MikkelRev Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Er det lov å opprette et nettsted eller facebookside for en bedrift eller foretak uten deres godkjenning? Det har jeg nemlig gjort, og fått sur respons. Har ikke hevdet at siden er offisiell. Endret 15. oktober 2012 av MikkelRev Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Generelt sett er det ikke lov å utgi seg for å være noen andre, og Facebooks brukervilkår forbyr også dette. 1 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Nei det er klart, men om man eksplisitt skriver at det er en uoffisiell side? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Om du skriver at det er en fan-side eller lignende tror jeg du kommer lettere unna. Men regner med at bedriften kan kreve at du fjerne siden. Det ville jeg hatt mulighet til om jeg hadde en bedrift og ikke satt pris på siden. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Nei det er klart, men om man eksplisitt skriver at det er en uoffisiell side? Da kommer det an på hva du bruker den til. Hvis siktemålet er å tiltrekke deg bedriftens besøkende for å reklamere for dine egne tjenester vil du bryte med markedsføringslovgivningen. 1 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Det er non-profit og kun for gøy. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Er det et større foretak eller lokalbedrift? Finnes det offisielle sider også, eller er din den eneste? Skjønner at folk blir sur om du lager Coca-Cola-side og så trykker folk liker på feil side, men for mindre bedrifter kan slike fansider være god reklame. Vurdert å kontakte bedriften med å evt. hjelpe de med en offisiell facebookside? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Har ikke så lyst å si akkurat hva foretaket heter, men det er en liten eierseksjonssameie. En av sameierne/styremedlemmene som har reagert. Det finnes ingen offisiell side utenom oppslag i diverse registre. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Du vil nok også kunne få problemer med bruk av logo og andre registrerte varemerker på din side. Det kan være så enkelt som at det er dette som det blir reagert på, at bruken av logo og liknande gjer at sida framstår som bedrifta sin side. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Ingen logo er brukt, bare et bilde jeg selv har tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå