Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg har lyst på eit husdyr, men foreldrene mine har allergi mot katt. Hund er litt for mye styr, så eg vil helst ha noe annet. Problemet er at eg har ikkje oversikt over hvilke dyr som er ulovlig å ha som husdyr. Eg prøvde å finne litt info på Wikipedia om det, men fant dessverre veldig lite informasjon. Kan noen skrive ned navnene på alle dyrene som er ulovlig å ha som husdyr i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor dyre er sånne hårløse katter da? Sparer til Razer BlackWidow Ultimate og GTX680 akkurat nå og da trenger eg litt penger til overs. Eg har hørt at katter som ikkje er blandingsrase er dyrere, men hvor mye dyrere? Eg kan tenke meg at det med prisen varierer jo fra selger til selger, men bare si sånn cirka.

Endret av maxie526
Lenke til kommentar

Nå vet jeg lite om hva en katt koster, men du må regne noen tusenlapper. I tillegg er det langt i fra gratis å ha husdyr. De skal ha mat og en god del utstyr i tillegg må du regne med en del utgifter til veterinær. Etter hvordan du legger det frem her så har du ikke råd til katt.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Nå vet jeg lite om hva en katt koster, men du må regne noen tusenlapper. I tillegg er det langt i fra gratis å ha husdyr. De skal ha mat og en god del utstyr i tillegg må du regne med en del utgifter til veterinær. Etter hvordan du legger det frem her så har du ikke råd til katt.

Eg tjener 325 kroner hver uke, det skal da holde til mat og diverse andre ting til en katt? Det haster ikkje med nytt PC utstyr forresten, eg kan jo velge å legge av pengene som eg har til overs. På den måten får katten det den trenger og eg har fremdeles litt til overs til PC utstyr.

Hårløse katter er ikke allergivennlige.

Sibirkatten er den som går for å være mest allergivennlig, men det funker ikke for alle.

http://www.sibirkatt...o/?page_id=1181 En sibirkatt er langt ifra gratis, dessverre.

Hvorfor er ikkje hårløse katter allergivennlige da? Er det ikkje kattehårene folk reagerer på?

Fant ein sibirkatt til salgs, men prisen er jo ikkje særlig billig tydeligvis...

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37086376

Lenke til kommentar

Forklaringen står jo på siden jeg linket til, men det er altså slik at det først og fremst er allergener i spyttet til katten som allergikere reagerer på. Sibirkatten produserer lite av dette. Det er imidlertid ingen garanti for at foreldrene dine ikke reagerer, og derfor kan man besøke folk som har sibirkatt for å se hvordan det funker for dem.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...