Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, kom hjem, aktiverte spillet, installerte og oppdaterte, kjørte igjennom tutorialen. Nå spiller jeg, har alt helvetet blitt fikset mens jeg var på jobb?

Nei. Jeg kommer ikke inn på serveren.

Scratch that. Kommer inn på Oceanic server ser det ut til.

Lenke til kommentar

Har en mappe som heter SimCityUserData

Står at inni den skal det være en mappe som heter UserData, men den har jeg ikke.

Har bare en mappe med EcoGame etc etc

Alt inne i SimCityUserData mappa.

Funket for meg å slette og prøve på nytt, også slette og prøve på nytt igjen. Gjorde bare 2 ganger for at det skal ha funket.

Endret av Sir3n
Lenke til kommentar

Alt inne i SimCityUserData mappa.

Funket for meg å slette og prøve på nytt, også slette og prøve på nytt igjen. Gjorde bare 2 ganger for at det skal ha funket.

takk! :)

nå funket det, takk igjen :) lifesaver

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Gratulerer til dere som får spilt dette spillet. Jeg er ikke en av dem. Prøvde tidligere i dag og følgende skjedde:

1. Installering... 100%
  2. Baren starter på 25% igjen, tydeligvis enda en installering som går til 100%
  3. En ny bar lengre nede starter på 25% og går til 100%
  4. Spillet starter, men en oppdatering trengs og denne går til 100% og jeg må restarte
  5. Enda en oppdatering må til og jeg må igjen restarte
  6. Jeg får valgt server og har endelig hovedmenyen foran meg.
  7. Får valgt region og krysset av for noen valg.
  8. Skal velge by, men får da hver gang beskjed om at det ikke går for øyeblikket og at jeg skal prøve igjen.
  9. Etter tretti forsøk og gjentatte omstarter kommer jeg ikke lengre.

Dette var for åtte timer siden, så jeg tenkte å prøve igjen nå.

1. Starter opp igjen og dette rett inn. Nå får jeg opp brukernavnet mitt i hovedmenyen og greier og får spørsmål om jeg vil starte opplæringsmodulen. Takker ja. Får endelig kommet inn i en by og kan zoome og rotere. Får så beskjed om å trykke meg til forsamlingshuset. Så kommer ho rådgiveren ut. Så stopper folkemengden å bevege seg, så får jeg ikke flytte på markøren og til slutt så fryser hele PCen.
  2. Må reboote og starte alt på nytt og det samme skjer på nøyaktig samme tidspunkt.
  3. Når jeg starter nå som kommer jeg ikke lengre enn til når spillet ser etter oppdateringer. Det står at det er ferdig med 100% men jeg får ikke gjort noe. Trykker jeg på "Velg server" så markerer den at jeg har trykket, men ingenting skjer. Skjermdump.

Så her står jeg fast. Jeg får rett og slett ikke spilt dette håpløse spillet. Jeg kunne selvsagt ha trodd at PCen var skyld i at spillet frøs, men jeg har mine tvil. Dette ser ut som en betabetabetaversjon av et håpløst prosjekt.

Kjøpte spillet på Komplett og jeg vil ha tilbake pengene mine. I VG eller var det Dagbladet så stod det at EA ga kundene sine muligheten for å få tilbake pengene hvis de var misfornøyd. Vel, jeg er ekstremt misfornøyd. Hvis det er slik de behandler sine kunder som faktisk betaler for varene, så kan de ryke og reiser. Jeg kommer aldri til å kjøpe et spill som har noe med en slik løsning å gjøre igjen. Dette var rett og slett det mest tungvindte greiene jeg noen sinne har vært borti. Jeg ville heller ha kjøpt flatpakka bil fra Ikea enn å forsøke dette igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du lager en region på eu west 1, og du logger inn på eu west 2, må du da lage en ny region på eu west 2?

Ja, byene er bundet til servern ikke brukeren. En ting som gjør denne situasjonen enda mer frustrende.. Klarer å logge inn på ulike servere men får ikke laget en ny by..

EDIT: Klarte å opprette ny by på Nord Amerika Øst 2 nå, får se hvor lenge jeg klarer å holde meg tilkoblet..

Endret av Proteinfabrikken
Lenke til kommentar

Greit at de ikke har nok servere helt i starten. Men her virker det jo nesten som om de ikke har nok servere til å la de som har kommet inn i spillet, til å spille engang.

Er faktisk usikker på om jeg kommer til å kjøpe spillet i det hele tatt nå, når jeg ser hvor mye trøbbel det er med online-løsningen deres.

Lenke til kommentar

jeg fatter virkelig ingenting, serverne er valgt, trykker play

launcher går bor,t hører musikken fortsatt hvis jeg ikke gjrø noe på pcen, men spillet blir ikke kjørt og ingen vindu eller menyer kommer opp. Har ikke sett så mye til dette problemet :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...