Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er på EU West 2, og her er det ikke noe bedre.

Har hoppet over 10-15 sider med så og si bare negative kommentarer her. Synes det er synd. Hadde vært greit å heller fått litt tips and tricks. Satte pris på lenken med inspirasjon til hvordan unngå trafikkork. Har en by på 220+ tusen innbbyggere, og her står trafikken fra morgen til kveld. Har ikke ork til å rydde opp der helt enda, men ja... Blir etterhvert.

Skulle gjerne gitt lit tips og tricks, men for å kunne gjøre det er man faktsik nødt til å gf logget inn på serveren og blir der og spille en stund, og det har dessverre ikke vært mulig. Er inne i en ny venterunde nå etter at alle serverne har status opptatt, rett og slett elendig opplegg.

Lenke til kommentar

Nei, morsomt å høre.

Hva er de grunnprinsippene? Og får du mye hjelp fra nabobyene?

Nå er ting så buggy at jeg bygger hver by som om at de må overleve uten hjelp fra andre (med unntak av turister gjerne).

Altså, det første prinsippet som er helt essensielt er: Ha kontroll over kostnadene. Noen utlegg gjør at man kan tjene mer penger (eksempelvis universitet med en fløy som gir mer inntekter for C/I). Andre utlegg er en ren utgiftspost. Har man ikke råd til det, vent. Man skal alltid gå i pluss.

Det andre prinsippet er: Ha kontroll over innbyggertallet. Lag sonene strukturerte slik at man kan velge hvilke veier man oppgraderer. Oppgrader et kort veistykke (2-400 m), vent til det er ferdituviklet. Se påvirkningene det har på byen. Håndter de påvirkningene og la det stabilisere seg. Så gjentar du - dersom det er ønskelig med en befolkningsvekst. Befolkningsvekst i seg selv er ikke hensiktsmessig.

Det tredje er: Ha kontroll over veisystemet. Har du køer, gjør noe med det. Køer dreper byen. Alt blir påvirket av køer.

Det fjerde er: Bland sonene.

Det er vel det jeg kommer på. De bygger litt på hverandre.

Lenke til kommentar

Merkelig at noen faktisk får til å spille. Jeg har kommet inn i byen min to ganger, men rekker ikke starte før de kaster meg ut. Hva er trikset?

Jeg kom inn i to-tiden i formiddag. Spillet har vært på siden. Pauser når jeg er AFK. Funker som fjell. Sikkert pga sånne som meg dere ikke får spilt :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig at noen faktisk får til å spille. Jeg har kommet inn i byen min to ganger, men rekker ikke starte før de kaster meg ut. Hva er trikset?

Jeg tror kanskje serveren gir preferanse til folk som har byer på en server, men min eneste region er på EU West 1 og da er jeg naturlig nok FUBAR ;)

@simcity

We are currently aware that some servers are not performing optimally and are actively working on them.

:hmm:

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Jeg kom inn i to-tiden i formiddag. Spillet har vært på siden. Pauser når jeg er AFK. Funker som fjell. Sikkert pga sånne som meg dere ikke får spilt :D

Jeg gjorde også dette, men jeg ble hevet ut og kom ikke inn igjen. Tror du har betalt noen i EA :)

Lenke til kommentar

Men du er på EU West 1 du også?

Jeg var på den men er blitt kastet av mange ganger og har ikke kommet meg inn igjen. Merkelig at den oppfører seg så rart. Jeg får ikke claimed eller startet nye byer heller. Får bare disconnect. Er visst en kjent bug :(

Lenke til kommentar

Jeg gjorde også dette, men jeg ble hevet ut og kom ikke inn igjen. Tror du har betalt noen i EA :)

Hehe, nei. Men jeg har Deluxe-utgaven, kanskje det er en eller annen form for prioritering?

Men du er på EU West 1 du også?

Jeg var på den men er blitt kastet av mange ganger og har ikke kommet meg inn igjen. Merkelig at den oppfører seg så rart. Jeg får ikke claimed eller startet nye byer heller. Får bare disconnect. Er visst en kjent bug :(

Er på EU West ja. Håper de får ordnet serverne snart. Sånn at de kan fokusere på å rette bugs framfor å fjerne spilldeler.

Lenke til kommentar

Jeg er på EU West 2, og her er det ikke noe bedre.

Har hoppet over 10-15 sider med så og si bare negative kommentarer her. Synes det er synd. Hadde vært greit å heller fått litt tips and tricks. Satte pris på lenken med inspirasjon til hvordan unngå trafikkork. Har en by på 220+ tusen innbbyggere, og her står trafikken fra morgen til kveld. Har ikke ork til å rydde opp der helt enda, men ja... Blir etterhvert.

Hadde vært gøy å spilt sammen. Har selv 280.000 og trafikken er helt fin, grunnet godt kollektiv tilbud (Buss og Trikk)
Lenke til kommentar

Egen server?

Du må byge handelssenter. Transportdepartement må du også bygge i regionen din, det gjør du ved å utvide rådhuset. Mener du må ha ... 20-30k innbyggere for dette?

Takk:D men hvordan får jeg handlesenter:P? er nooooooob

Lenke til kommentar

Det er hvertfall NOEN som tar ansvar og er ærlige og det gir meg håp og trøst i disse håpløse servertider, og det er ikke EA men Maxis.

@oceanquigley 2 hrs

Believe me, I know. This has been a fiasco.

@oceanquigley 4 hrs

My apologies, this is a fiasco. Did you try one of the other servers?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jaja ._.

qTNwupH.jpg?2

Som jeg har skrevet i et par innlegg allerede: Gå inn på disse som det står "Opptatt" på, man kommer som regel kjapt inn på disse. Hvorfor det står opptatt ved jeg ikke, for hva skulle det være? Enten er det plass eller så er de fulle. At de er opptatt virker bare til å være tull. Jeg har prøvd tre ganger på å komme inn på en opptatt server. Første gangen fikk jeg køstatus på 20 sekunder og kom inn, de to siste gangene kom jeg inn med en gang.

Lenke til kommentar

Veldig dårlig optimalisert i så fall. Kan vel være driverrelatert også.

Hvordan viser man framerate?

Jeg har prøvd clean install av nvidia-driverne, uten hell. Under betaen kjørte jeg spillet på høyeste instillinger med høy fps. Da hadde jeg Windows 7, men nå har jeg Windows 8. Tror du Windows 8 kan være problemet?

Grafikken virker også ganske tåkete når jeg justerer opp belysning.

Jeg bruker Fraps til å måle fps. :)

Endret av Fredelig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...