blir nervøs når bakken begynner å hvitne under vannpumpa mi, selv om den står (nesten) rett ved sjøen. Har riktignok ikke gått tom ennå, men så er det noe med effektiviteten til vannpumpa også da.

 

Edit: Denne er også interessant: https://twitter.com/...704157969920000

Endret av TrondH86
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...