Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Løsningen om at regionene ikke er på alle serverne er etter mitt skjønn helt tragisk, og noe av det værste med hele spillet. Hvordan kan serverne avlaste hverandre når alle vil inn på den serveren der de hadde sin region?

 

Nei, jeg liker at jeg kan spille samme region flere ganger. Ville vært noe drit om jeg måtte kjøpe spillet på nytt eller bulldoze byene mine for å spille samme kart flere ganger.

 

Tror de faktisk hadde planer om det du sier i utgangspunktet, men de endret på det.

Lenke til kommentar

Ny patch:

 

http://answers.ea.co.../694284#U694284

 

Og det ble sagt av enkelte at en stor del av simuleringen skulle gjøres server-side. Det viser seg at de klarer ikke engang gjøre det lille det faktisk skulle (logins, saves og handel mellom byene), langt mindre prosessere det som skjer innad i hver enkelt by. Og nå kutter de stadig funksjonalitet. Saves gjøres også lokalt og synkroniseres med skyen. Da er det sannelig ikke rare greiene igjen. Handel kunne lett gjøres peer-to-peer, og da står vi igjen med logins – altså ren DRM og ikke noe annet.

 

Noen har tatt seg vann over hodet, ja. :nei:

Lenke til kommentar

Høyere tetthet gir vel bare fler innbyggere - du må ha innbyggere som passer til jobbene dine. Om det er medium wealth jobber som er ledige, kanskje du trenger fler medium wealth innbyggere? MERK: Det er ikke det samme som "medium" veier.

 

Vel er flest low wealth jobber, og om jeg ikke har sett feil, så skal jeg ha nok av low wealth innbyggere. Dog litt usikker på hvor jeg kan få en oversikt over hvor mange av disse 45000 innbyggerne er low, medium eller high wealth innbyggere? Vet bare at av disse 45000 innbyggerne, har jeg til sammen 5000 workers, 4800 er low wealth og 200 er medium wealth, ingen high wealth enda.

 

På en annen side, så har jeg ikke helt forstått hva som gjør at en innbygger er enten low, medium eller high wealth, men mener veiene og diverse bygninger rundt husene har en innvirkning på det?

Lenke til kommentar

Ny patch:

 

http://answers.ea.co.../694284#U694284

 

Og det ble sagt av enkelte at en stor del av simuleringen skulle gjøres server-side. Det viser seg at de klarer ikke engang gjøre det lille det faktisk skulle (logins, saves og handel mellom byene), langt mindre prosessere det som skjer innad i hver enkelt by. Og nå kutter de stadig funksjonalitet. Saves gjøres også lokalt og synkroniseres med skyen. Da er det sannelig ikke rare greiene igjen. Handel kunne lett gjøres peer-to-peer, og da står vi igjen med logins – altså ren DRM og ikke noe annet.

 

Noen har tatt seg vann over hodet, ja. :nei:

 

Hvor står det at de kutter server-funksjonalitet?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om grunnvannet kommer igjen?? Har bygd atomkraftverk og det sluker vann i byen min som har 250k innbyggere, og en stor pumpe har allerede gått tom

Samme problem som deg. Har måtte rive flere høyblokker for å lage nytt vannpumpeanlegg. det er helt tragiskk. har mekka en nabo by nå som skal foksuere kun på vann, for å selge til main byen min. tragiske greier.

 

BYENE ER ALT FOR SMÅ, drive å zone frem og tilake er jo drit døvt.. byene ikke ut som byer, det ser ut som byginger på en firkanta flat flekk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kjekt med noen bilder i stedet for kun klaging. :)

Lite trafikk her, men litt for mange busser etter naboen min fjernet sin bussterminal og bussene har bosatt seg i byen min.

 

post-22560-0-64717000-1362854163_thumb.jpg

 

 

 

post-22560-0-28865100-1362854162_thumb.jpg

 

post-22560-0-01958900-1362854163_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...